En vit lördag

Hehe, hur kan inte det tolkas. Ni som känner mig vet att det är snö jag syftar på. Här är några minus grader i dag och riktigt skönt ute. Vi ska snart ta en sväng ut grabbarna och jag.
Jocke är i Hudiksvall med distrikslaget så vi får åka själva till Sandviken på innebandymatch senare under dagen.

I dag känns livet lite lättare, men nog ligger beskeden i bakhuvudet.

I går var jag och Rasmus till mamma. Hon riktigt lyser upp när han är med. De har en speciell relation.
Då syster är på sjukhuset igen var vårt ärende även att besöka och mata systers katt. Det uppstod dock ett problem. Vi hade ingen nyckel hem till henne. Vi kunde inte hitta någon nyckel hos mamma heller bara en massa andra nycklar med okänd tillhörighet. Vet ni att nycklar kan se ut som gevär förresten? Rasmus hävdade bestämt att en av de nycklar vi hittade såg ut så. Till slut fick hemtjänsten rycka ut och öppna hennes dörr då det visade sig att hon inte fått med någon nyckel till sjukhuset heller.
Lilla Maja blev alldeles till sig när det äntligen kom någon och brydde sig om henne. Vi tar en sväng förbi i dag också när vi ändå är ute och åker.

Jag hoppas att tiden kommer att räcka till att skapa några julkort i helgen. jag har faktiskt inte ens börjat med mina egna julkort. PANIK!
Hoppas att det blir jul i år ändå även om det inte blir några julkort  till alla från oss i år.

I söndags var vi till Uppsala för att fira svärmors födelsedag, en vecka sent. Vi fikade och åt sedan for barnen och Jocke på innebandymatch. Svärmor följde med till Biltema, så nu har jag ny väska till mina scrapsaker, en liten låda och tejp som börjat ta slut. Tänk att det numera är jag som absolut vill till Biltema.

Här kommer kortet som svärmor fick.



Maja design papper och färglagt med promarkers och MCP a la Cicci.

Ha det gott nu och njut av helgen!

Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Hihi, här är det också en vit lördag - i dubbel bemärkelse. :D Minns inte ens när jag drack alkohol senast, eller joo, det var ju när mamma var här och hjälpte mig renovera. Superduperfint kort!! Jag har inte använt de gula Maja-papperen än, men måste nog göra det. :) Kram!

2008-12-13 @ 11:57:08
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Underbart fint kort, kul att se ett grattiskort för en gångs skull - annars är det julkort, julkort, julkort i alla bloggar just nu.

Hoppas ni får resten av helgen lugn - skulle gärna slå dig en signal, bara jag hördes lite bättre.

Kram till er alla♥

2008-12-13 @ 19:42:43
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Jättefint kort. Kram

2008-12-13 @ 19:44:12
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Kamilla

ÅÅÅÅ vilket fint kort!!

Ja, det har kommit en hel del snö... ;) härligt!!

MCP blir så snyggt du är verkligen såå duktig!

2008-12-13 @ 20:56:41
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Hejsan! Åh ett så fint kort du gjort, med en av mina favoritstämplar dessutom! Jo, om du vill vara med i våra utmaningar på StampARTic ska du göra så här:

1. Ladda upp kortet i din egen blogg först.

2. Kopiera adressen uppe i adressfältet

3. Skriv ett meddelande på i onlinemagazinet,

och klistra in din adress där det står adress i denna kod:<+a href="address"+>your text<+/a+>



Your text= du kan skriva t.e.x: Här är mitt kort



OBS!!! Ta bort + tecknen när du skriver in adressen, de är bara där för annars blir det automatiskt en länk.



Hör av dig om du inte förstod min förklaring! :o)

Kram Lillemor

Postat av: Anna

Å, så fint kort. Underbara färger, upplägg och swirls lite här och där.

Å lyllos den som har snö...jag bor helt enkelt på fel ställe :) Älskar snö på vintern.

Ha en fortsat trevlig helg!

Kram Anna

2008-12-13 @ 22:11:57
URL: http://annaspyssel.blogg.se/
Postat av: Jorunn

Nydelig kort i varme duse farger! Er så skjønt det motivet også!



klem,

Jorunn

2008-12-14 @ 00:31:29
URL: http://jorunnskrede.blogspot.com
Postat av: Helena

Vilket underbart kort.=)

Det var flera stycken som hade väskor från Biltema när vi hade scrappträff och de var jättefina.

Jag har varit på Biltema en gång och sa då att det var första och sista gången.

Tycker inte om den typen av butik men jag måste kanske ändra mig nu och kika in där igen.

Ha en mysig dag vännen och ta hand om dig!

Kram

2008-12-14 @ 08:28:39
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0