Tisdag, hemma med barnen

I går var vi till Uppsala för att titta på Storvreta cupen i innebandy. Det är så mysigt tycker jag. Härlig stämning. Dessutom fick jag se gamla elever spela. Jockes ena kusin var med i B-finalen som de också vann. Grattis Runsten P15!

   

I dag tar vi det lugnt barnen och jag. Jocke är på träning med distriktslaget hela dagen. Vi ska bara ut en sväng och handla tills i morgon när vi ska kombinera nyårsfirande med ännu ett firande av äldsta sonen.
Bävar lite för morgondagen. Malte är så otroligt rädd för smällare. Han skakar och gråter, stackaren och vägrar kissa på flera timmar. Tur att vi ändå bor som vi gör så att det ganska lugnt.

Har glömt att visa mitt egen designade halsband. Jag är verkligen ingen smyckes människa, men man kan väl ändra sig kanske. Silver är verkligen inte min färg men svart är ju så det går nog bra.



Titta vad jag fick av gulliga Helena. En award!

 

Alltid svårt att välja bloggar, men i dag faller mitt val på dessa.

Ingela för att hon ger mig inspiration, goa kommentarer och jag hoppas att vi kommer att träffas IRL.

Åsa för hennes fina kort och  för att hon är en fin vän.

Lotta för att ger mig så goa skratt när jag läser hennes blogg.

Hanna för att du finns.

Jorunn för att hon gör så otroligt fina kort och ger mig inspiration.

Petraso för att hon törs spräcka gränser och prova nytt i sitt skapand.

SasSa för hennes fina blogg med helt sagolikt romantiska kort.

Reglerna för de som vill:
- De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den
- Länka till den bloggen du fick den ifrån.
- Ge den vidare till så många andra bloggare du vill & länka till deras sidor.
- Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.

Så till sist kortet jag gjorde till sonen. Lila, så klart!



Njut av en skön kväll.

Kommentarer
Postat av: Malin

Underbart kort vännen! OCh inte visste jag att du är smyckes "görare"!! Underbart sött =)



Ha ett riktigt Gott nytt år!!



Kram!

2008-12-30 @ 15:28:55
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Tusen Tack! Det värmer!

Jättefint kort du gjort. Hoppas ni får en bra kväll imorrn och att Malte kan genomleva nattens smällare.

Kram

Gott Nytt År!

2008-12-30 @ 18:13:48
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: petraso

tusen tack vännen! Wow va snyggt halsband!!!! Vill se fler!!!!

2008-12-30 @ 20:41:56
Postat av: Ingela

Tack vännen!!!



Åhhh så rörd jag blir av dina goa ord :-) Jag hoppas också verkligen att vi träffas IRL och att det blir snart...kanske kan vi sammanstråla på en mässa kanske? Eller så får jag ta tåget till dig ;-)) Fast det blir ju en massa "scrap-pack" då fniss



Om vi inte hörs så GOTT NYTT ÅR!!!



Kramar i massvis till dig!



Ingela

2008-12-30 @ 20:47:04
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

WoW! Vilken talang du är!! Inte bara på kortmakeri utan även smyckestillverkning!! =D

Jag är inte heller någon smyckesmänniska..men jag tror man blir det om man gjort sitt smycke själv eller fått av någon nära vän som gjort ett! =)

Då vill man visa upp det på ett annat sätt.

Kortet är makalöst fint! Skojigt att sonen gillar lila!!..för dej menar jag! ;)

Då blir det kanske lite lättare vid korttillverkningen än om man skulle arbeta med de där "vanliga" killfärgerna ;)

Stor kram å ett riktigt gott nytt år på dig och familjen!

//Petra

2008-12-31 @ 00:08:39
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Oj vad jag gillade det smycket! Vad duktig du är! Kortet till sonen var verkligen jättefint också. Du fick det "killigt" vilket jag tycker är lite svårt. Och stämpeln från Whiff of Joy är ju bara så söt!



Gott Nytt År-kramar till dig!

2008-12-31 @ 09:17:55
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Therese

Superfint kort och ett underbart smycke!!

Kram

2008-12-31 @ 10:10:15
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Carro

Vilket fint halsband du gjort! Det är helt i min smak. Du är ju kanonduktig.

Fint kort har du oxå gjort.



Nu ska jag montera säng. =)

GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!

Kram

2008-12-31 @ 13:24:04
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: myy ja vilijonkka

jätte fin kort! gott nyt år till dej!

2008-12-31 @ 16:46:28
URL: http://tessa78.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Hej!

Vi på StämpelBoden letar efter smultron att trä på vårt strå?

Kanske kommer du och dina alster bli ett av dem?!

Vill du veta mer om vår bloggjakt eller bara få lite inspiration?

Då är du välkommen till vår blogg & glöm inte att lämna ett spår....

http://stampelbodens.blogg.se



Kramar från Bloggjägaren Anneli

2009-01-01 @ 08:19:54
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Helena

Vildas första nyår var inte alls kul så vi insåg att det bästa var om vi kunde vara hemma själva och bara focusera på henne.

Det är ju så lätt för oss som inte har barn hemma att dra ner för fönstren och låtsas som att det är vilken dag som helst.

Vildas trygghet är vår säng så när vi ätit och gjort klart så brukar vi lägga oss och se på film med tvn på högt ljud.

I vanliga fall ligger hon på helspänn men igår gick det otroligt bra.

Hon hässade inte upp sig alls utan snarkade till 12 slaget och då blev hon lite spänd men inget skällande och flåsande.

Vi kan aldrig se nått av raketerna runt oss för börjar vi kolla ut genom fönstren så blir hon genast orolig.

För er med barn hemma är vårat sätt mer eller mindre omöjligt men jag vet att det finns nått slags hormon att köpa hos vetrinären nu som ska göra att hundarna blir lugna.

Det är samma hormon som tiken utsöndrar och det finns både som spray och en liten grej man sätter i kontakten.

Åska har Vilda också jobbigt med och den kan ju komma lite nu och då sommartid så vi har funderat på att prova det där hormonet.

God fortsättning vännen!

Kram

2009-01-01 @ 13:59:53
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Helena

Vildas första nyår var inte alls kul så vi insåg att det bästa var om vi kunde vara hemma själva och bara focusera på henne.

Det är ju så lätt för oss som inte har barn hemma att dra ner för fönstren och låtsas som att det är vilken dag som helst.

Vildas trygghet är vår säng så när vi ätit och gjort klart så brukar vi lägga oss och se på film med tvn på högt ljud.

I vanliga fall ligger hon på helspänn men igår gick det otroligt bra.

Hon hässade inte upp sig alls utan snarkade till 12 slaget och då blev hon lite spänd men inget skällande och flåsande.

Vi kan aldrig se nått av raketerna runt oss för börjar vi kolla ut genom fönstren så blir hon genast orolig.

För er med barn hemma är vårat sätt mer eller mindre omöjligt men jag vet att det finns nått slags hormon att köpa hos vetrinären nu som ska göra att hundarna blir lugna.

Det är samma hormon som tiken utsöndrar och det finns både som spray och en liten grej man sätter i kontakten.

Åska har Vilda också jobbigt med och den kan ju komma lite nu och då sommartid så vi har funderat på att prova det där hormonet.

God fortsättning vännen!

Kram

2009-01-01 @ 14:00:37
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0