Solig tisdag.

I dag skiner solen igen. Inte allt för varmt. En härlig dag ute alltså. Vad gör jag då??? Jo, skuttar till brevlådan för att hitta ett paket från gulliga Helena . Hon har skickat mig ett litet scrap-paket med ljuvligt pyssel.



Jag bara måste kasta mig över en av stämplarna. Här är resultatet.



Ett kort blev till slut fyra och än är inte dagen över. Jag tror att jag måste scrappa ett av papperna också. Så mycket blev det med det fina vädret. Ja, ja, vi får väl hoppas att det inte var sommarens sista soldag.

I går var yngsta och jag till färghandeln. Vi skulle handla tapeter och färg till hans rum. Jag bad honom byta kläder innan vi åkte, då han gick runt i sina jobbarbyxor.
- Men mamma, de här kläderna är mycket renare än alla andra jobbares kläder, fick jag till svar.

Sen laddade han upp med alla verktyg en snickare kan tänkas ha i sina fickor och hällar.



Snabbat valde han en maffig tapet till fondväggen och färg till de övriga väggarna. Äntligen har min man kommit hem, tycker sonen, så nu målas det för fullt. Troligtvis kommer tapeterna i morgon. Det ska bli sååå spännade att se resultatet. Men först ska ju golv och tak på plats innan lilleman kan flytta in.

Mamma är ju sjuk och orkar inte mycket nu. Hon försöker dock ha koll på allt och en del i detta är att rensa ut så mycket hon bara kan. Varje gång man kommer vill hon ha hjälp att tömma något skåp. Sist jag var där blev jag med lite "nytt" porslin. Bo Fajans kan man ju inte säga nej till. Jag gillar tyngden och tjockleken på godset.

 

Nu undrar jag om jag inte ska dyka ner bland mina nya pysselsaker igen. Ha det skönt i solen. Lämna gärna en liten kommentar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0