Sommartorsdag

Sommarlov. Skönt.
I dag har vi tagit det lugnt på morgonen. Barnen förvandlade vardagsrummet till en koja igår, bygget fortsatte idag. I går hade de planer på att sova i kojan, men det blev fotboll istället. Vilket vi kunde ha struntat i att titta på. Suck! Vilken dålig insats av Sverige. Varför ska de hänga fast vi stora namn som inte kan samarbeta.



Tyvärr var de tvugna att plocka undan allt idag då jag hade den dåliga smaken att kommentera att vi faktiskt ska fira midsommar här i morgon. Vilken glädjedödare man är. Jag har lovat fortsatt kojbyggande nästa vecka så stora protester blev det inte, men ett himla släpande.

I dag har jag fixat resten av ogräset runt staketet mot vägen. Det känns skönt nu kan "midsommartåget lugnt starta utan att stöna över vårt dike.





Vilken skillnad. Det lönade sig att klaga på telefonen också. Jag fick ärva makens. Tror faktiskt att fotona blev lite bättre.



Nu har maken susat runt på sin gräsklippare så det är riktigt fint.

Barnen har ju sommarlov så ett dopp i poolen måste de ju ta. 20 grader i luften och 19 grader i poolen. Varmt, eller hur!!!



Jag hinner äntligen med att göra lite kort. Här är ett.



Färglagt med akvarell.

Nu ligger köttet i marinad och bara dammsugning i morgon bitti kvar. Ja, förutom att partytältet ska upp, men det fixar vi tillsammans i morgon när Hanna och Daniel kommer. Väntar med spänning på Daniels små grodorna runt stången.

Ha en skön kväll.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka härliga bilder du tagit.....det blev så fint efter att du rensat.

Mysigt med kojbygge....det ser ut som det gjorde hos oss när barnen var små.=)

Önskar dig och din familj en trevlig midsommar.

Kram min vän!

2008-06-20 @ 08:34:56
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättefint kort!! Ni ser ut att bo helt underbart!! Så mysig miljö!



Trevlig midsommar!!

Kram

2008-06-20 @ 09:38:08
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag håller tummarna för att håret ska klara sig. Men jag har en känsla av att det inte bara är du som har en plan :P

2008-06-20 @ 11:15:57
Postat av: krumeluran

vilket tålamod du måste ha, själv får jag lite lätt nippran när mina barn börjar släpa runt allt i huset.

hos oss är trappen till övervåningen det självklara för kojbyggande, vilke gör det liiiite svårt att gå upp för trappan med livet i behåll :)



hoppas ni hade en skön midsommar,och att alla såg så fint du gjort i diket :)



Kram

Katarina

2008-06-21 @ 12:54:36
URL: http://krumelurans.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Jättesnyggt kort.

2008-06-21 @ 14:49:43
URL: http://gobiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0