Pust, det är sååå varmt.

I dag forsatte det gula kriget. De hade med all sannolikhet samlat sina trupper under natten för ett gigantiskt anfall. Gräsmattan var på sina håll mer gul än grön. Men jag ska nog ta de trots att mina axlar skiftar i rosa. ;0)

Naturen har fullkomligt exploderat i färger och dofter. Jag älskar våren. Inga kryp utan bara sol, värme och njutning.

image166

Snart blommar äppelträdet också. Vår fina bröllopspresent från min barndomsvän. Den ger fullständigt klarröda äpplen och heter naturligtvis Rödluvan.
image167

Jag tror att jag har blivit en vädergumma. Vaknade med huvudvärk och ömma leder När jag träffade mamman till yngsta sonen kompis, berättar hon att det ska bli dåligt väder i morgon. Är man gammal då eller???

Glömde bort att visa vad jag "shoppade" hos Anna i torsdags. Här är det jag köpte, men det finns massor kvar.

image168

Gillar att hon får över saker som jag sedan kan spana in och handla av.

Anna och hennes man for till Borås över Kristihimmelsfärd och firade hans bror som fyllde 50. Konstigt nog fanns det även tid till att besöka både Magnolia och Forma hantverk. ;0)
Jag är jätte glad över det, äntligen är vi nu kvitt med Magnolia. Det var sååå nära en polisanmälan för att de inte följde konsumentlagen. Synd att det ska behöva vara så, de har ju så fina stämplar mm.

Annas shopping åt mig hos Magnolia. Bl.a. valde Anna mitt första 12*12 album. Nu ska jag bara handla färg till skrivaren och sen ner i LO-träsket.

image169

Nu återstår en massa EZ montering. Suck!

Så några kort.

image170

Papper köpt av Scraphönan på mässan i Gävle. Färglagt med Promarkers och akvarellpennor. Texten skriven på datorn.

image171

Samma teknik som ovan. Stämplrna är hÄnglar.

Nu ska jag ut och kriga igen och sedan väntar scrapvrån på mig igen.

Ha det skönt och kramar på er.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Härliga bilder på tomten. Märks att det snart är sommar! Hehe absolut men jag kan inte säga att jag njuter av tiden utan honom. Han på bilden bredvid Daniel är vår nyvunna "vän".

2008-05-11 @ 16:57:46
Postat av: Elisabet

Hej Ja det är bra att det fixade sig med magnolia för dig. Alltid kul med nya saker. Jättefina kort du har gjort, Hänglar & Stänglars studenter är så fina.

2008-05-11 @ 17:22:10
URL: http://www.gobiten.blogg.se
Postat av: Malin

Underbara kort! Kul med lite shoping (även om någon annan gjorde det =P)
Det värsta som finns är att ez montera! saxen blir kladdig och fingrarna värker...det är svårt att klippa i...uscha. Men när det är klart är det bara att stämpla för glatta livet ;P

ha en härlig måndag!

2008-05-12 @ 00:45:24
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Anna i Hagen

Från och med NU ska jag försöka bli kommentera här OFTA! Det är så roligt att då och då titta in och se vad som rör sig runt dig.

Korten blev jättehärligt studenska och vårligt fräscha! MYCKET finare i verkligenheten - OTROLIGT fint målat, Cicci.

Det är alltid roligt att dela med sig av det jag kan, hinner ju inte använda allt, tiden springer förbi mig... Bra att du kan fynda något i mina gömmor!

Glad att albumet passade dig! Första sidan MÅSTE du bara använda DCWV-papper! Va?

Vi låter Magnolia tro att dom har vunnit, fast i själva verket har dom förlorat mig och dig som kund i alla framtid - känn på den du, M! Det kanske är värren än en b**b!

2008-05-12 @ 19:26:08
Postat av: Anna i Hagen

Från och med NU ska jag försöka bli kommentera här OFTA! Det är så roligt att då och då titta in och se vad som rör sig runt dig.

Korten blev jättehärligt studenska och vårligt fräscha! MYCKET finare i verkligenheten - OTROLIGT fint målat, Cicci.

Det är alltid roligt att dela med sig av det jag kan, hinner ju inte använda allt, tiden springer förbi mig... Bra att du kan fynda något i mina gömmor!

Glad att albumet passade dig! Första sidan MÅSTE du bara använda DCWV-papper! Va?

Vi låter Magnolia tro att dom har vunnit, fast i själva verket har dom förlorat mig och dig som kund i alla framtid - känn på den du, M! Det kanske är värren än en b**b!

2008-05-12 @ 19:26:17
Postat av: Malin

Å tack=) Det ena papperet köpte jag för 4 kr på rea så jag uppfattade aldrig vad det hette =P Det schackrutiga gjorde jag själv =)

2008-05-12 @ 20:27:14
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Jättefina kort!!! Wow!! Superhärliga! Vilka härliga papper och dekorationer du använt!Det blev sååå härligt fina!! =D
Många kramar Petra

2008-05-12 @ 22:29:31
URL: http://paradises.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0