Vart tog helgen vägen?

Helger ska väl vara till för vila och rekreaktion?
Ja , inte blev denna helg det i alla fall. Vet inte riktigt om jag lyckas med det speciellt ofta heller.
Denna helg har bara försvunnit, men en hel del har jag gjort också.

I går städade jag badrum, gästtoalett och kök i tre timmar.
Jocke var på dristriktlagsträning. När han kom hem for vi till Anna och Martti för att fira Annas födelsedag, bara några veckor för sent.
Jätte mysigt att vi äntligen hade tid att träffas. Tror att vi åt den godaste äppelkakan någonsin. Vi åt så att magen stod i fyra hörn. Tack vänner.

Annas födelsedags kort, dock utan innehåll.



Whipper snapper stämpel som jag klipp bort grisen och hönan på.

I dag är Jocke borta med distriktslaget på turnering. Jag har passat på att möblera om i vardagsrummet. Så skönt, men slitigt. Det gäller ju att passa på när han är borta.
Känns mycket luftigare och nu saknas bara nya soffan.
Det värsta är att jag ännu inte funnit någon död mus. Kan man hoppas på att den lyckades ta sig ut?

Sen var det bara att fixa lunch till barnen för att snabbt sen kasta sig in i bilen för att åka till mamma. Yngsta drog då till en kompis så det vara bara äldsta som följde med. Mamma behövde hjälp med att rensa rabatten, kratta gräsmattan och tvätta. Rasmus roade mamma, medans jag jobbade, med att spela Uno och Monopol. Han älskar verkligen sin mormor. Tjatar ofta om att vi ska åka till mormor. De står varandra riktigt nära.

Förra helgen var vi också till mamma, jag och barnen. Den lille som alltid säger det han tänker sa då till sin mormor.
- Jag vill ha en riktig mormor.
- Hur menar du då, frågar min mamma.
- Jo, jag vill ha en som inte sitter i rullstol.

I dag visar jag Jockes farsdags kort



och svärfars.



Nu är det dags att jobba lite. Lärarens söndags nöje.

Ha det skönt!

Kommentarer
Postat av: Chruss

Hej!

Det var bara du som antog utmaningen så maila din adress så ska jag skicka stämpeln till dej!

[email protected]



PS - läckert och kreativt att använda bara söta kossan på kortet!

2008-11-16 @ 21:09:20
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Så fina kort du har gjort.

2008-11-16 @ 21:11:42
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Jättefina kort! Jag tyckte speciellt mycket om det sista farsdags-kortet men gubbstämpeln på! Härliga färger och stämpeln är underbar!



Och du... jag tror säkert att musen sprungit ut igen :-)



Kram!

2008-11-16 @ 21:48:01
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Anna i Hagen

TACK för det härliga kortet (ännu finare i verkligen, otroligt fint målad ko), jag blev så glad - och överrskad! Tråkigt att tiden går så fort... skulle ha vart mysigt att scrappa lite tillsammans men jag förstår att familjen också vill ha dig. Glad för att vi hittade en liten stund tillsammans!

2008-11-16 @ 21:52:35
Postat av: Sofia/Jozie

Jättefina kort här inne som vanligt! :) Jag tror att hela världen har tagit fel... jag tror att måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag egentligen är "helg" och lördag och söndag är "arbetsvecka". Japp, man behöver minst fem dagar till vila och rekreation efter två tuffa arbetsdagar! Det vore nåt det! :)

2008-11-16 @ 22:18:40
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Linda

Halloj! Har helgen varit bra?

Mycket att stå i ser jag. Va kul att du tyckte om fönstret och bänken, det va lite småpilligt kan jag säga =)

Ha en bra dag!

KRAM

2008-11-17 @ 10:33:43
URL: http://lindaismyname.blogspot.com
Postat av: Malin

Å så fina kort!!

Vilken härlig kommentar om den "riktiga" mormorn ;P Barn säger vad som poppar upp. Det låter ju lite fel men dom menar ju inte så. En flicka frågade mig en gång hur jag kunde äta med så stora framtänder haha!! Så stor är dom väl inte? ;P



Kram!

2008-11-17 @ 13:57:07
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Hej hallo!



Tisdag kändes som en bra dag för en blogrunda. Hoppas allt är gott med dig och att du börjar ladda för första advent.



Underbar KO på ena kortet.



Jag har gjort en kalender till ett projekt, med det menar jag att jag tillverkat en liten svensk med en bild för varje månad och med röda söndagar. Den är enkel men funktionsduglig. Du kan hämta hem den från min och systers blog. Det ligger med ett a4-blad med alla månaderna (bara att skriva ut – klippa och använda) samt en png-fil för varje månad.

Du hittar den på;

www.articsisters.blogspot.com



Skriv gärna en kommentar så blir vi glada.

2008-11-18 @ 15:48:46
URL: http://articsisters.blogspot.com
Postat av: Ewa

Hej Cicci! Vilka fina kort som vanligt! Du håller på och pysslar och fejar hemma som sjutton och möblerar om. :) Dags för en träff snart igen tycker jag! Kanske nästa vecka eller veckan därpå? Vi får höras av om när det passar alla. Ha en fortsatt bra vecka och jag håller med om att helgen verkligen inte är tid för rekreation - allt annat! Kram Ewa

2008-11-18 @ 19:25:53
URL: http://vittochblatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0