Hemma efter semester i Skåne

Tack för alla roliga och gulliga kommentarer. Klart hon är gynekolog. Jag längtar så tills jag får höra hennes reaktion på kortet.
Nu har vi averkat 211 mils semester. Det blev en tripp till Ullared en natt och  fyra nätter i Skåne/Tomelilla.
Allt är nu  inhandlat inför hösten och vintern på Gekås samt nya handdukar, badlakan och termosar. Så skönt och billigt blev det som vanligt.  Spana in kvittot. Vi bodde i en campingstuga och åter en gång har vi konstaterat att vi inte är ämnade att bo på camping.



I Tomelilla hyrde vi ett hus på landet vilket var klart mer vår stil. Lite fundersamma blev vi dock då vi kom. Ägaren berättade nämligen varför huset var total renoverat. För två år sedan hade huset brunnit ner. Först kallades ägaren till huset pga brand som brandkåren stoppade, ca tre timmar senare brann hela huset ner. Ägaren hade någon ouppklarad affär med någon i byn som tydligen satte eld på huset som hämd. Branden rubriserades som mordbrand. Lite svårt var det att sova första natten måste jag erkänna.
Första dagen tillbringades på en strand nära Smugehuk, Mossbystrand, samt en tripp till Sveriges sydligaste punkt.

 

På kvällen var vi på tornespel i Glimmingehus. Riktigt underhållande måste jag säga.

  

Dag två var vi på Tosselilla. Lite litet var det allt, men vi tittade på djuren, kastade lite pil och lekte vid linbanan och gungorna. Jocke och jag skulle tävla en sista gång på linbanan innan vi åkte hem, men som vanligt ska man aldrig göra det där sista. Upp på gungorna och iväg. En bit i alla fall sen for jag av och ramlade styggt på höger sida. Ni skulle se mina blåmärken, jag kan skrämma vem som helst med de, samt ett stukat finger.



På kvällen blev det bowling, första gången i hela mitt liv. Med en serie på 91 och en på 90 lär jag inte platsa i landslaget, men roligt hade vi.

 

Dag tre var det Tosselilla på programmet igen. Nu väntade trampbåt och badlandet. Efter ett par timmar med rutschkanor och poolbad var vi alla nöjda.
 


Nu hade vi tid till annat, men jag mitt nöt hade glömt telefonen i huset så det blev ingen tripp till Ingela. Istället åkte vi och handlade lite och tittade på omgivningen. Kvällen avslutades även denna gång med bowling. Jag gjorde mina första strikes, tre i rad, och hade serier på 167, 97, 91 och 102.

På fredagen var det så dags för hemresa. Vi tog en tur förbi Simrishamn och Kivik för att sedan stanna i Haväng och bada. Vilka härliga vågor det var.


Semesteresan blev bra kort i år då Jocke hade uttagning till distriktslaget både lördagen före vi åkte och hela helgen nu.
I morgon börjar jag jobba igen, suck, men grabbarna är ledig i åtta dagar till.

Till sist ett kort. Det blev ett färgstrakt kort med hÄngelblommor och Magnoliastaket på BG-papper. Blommor och staket är satt med 3D-kuddar för lite mer känsla ocg färglagt med Promarkers.

 inuti

Nu ska här fortsättas att tvätta och förbereda morgondagen.
 
Spana in denna blogcandy hos Therese.



Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jaha är det där du varit! =) Trodde du höll på att rensa och greja och inte hade tid med oss alls ;-) Men det var ju himla trevligt att få komma iväg en "sväng". Vad härligt ni verkar ha haft det! :D



Det där kvittot var inte så långt juh.... ;-) Vårt kvitto brukar bli runt 1,2-1,4m när vi varit där....visslar oskyldigt Då är 99% av julklapparna fixade och 2 födelsedagar. Så kläder inför senhösten/vintern är oxå med där.



Kortet i förra inlägget är så ljuvligt. Har varit inne här flera gånger och kikat på det. Maken är impad över idén.



Kortet du visar idag är jättehärligt! Vilken rolig idé!

Ha det såg gott vännen. Ska tänka på dig när du går till jobbet imorgon och jag är kvar hemma och är föräldraledig.... Måste erkänna att det känns lite konstigt.

Kramis!

2009-08-09 @ 21:54:23
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken härlig semestertripp ni har haft.

Önskar att jag kunde handla så där men jag gillar oftast att småshoppa.=)

Min tand var också halvgjord med en provisorisk lagning för att sen rotfylla den men jag har sräckt alltihop.

Om jag får som jag vill så får de dra tanden nu så är jag av med problemet.....har ingen lust att betala dyrt för att bygga nåt på den som jag antagligen spräcker igen.

Som tur är är ju rötterna dödade på den så jag har inte ont.

Jag ska ringa tandläkaren imorgon och höra om jag kan vänta tills nästa tisdag när jag ändå har en tid hos henne.

Till dig ger jag rådet att ringa direkt innan du gör som jag....förvärrar problemet.

Jättegulligt kort i härliga färger.=)

Ha en mysig kväll vännen!

Kram

2009-08-10 @ 19:24:34
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej Cicci!

Vad duktig ni är! Ni har ju hunnit med massor denna sommar! Hoppas du hunnit vila lite bara så att du orkar med skolstarten. Vart tar tiden vägen? Vi har ju inte setts på hela sommaren!

Vi bor kvar i stugan än så länge, set är skönt.

Vi låter vädret styra flytten till stan.

Vi hörs! Kram Victoria

2009-08-11 @ 06:08:11
Postat av: Kamilla

ååå så härligt, och hur du står i :D jag beundrar dig verkligen !!!

Helt underbart kort, jag gillar det verkligen!! så fint!

Kramar i massor!!!

2009-08-11 @ 18:02:22
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Helena

Jobbigt att börja jobba efter en lång ledighet men lite skönt ändå att återgå till normala rutiner.

Ha en mysig kväll vännen!

Kram

2009-08-11 @ 18:33:38
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Carro

Utbyta tankar kring matte.... Ja du är så välkommen! =) Det går ju att göra både via mejl och telefon när avståndet är förstort. ;-) Det är bara att höra av sig. =D Skulle vara så kul faktiskt, även om vi inte är på samma stadie. =)) Skulle kunna ta en matte- och pysselträff under en helg annars. ;-)



Idag är jag förbannd, arg, ledsen och besviken på jobbet så det vore hur gôtt som helst att få diskutera jobb med en vettig människa för en gång skull.

Ha det bäst!!!

Kramelikram!

2009-08-11 @ 22:08:02
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Eva F

Förstår att du haft underbara dagar. Du har ju nästan varit hos mig, synd jag inte visste det.

Vi har sommarstuga i Falsterbo :-)

Och du mina kvitton från Gekås brukar vara minst 3 ggr längre :-)))))))))

Och du missade väl inte Panduros Ouletshop där???

Kram Eva

2009-08-12 @ 20:02:58
URL: http://evafre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0