Tredje arbetsdagen avklarad.

Så mycket energi som jag ödslade på att önska att sommarlovet var längre i lördags kan man undra varför jag slösade med. Efter en timme på jobbet i måndags mindes jag knappt att jag haft lov. Jag tycker ju om mitt arbete och har svårt att tänka mig något annat. Nu snurrar tankarna i huvudet och idéer inför läsårets jobb sprudlar.

Barnen och Jocke är lediga ända t.o.m måndag. Vi försöker att planera det så att barnen är lediga hela sommarlovet.
I år passade det dessutom alldeles utmärkt att Jocke är ledigt då skivor mm skulle komma till köket i morgon. Trodde vi ja. Måste jag säga mer än att det är familjen Hall vi pratar om.
I slutet av förra veckan fick vi ett samtal att de tyvärr inte har möjlighet att leverera skivorna nu utan vi måste vänta en vecka till. EN VECKA??? Nu har vi ätit snabbmat och micromat  i snart fem veckor. Jag vill ha hemlagad mat NU!

Vi har ett mysterium som vi inte kan lösa här hemma. Inget stort problem, men det förbryllor oss lika fullt. Nästan varje morgon/dag hittar vi en torr och dammig groda inne. Ja, ni läste rätt, en levade skuttande groda. Alla fönster och dörrar kan vara stängda, Jocke har nu byggt nytt golv från jordbacken i alla rum och lagt nya golv, men ändå skuttar det alltså runt en ny groda varje gång inne som vi snällt släpper ut på gräset. Förklaring någon?



Dammludd på bakbenet? Nej då, inte här hemma inte.

Ni bara måste spana in denna fina blocandy hos inspirerande Camilla.



Ha en skön kväll, nu vill Malte gå promenad!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hmmmmm.... Känner igen det där fenomenet att glömma bort att man haft lov. Typiskt för lärare kanske? ;-) Eller så är det för att man gillar sitt jobb. Just nu är jag jäkligt glad att jag är ledig och slipper det där stället. De kommer inte få det lätt när jag är tbx....muttrar



Typiskt att det tar längre tid än beräknat! suck Skräll som vi säger här. Det betyder att det inte är förvånande....inte oväntat....ifall du inte visste. =)För visst är det så att Jocke inte är hemma nästa vecka och ta emot dem....? Ja tänk så här.... Vad nyttigt ni kommer äta när allt är klart! ;-) Snabbmat brukar inte vara nyttigt....iaf inte köpt färdig.



Dammig groda?! Ehhh... Har ni en grodfarm nånstans? Eller så har ni chansen att få en delikates måltid i form av grodlår. ;-) Allvarligt talat....Inte en aning om hur den kan komma in bara så där. Har ni någon dörr öppen på kvällen som de slinker in i? Eller har ni en hel familj som gömmer sig nånstans?? Vilket mysterium!



Hör av dig om du vill prata matte! =) Eller om nåt annat.

Ha det bäst!

Kramisar!

2009-08-12 @ 23:01:42
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Kanske de trivs hos er och inte alls vill flytta ;0) Ungarna får fixa grodbur!

2009-08-13 @ 08:33:09
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh vilken otur med bänkskivorna.

Men nu ser ni en ändå på renoveringen i allafall.

Jag måste erkänna att förra helgen och början på denna vecka varit tung men idag känns det bättre.

Värken är densamma men jag är inte lika trött och då är det lättare att hålla humöret uppe.=)

Ha en fin dag vännen!

Kram

2009-08-13 @ 08:57:11
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hejsan! Jag har en design på min sida som du kan (vinna) gratis! Kolla in om de e nåt du tycker är intressant! / Andrea

2009-08-13 @ 10:29:28
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: Linda Synneborn

Hoppas sommaren har varit bra, trots att den gick så himla fort..... Ha ett bra läsår nu! Och lycka till med grodorna :)

Kramar

2009-08-14 @ 07:27:23
Postat av: Kusin Eva

Man kan ju inte låta bli att tro att det är en människa som skojar lite med er... Kanske en under elva år?

2009-08-15 @ 18:24:20
URL: http://skoldkortel.blogspot.com/
Postat av: sari hänninen

jag skrattade gott åt den dammiga grodan...

rättare sagt... jag gapskrattade en bra stund... så pass länge att sambon tittade hur d var fatt...



lycka till m grodmysteriet...

2009-08-15 @ 18:27:25
URL: http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/
Postat av: Ingela

Hejhej vännen!



Vi har också en massa dammhoppande prinsar i vårt hus och vi kan inte iheller förklara hur dom kommer in...men in kommer dom och ut vääldigt snabbt. Äldsta sonen har blivit riktigt duktig nu på att fånga in dom i en glasslåda och släppa ut dom då jag sitter på en stol med benen uppdragna :-)))



Kram Ingela

2009-08-15 @ 20:07:20
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.com
Postat av: myy ja vilijonkka

skanska roligt ha et groda såm en husdju;)

2009-08-26 @ 07:33:17
URL: http://tessa78.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0