Se det snöar...

Äntligen!!! SNÖ!!!
Vaknade i morse av att äldsta sonen kom in och undrade om vi inte skulle kliva upp snart, klockan var ju snart halv nio. På väg ut ur sovrummet meddelade han snabbt också att det snöat och lillebror hade gått ut och lekt. Tur att lilleman är nio och inte tre.
Inte har det kommit mycket snö, men det som kommit lyser verkligen upp. Solen kikade också fram en stund sedan kom det lite mer snö. STORA flingor som det ska vara på julafton ni vet. Mysigt!

I torsdags tog jag bilen till sjukgymnasten. Aj, aj, men det gick (straffade sig dagen efter dock). Väl hos sjukgymnasten bytte jag om som vanligt. När sedan sjukgymnasten kom, Håkan, bad han mig följa med till undersökningsrummet. Vänta lite...skulle jag inte träna... Jag befarade att jag nu skulle få en föreläsning om att jag ansträngt mig för lite sedan operationen och nu skulle det bli hårdträning. Han undersökte mitt knä och gav mig beskedet att han inte tordes låta mig träna med tanke på hur det kändes och såg ut samt att jag fortfarande har smärtor. Snopen bytte jag om igen och åkte hem. Innebär det här att jag bara ska vila?
Väl hemma tog jag fram det sista läkarintyget och försökte tyda vad det stod...mutter...  varför kan ingen lära läkare att skriva...mutter...ordination: VILA. Ops!

I torsdags var jag och Jocke även iväg och tog spruta mot svininfluensan. Jag är sååå spruträdd. Måste säga att det är en fördel med att åldras och få barn, jag har blivit så himla duktig. Jag gick in och satte mig på stolen utan att direkt springa ut igen, jag satt kvar, började inte gråta och tog flera djupa andetag sedan var det över. Vilken fånig fobi jag har. Jag är inte rädd för att det ska göra ont, vilket det inte heller gjorde, utan det är själva känslan att den ska in i min kropp. 
Hur gick det sen då? Jo, vi fick ont i armen båda två, som träningsvärk och lite trötta. 
 
I dag har äldsta sonen innebandymatch mot Storvik och jag får inte vara med och titta, igen.  
Lycka till gubben!


Till sist ett beställningskort.



Ha en härlig dag!



Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Slog en signal när du var hos spruttanten ;0) Vi får höras en annan gång.

Visst var det mysigt med snö, och snart hoppas jag det kommer mer. Ta´t nu lugnt och fint, så knät får läka i lugn och ro.

Kramar♥

2009-12-12 @ 20:32:40
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Carro/camile

Vilket härligt kort! Och vilken bra idé att använda stämpeln på!



Svinsprutan har jag inte tagit än..... Jag är livrädd för sprutor! Har panik! Så jag drar på det och hoppas att de snart ska säga att det inte behövs längre. Tyvärr är väl den chansen inte så stor.....



Ja ta det lugnt med knät nu. TÄnk så mycket du kan pyssla nu när du ska vara still! Det fusk. Jag vill oxå ha en massa tid till det. ....och en massa annat oxå.



Ha en go och skön Lucia!

KRAAAAAAAAM!

2009-12-13 @ 15:41:02
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Helena

Härligt med snö.

Här kom det också lite tidigare idag.

Förstod att det var därför sjukgymnasten skickat hem dig igen.

Du måste verkligen ta det lugnt nu så ditt knä blir bra.

Vilket underbart kort du har gjort.

Pyssel är perfekt när man har ont i knät.=)

Ha en mysig kväll min vän!

Kram

2009-12-13 @ 18:00:01
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hoppas att du blir bättre snart och du - VILA! :)



Kram Ewa

2009-12-14 @ 18:52:33
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Helena

Ordination vila är inte något att ta lätt på, fast det är sååå tråkigt.

Vi har alldeles vitt nu här äntligen, så fint. Och dessutom har jag klivit på en oväntad jul/nyårsemester. Upptäckte igår att jag har en massa dagar att utnyttja.

Jättefint kort nu blir jag så sugen att pyssla med.

Sköt om dig och var rädd om knät ditt.

/Hella

2009-12-16 @ 06:56:03
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Maya

Åhhh så nydelig kort!

Så herlig idè å bare bruke blomstene fra blomster-krukken!

Lekkert malt!

Ha en flott dag,

klem fra Maya :)

2010-01-13 @ 09:26:48
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0