Nu är det mycket, igen.

Just nu skulle jag önska att det gick att klona både mig och min man.
Jocke är i Luleå och jag saknar honom.
Yngsta sonen är hemma och sjuk så jag är hemma med honom.
I skolan vet jag att barnen saknar mig och alla våra trygga rutiner.
I går fick mamma feber och mår inte alls bra. Jag var inne ett stund i går och har även lyckats ta mig dit en stund i dag också vilket känns bra. I dag sätter de in extra vak och det känns skönt när jag nu inte har den möjligheten. Just nu väntar jag på att min bror ska ringa när han åker till henne efter jobbet och ge en lägesrapport.

I går när jag väntade på att Jocke skulle komma hem från Uppsala, i en lånebil då hans är på verkstad sedan krocken, ringer telefonen. Det är Jocke. Gissa vad han gjort? Ja just precis, krockat. IGEN!
Tre rådjur hade sprungit över vägen och han lyckades undvika två, men klippte det tredje. Tack ock lov gick det bra med honom och bara några små skador på bilen. Törs jag låta honom köra bil igen?

När Jocke kom hem for jag så till mamma. När jag är hos mamma ringer min telefon. Det är yngsta sonen som ringer med gråten i rösten.
-Mamma, pappa säger att vi måste gå och lägga oss utan mat!
-Varför sa han det?
-Vi lyssnar inte på när han vill ha hjälp med maten och dukningen. Du måste ringa honom på hans telefon, jag är jätte hungrig.
Tårarna bara strömmade ner för mina kinder av undantryckt skratt när jag lovade sonen att genast ringa och prata förstånd med pappa. Det var lite befriande att få skratta lite mitt i allt elände. 

Nu ska jag laga mat åt barnen och sedan ska jag hjälpa de med deras läxor. När barnen lagt sig ska jag försöka sitta en stund och skapa. Det har en så lugnade effekt.

Här kommer ett kort som fick lite Alla Hjärtans Dag känsla.



Ta hand om varandra nu!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej Så fint kort. Jag som älskar hjärtan. Vi ses på lördag. KRam

2009-02-05 @ 19:20:30
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej vännen! Jag tycker definitivt att du skall sätta dig och skapa. Jag beundrar din ork och oroar mig för att du skall köra slut på dig.

Vilket fint kort du har gjort.



Massor med kramar Cissi

2009-02-05 @ 20:47:13
URL: http://ceciliaslillabo.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej! Ja gör det! Köp garn och gå över vet ja! :) Hihi, den är såå skön! Vilket fint kort du gjort - igen! Ha en skön helg - kram Ewa

2009-02-05 @ 22:33:10
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Carro

Ja tänk att allt ska komma på en gång!? Varför är det så? Man får alltid ork så man fixar detta på nåt sätt, oftast iaf. Sätt dig och pyssla så du kan skingra tankarna. Det brukar hjälpa mig.

Kortet är ju underbart! Kan vara både till alla hjärtans dag och till ett annat tillfälle. =)

Tack för goa ord hos mig! =)

Kram!

2009-02-05 @ 22:49:26
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Kamilla

ÅÅÅh varför ska allt hända på en gång?

Men det är ju huvudsaken att Jocke klarat sig bra, rådjur är ju ganska små. Men det knyter sig i magen när jag läser om din mamma...hoppas, hoppas febern försvinner!!

Jag beundrar din styrka och mod och vad härligt med lite skratt i din tillvaro, du vet väl att ett skratt förlänger livet med 10 minuter!

Och ovanpå allt detta hinner du skapa ett så underbart vackert kort! Sååå fint det är!!

Kram kram och ha en trevlig helg och var rädd om dig du också! Det finns bara en av dig, det vet du väl ;)

2009-02-06 @ 13:21:42
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0