Onsdag 28/1

Jag är hemma med sjukt barn för andra dagen. Sonen har ont i magen och huvudet. Lite diffusa symtom förutom att han har diarré.
Jocke är på resande fot via jobbet så det var min tur att vara hemma. Norrköping i går, Vansbro i dag och Uppsala i morgon. Usch, vad jag tycker att det är oroligt när han är ute på vägarna.
Jag blev riktigt stressad av att behöva vara hemma då vi har sagotema på jobbet och  ingeting är som vanligt. När äldsta sonen skjutsats till skolan for jag till jobbet ändå på morgonen för att lämna planeringen till vikarien.
När jag kom hem tog energin totalt slut och en kraftig migrän satte in. Så blir det nästan alltid då jag stressat en tid och sedan slappnar av. Jag sov större delen av dagen. Lilla goa gubben låg i sängen bredvid mig med en massa gosdjur och tittade på tv.

I dag mår vi bättre båda två men vi blir hemma i morgon också. Äldsta sonen klagade över magen innan han skulle till skolan så vi får väl se om det är hans tur nu.

Jag nappade på TinaStinas idé och scrappade en plats att fästa veckans meny. Här kommer min variant.



Nu ska vi scrappa sonen och jag.
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Vilken smaskig matsedel!!

Tack snälla du, dina snälla kommentarer värmer i vintermörkret!

Ha det toppen!

Kramar i massor

2009-01-28 @ 10:51:03
URL: http://lindaismyname.blogspot.com
Postat av: Ewa

Hej!

Vilken fin matsedel! Tycker att var och var annan är dålig i magen = magsjuk nu. Massor av barn borta på jobbet och vuxna som är hemma själv eller med sjukt barn. Håller tummarna för att jag klarar mig! :) Jonas fyller imorgon så vi ska ha kalas, idag har jag tjemiddag och på lördag får vi matgäster också - körig vecka! Ha det bra och krya på er! Kram Ewa

2009-01-28 @ 11:52:35
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Linda Synneborn

Att man aldrig kan få vara hemma o vara sjuk eller VAB:a utan det där dåliga samvetet o den där stressen!? Undrar om det är lika i andra yrken?

Visst skulle NTA-lådorna komma den här veckan eller nästa förresten? Är lite sugen på att komma igång.

Hoppas sonen kryar på sig!

Linda Synneborn

2009-01-28 @ 12:49:57
Postat av: Åsa/asamia

Å stackars er, det är alltid nån som är sjuk där hemma. Hoppas ni snart piggar på er!

En jättefin och smart veckomatsedel...sån skulle man ha - så slipper man klia sig i huvet varenda kväll och undra vad man ska laga.

Ha det bra, kramar från oss!

Du kommer väl den 7:e?

2009-01-28 @ 17:10:46
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag vet precis hur det är...hade en magsjuk tjej i helgen. Jag stressar mycket nu på jobbet, känns inte bra. Jag har i alla fall semseter på sportlovet och då ska vi njuuuuuta i Sälen!

Hoppas vim kan ses när alla våra födelsedagskalas har passerat!

Kram Victoria

2009-01-28 @ 21:16:22
URL: http://livetharochnu.blogspot.com
Postat av: Victoria

Och du...kramar till grabbarna från mig!

/Victoria

2009-01-28 @ 21:18:37
URL: http://livetharochnu.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Nä men stackars er!!! Ni får krya på er :D

Vilken snygg matsedel som du gjort!! Urläcker!

kram kram

2009-01-29 @ 13:20:15
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0