Söndag igen.

Barnen är hos farmor i Uppsala, Jocke är på sm i Linköping och Malte är hos Hanna och Daniel  så jag är ensam med katterna i fyra dagar. Riktigt skönt.
Vilken mysig kväll det blev i går. Efter långa besök hos mamma och syster åkte jag till V för en lång och härlig scrapkväll. Jag kom dit strax före sju. Hela kvällen bara till detta underbara intresse. Vi snackade en hel del, åt varma mackor och pysslade. Jag fick bara till två färdiga kort och ett påbörjat, men vad gör väl det. Sent blev det också. Jag lämnade V 02.15. Vart tog tiden vägen?

I morse då jag vaknade skulle jag sätta på en tvättmaskin, men den lät så konstigt. tog inte in vatten. Gaaah! vattnet måste ha frusit i natt. Ut i pumphuset. Hm, ingen har satt i gång elementet. Var det min uppgift?
Ut i snickarförrådet och letade upp skarvsladd för utebruk. In i gäststugan för att hitta ett konvektorelement. In i pumhuset och koppla in elementen. I med "kabeln"  som tinar i slangen. In igen och ringa M. Har jag gjort rätt? Jo då, det hade jag. Bara att vänta.  Jag som inte ens borstat tänderna. Kan man borsta de i Loka tro?
Ut i pumphuset igen nu rinner det vatten i brunnen. Samtal till M igen, ska det vara så? Jo då, det är ok.
In och vänta. Borstar tänderna i det lilla vatten jag har. Vänta igen. Så slutar det rinna helt i kranen. Ut i pumphuset med hårfönen. Poff! Då går strömmen. Ut i fasadskåpet, på med strömmen. Jippi! Vattnet rinner.
Då kommer goa Åsa och M, med bil och en kasse med vattenflaskor. M kollar att allt är ok så nu blir det en fika i stället. Tack underbara vänner för att ni finns.

Nu går tvättmaskinen och jag kan lugnt njuta av en kväll i lugn och ro. Helt fanstastiskt att det alltid ska hända något då jag är solo i huset.

 

Ha en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj vilken dag du har haft.

Härligt med sådana vänner.=)

Ha en mysig kväll vännen min!

Kram

2009-01-04 @ 16:48:33
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Victoria

Underbart! Vatten som fryser, jag skulle bli galen!

Bra idé med hårtorken, den gillade jag!

Kram Victoria

2009-01-04 @ 21:06:30
URL: http://livetharochnu.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Vad skönt att det funkar igen, och vad duktig du är!!! Du klarade det ju utan vår inblandning.

Tack för fikat!!

Kram Å och M

2009-01-04 @ 21:45:30
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Carro

Vilken dag! Men du fixade det ju gallant! =) Gôtt med bra vänner!

Ensam skulle jag oxå vilja vara några dagar.... Tänk vad pyssel jag skulle göra. =) Snart är det dax för jobb igen. Inte lika kul....



Själv sitter jag och färglägger och färglägger och färglägger.... Men det blir bra när det är klart. =) Har ca 13 kvar av 60 att färglägga. Sen ska jag göra skuggning, chalka, sätta dit stygn, laminera och renklippa innan det är klart. Ett hästjobb men skönt när det är klart! =)

Kram!

2009-01-04 @ 23:45:45
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej vännen!!!



Usch så jobbigt med vattnet...brukar hända mig med...utan kaffe på morgonen är inget bra alls :-))



Ska bli spännande att få se dina nya kort, igår hände det inte mycket här hos mig på kortfronten då vi hade kalas men idag så var jag hos en kompis och då fick jag gjort 2 nya kort iaf!



Pyssla lugnt ;-)



Kanske skulle kommit till dig nu när du är ensam då jag fortfarande är ledig från jobb då jag med jobbar på skola :-))



Kram Ingela

2009-01-05 @ 00:19:55
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag igen.... fniss



Glömde ju skriva om att din header är ju kanoooonfin!!! Trodde ju först jag kommit fel men sedan så läste jag igen och det var ju rätt :-D



Kram

2009-01-05 @ 00:21:56
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: myy ja vilijonkka

du hard et rolig kväll! hoppas vi får se korten såm du jorde! ett rolig vecka till dej!

2009-01-05 @ 05:57:56
URL: http://tessa78.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0