Livet går vidare.

Tack alla underbara vänner som tänker på mig och min familj nu när vi har det tungt.
Era stärkande och medkännande kommentarer här i min blogg värmer ska ni veta.

Jag vill också tacka för alla fina kort, blommor och saker jag fått.

   Den här fina asken kom från Tina.

Just nu lever jag som i en bubbla. Jag har inte haft riktigt tid och ork att ta in vad som hänt ännu.
Det är mycket praktiskt som ska ordnas och beslut som ska fattas.
Mamma hade skrivet en del om hur hon ville ha det men inte allt.
I måndags satt jag länge hos blomsterhandeln som ska ordna blommorna till kistan. Mamma älskade lila och ville ha det på kistan. Ni kan inte ana hur svårt det var att välja blommor Lila finns i så många nyanser och att förmedla vilken nyans vi vill ha var inte lätt. Gulliga Marie och Pelle slog nästan knut på sig själva för att hitta rätt färg. Nu tror jag att allt ska vara klart och tack Marie för alla fina tips.

I tisdags var min syster tvungen att läggas in för att hon hade så svårt att andas. Proppar på lungorna??? De har nu uteslutit proppar och i går fick hon komma, men orsaken till hennes problem är ännu oklart. Nu väntar vi på svar från läkaren.
Ett uppmuntrande kort fick från oss.



I förrgår skulle mamma ha fyllt 80 år. Jag, Jocke, Rasmus, Pontus, min bror, Hanna, två av min mostrar och en morbror gick till kyrkogården. Vi fick en fin stund när vi satte ut ljus och ett gran/sälgarragemang med ett kort som jag gjort och ett kort som Pontus gjort.






Sagolika blommor har jag fått av min man också. Tack älskade för ditt enorma stöd.



Gulliga Cissi överlämnade blommor från jobbet och ett fint kort hon gjort själv. Tack Cissi och alla ni andra!



Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Helena

Förstår att det tar tid att förstå att någon som alltid funnits där inte gör det längre.

Vad gulligt av din man och dina arbetskamrater att komma med blommor.=)

Det finns ett företag som heter matservice här i stan som har så att man kan köpa mat på nätet och får det hemkört till dörren.

Jag vet inte om det finns på fler ställen men kolla på matservice.se.

Det är otroligt skönt när orken tryter och de har det mesta och man får alltid bra frukt och grönt.

Vilka fina kort både du och pojkarna gjort.

Hoppas att du kan koncentera dig på lite pyssel stundvis för det är ett bra sätt att skingra tankarna på.

Tänker på dig vännen & finns här för dig.

Ha en skön helg!

Kram

2009-03-06 @ 16:58:15
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ewa

Kan inte säga mer än att jag verkligen tänker på er! Har gått förbi två dagar i rad nu och tänkte om jag skulle se er! :) Hör av dig om det är något.. Hörde av Marie att du varit in och beställt blommorna, de ordnar det där så snyggt till dig! Ha en bra helg - KRAM

Ewa

2009-03-06 @ 19:08:36
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej Så fina kort ni gjort. Skönt att få sitta och pyssla en stund. Tänker på er hela tiden KRam

2009-03-06 @ 21:32:04
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vad skönt att det är många som tänker på er, det är när livet känns tungt som man behöver sina vänner.

Ha det så bra ni kan, och hör av dig om du vill och orkar.

Kram

2009-03-07 @ 14:37:22
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Vilka jättefina kort ni gjort och vilka härliga blombuketter ni fått. Skönt med all omtanke av nära och kära.



Du har en award att hämta hos mig när du orkar och får lust. Sköt om er!



Kramar!

2009-03-07 @ 19:58:51
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Carro

Hur man än vänder och vrider på allt så går ju trots allt livet vidare.... Lätta ord att säga men svårare att förstå i dessa stunder. Känns otroligt gott för er att ni har så mycket stöd runt ikring er! Så mycket fint ni fått! Finn styrka från ert stöd och gör det bästa ni kan för att ta er igenom detta.

Kramar till er!

2009-03-07 @ 22:54:03
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Victoria

Åhh Cicci! Har tänkt så mycket på dig! Hoppas din syster repar sig!

Kram Victoria

2009-03-08 @ 23:34:58
URL: http://livetharochnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0