Blåsigt värre.

Ja, här rullar livet vidare. det är så skönt att det är ljust på morgonen och kvällen när man har mycket att göra. Det går så mycket lättare när det är ljust.
I går insåg att jag måste beställa lite nytt scrapmaterial. Stackars mig.  Dessutom väntar en scrapträff 7/6. Åh, vad jag behöver det just nu.

I går fick jag reda på att en av mina äldsta vänners pappa dog i söndags. Det var väntat, men ändå jobbigt att höra. Vi har bott grannar sedan vi var tre år fram till efter studenten. Hennes föräldrar bor granne med mamma. Vi har fortfarande kontakt och pratade sist då min mamma dog. Nu tre månader senare är det hon som behöver mitt stöd. Vi pratade länge i går. Det var skönt att prata med någon som upplever samma sak som jag gör. Vi kunde även dela en del "förbjudna" tankar. Nu väntar ännu en begravning, tungt.

Fick några MMS för några dagar sedan. De var från när vi var på leklandet sist. Ni kanske minns Pontus fina torn. De här fotona var inte direkt lika fina. Tack för den Robban.

   

Man kan ju fundera vad Hanna och jag pysslar med då inget av de barn vi hade med oss syns.

Fler kort ahr det blivit också.



Det syns väl att det är en brun labrador. Det tyckte i alla fall mottagaren.



Nu ska jag sova och ladda batterierna inför morgon dagen. 

Ha det gott!



Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej!



fniss Vem har sagt att lekland bara är för barn ;-)) Tråkigt att höra om din vän men förstår att det känns rentav skönt att pratat med ngn som faktiskt "vet" hur man känner sig och tänker...



Korten är jättefina!!! Klart att det är en "labbe", det ser väl alla :-D



Stor kram till dig min vän!!!



Ingela

2009-05-28 @ 00:07:29
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.com
Postat av: Helena

Jättefina kort.=)

Klart man ser att det är en brun labrador.

Härligt att få shoppa lite.

Jag har också shoppat lite nytt och väntar nu med spänning på paket.

Helt klart måste vi försöka träffas något i sommar.

Tråkigt med fler begravningar.

Även fast man vet att det är livets gång så blir det inte lättare för det.

Skönt att du har någon att prata med som upplevt samma sak.

Ha en skön dag vännen!

Kram

2009-05-28 @ 06:22:05
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Helena

Det är tungt med begravningar, har själv haft turen att hittills få gå på fler bröllop än begravningar, knackar i träskrivbordet.

Förstår att det är skönt att ha någon att prata med som förstår exakt hur du känner dig så ni tillsammans kan hjälpa, stötta och läka.



Nu till kortet, vad fint, gillade att den ljusa färgen i kortet bröts av av vovvens mörka bruna.

Så önskar jag dig en trevlig torsdag och tackar för kommentaren om mitt korthus.

/Hella

2009-05-28 @ 06:45:26
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Hanna

Ja jag tror att jag måste hålla den sidan inspärrad annars om folk ska stå ut med mig. Och om min mage inte ska ta livet av mig ;)



Bilderna är helt klart i en klass för sig. Smickrande är väl inte ordet som beskriver dem bäst.



Kram Hanna

2009-05-28 @ 07:41:18
URL: http://hannafranck.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Så fina kort. Du har många fina motiv. Jag komemr ockås på träffen =) lite trött kommer jag att vara men kommer gör jag .KRam

2009-05-28 @ 13:35:14
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Carro

Hmmm... Det där kunde lika gärna ha varit jag på bilderna. ;-) Jag brukar leka mer än barnen! =D Tänk dig mig på Tom Tits för några år sen. Kan säga att barnen som var där flyttade sig till slut när jag kom. hoppsan Ja man är inte äldre än vad man gör sig..... ;-)



Fina kort du gör! Det är alltid så kul och se vad du hittar på. =)

Ha det så gott!

Kram!

2009-05-28 @ 13:48:51
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbara kort vännen! och härliga foton ;P

Har du sett att jag rear ut allt i shoppen? Tänkte om du ska hinna få åt dig billigt material ;P Har kommit fram till att jag har knappt hobbyn kvar...shoppen äter upp min fritid och familjen blir även dom lidande=( Så nu jäklar! =D



Ha en härlig kväll!



Kram!

2009-05-28 @ 22:17:51
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Tråkigt med ännu en begravning. Det är tungt med livet ibland.



Men dina kort är så fantastiska! Oj vad jag gillade de två översta. Ko-kortet är så härligt rent och fint och jag älskar färgvalet på labradorkortet!



Förlåt om jag är dåligt på att hälsa på i bloggen (tiden räcker inte alltid) och TACK för att du är så gullig och alltid lämnar en kommentar hos mig! Jag blir lika glad varje gång!



Kramar!

2009-05-30 @ 10:11:52
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Helena

Vilken värme.....jag hoppas att ni har det lika skönt som vi.

Idag får det bli matjesill,nypotatis och gräddfilsås till middag.

Riktig sommar mat.

Ha det bra vännen!

Kram

2009-05-30 @ 16:59:52
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0