Så var det lördag igen.

Så var operationen avklarad. Den här gången var det inte alls som i somras.
För det första hade jag liksom inte tid att förbereda mig, läs oroa mig. Jag körde logistik in i sista minuten. Allt skulle ju vara färdigt innan jag skulle lägga mig på operationsbordet, handla, städa, tvätta, duscha hunden, planera lektionerna till vikarien, avklara alla utvecklingssamtal osv.
Det mesta hann jag nog med innan.
I onsdags efter jobbet skulle jag till apoteket för att inhandla descutansvampar att duscha med innan operationen. Smidigt att ta det i samband med storhandeln på Maxi. Haha... varför skulle det vara så lätt. De var restade i hela Gävle. Vad skulle jag göra???


Efter några samtal hit och dit åkte jag till slut upp på sjukhuset, ortopeden, och tiggde till mig ett par svampar. Där gick en timme av min tid som jag skulle lagt på städning, suck!
Sen var det bara storhandlingen kvar. Då ringer Jocke och säger att jag måste hämta Rasmus på träningen eftersom det var längre kö än väntat när Pontus skulle ta sin andra svininfluensaspruta. Jag fullkomligt kastade de sista varorna i vagnen och drog iväg. Missade jag något? Klart att jag gjorde.
Gissa om kvällen blev lugnare...nope!
Gulliga Hanna fick äran att följa med till Sandviken även denna gång. Tack!!!
Jag fick en helt underbar narkossköterska, hon var hur lugn som helst och proppade mig full med medicin innan mot illamående och band runt handlederna. Jag sövdes inte med gas heller. Vilken skillnad, jag vaknade utan illamående.
Operationen innan min tog sju minuter. Skönt jag kommer hem snabbt, trodde jag ja.
När jag vaknade hade jag sååå ont i knät. Mystiskt, så var det inte förra gången. Genast fick jag mer medicin. Jag låg länge och bara försökte ta in var jag var och varför det gjorde så ont. När ja så ska skrivas ut kommer en narkossköterska och ska hjälpa mig upp. Han blir helt ställd då hela mitt ben är lindat och måste kalla på någon som kan förklara vad de gjort med mig. ???
Det visar sig att menisken denna gång nästan är helt ok, bara putsning. Läkaren har grävt runt i mitt knä i mer än halvtimme för att se vad som är fel och tagit bort andra saker, en säck som var inflammerad mm. Jag får även veta att jag måste tillbaka på återbesök om två veckor och att jag är sjukskriven, men inte hur länge (Läkarintyget kommer på måndag). Jag känner mig lite förvirrad, men det klarnar nog när intyget kommer annars får jag väl ringa upp doktorn och höra mig för.

Oj så mycket babbel det blev.

Nu kommer de sista korten jag gjorde på träffen sist.



Ett lite enklare kort med söt hÄngel
flicka och text och hjärta från ett julklappspapper.


Gillar så denna klassiska tomten från stämpleboden.


 
Det här är ett par av mina favoritpapper från BG och en stämpel från Magnolia.

Ha nu en skön helg! Här skíner solen idag. Härligt!


Kommentarer
Postat av: Helena

Med tanke på hur det var före operationen så är det nog bra att du nu MÅSTE ta det lungt.

Klart det blir advent fast du inte hunnit pynta.

Skicka någon av pojkarna eller Jocke att hämta adventljustaken så ni kan tända första ljuset till frukost imorgon.=)

Varför bor vi inte grannar så jag kunde hjälpa er nu.

Lova nu att du tar det lugnt vännen så att knät blir så bra det kan bli.

Du är ständigt i mina tankar.

Kram!

2009-11-28 @ 16:06:00
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Carro/camile

OJ! Så det blev med din operation! Ta det lugnt nu!



Härliga julkort! Håller med dig om den klassiska tomten. Den är fin!



Själv håller jag på med tackkort sen dopet.....Sen blir det julkort för fulla muggar!

Nu ska jag fortsätta adventsstök och pyssel. Ingen bra kombination jag vet....



Ha det gott vännen!

Kramar!!!

2009-11-28 @ 16:22:03
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Eva

Tur att du inte har blöjbarn, i alla fall. Men det låter jobbigt. Kram, Eva

2009-11-29 @ 00:45:13
Postat av: Ewa

TACK!

Ta det lugnt med benet nu!!!!

Jaa, pratade med Linda och vi pratade om att ses! Ska kolla med Victoria också, hur kan du?



Kram Ewa

2009-11-29 @ 13:08:08
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Anna

Stor kram till dig.

Hoppas allt klarnar och att du inte har jätte ont längre.

Färgläggningen på korten är jätte fin.

Kram Kram Anna

2009-11-29 @ 14:37:37
URL: http://annaspyssel.blogg.sepyssel.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Stackars dig, tänker på dig och hoppas att det snart gör mindre ont. Hörde av M lite hur ni har det.

Kanonfina kort du gjort!!!

Massa kramar från mig ♥

2009-11-29 @ 20:35:11
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Jättefina kort. Du får krya på dig Kram

2009-11-30 @ 21:47:50
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Malin/majamelon

Å huvvaligen! Hoppas att det har slutat att göra så ont iallfall =(



Jättefina kort du har gjort!!



Kram på dig vännen!

2009-12-01 @ 10:48:09
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0