Vinnaren...

Så är dragningen av blogcandyn äntligen gjord. Och vinnaren är...





























                                            GRATTIS HELENA/VILDAELLA!!!



I dag är det måndag igen och vardagen och jobbet kommer åter igång. Jag tror jag har världens bästa jobb eller så passar det mig bara helt enkelt. Visst kan det vara motogt på morgonen ibland, men jag älskar verkligen arbetet med barnen. Jag får så oerhört mycket tillbaka varje dag även om en del barn kan sätta mitt tålamod på prov då och då.
Berättade ju för ett tag sedan att jag arbetar utefter en "ny" metod och fick förra fredagen ett infall om att jag måste fullfölja det jag börjat på. Barnen fick i uppdrag att fundera på hur det skulle vara möblerat i klassrummet för attd deras inlärning skulle bli så bra som möjligt.de började genast att möblera om i klassrummet. resultatet blev inte speciellt lyckat så på måndagen pratade vi om hur vi skulle kunna lösa det bättre. Någon kom på att vi skulle göra en ritning innan vi började möblera om, åtta år och så himla kloka. Barnen satte sig två och två och skissade på ny möblering. När alla var klara fick de presentera sina ritningar, även jag, och sedan hade vi omröstning. Det vinnade förslaget fick nio röster av 19, mitt fick inte en enda. När resultatet var färdigt satte barnen igång att flytta alla möbler. Mitt skrivbord ville de inte ha kvar så det fick rektorn och elevcoachen bära ut resten skötte barnen. Det blev riktigt mysigt i klassrummet och de organiserade sig imponerande bra. Jag fick ett litet bord och en hurts till mina saker så det var bara att rensa hårt för att få plats. Mina duktiga elever!

I lördags var det mässa i Gävle. Det är alltid lika roligt att träffa alla goa vänner. Tack Åsa och Anna-Karin för en härlig mässa!
Shoppat??? Inte jag...hm...skulle ju inte ha några papper...har ju en massa saker redan...kunde inte låta bli...

   

Så till sist ett beställningskort som jag gjort.



Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej!



Åhh vilken härlig shopping!!! Ser en massa härliga saker ;-)



Kan inte låte bli att fnissa över att du fick ge upp ditt skrivbord...fast jobbar barnen bra så kan det ju vara värt det :-)



Har mitt brev kommit fram...??? Eller har jag missat ngt mail eller så?



Ha det BÄST vännen!



Kram Ingela



PS Kortet är kanonfint!!!

2009-10-05 @ 22:14:37
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.comspot.com
Postat av: Helena

Nämen har jag vunnit!!!!

Vad glad jag blir.....vilken härlig början på dagen.=)

Tack vännen min.

Jag är nog inte så bra som det låter på att strunta i röran här hemma.

A säger alltid att du får inte mer gjort bara för att du stressar upp dig och går och tänker på det hela dagarna.

Så sant,så sant men lättare sagt än gjort.

Jag försöker träna mig på att ta dagen som den kommer....blir det något vettigt gjort så blir det.=)

Ha en underbar tisdag min vän!

Kram

2009-10-06 @ 08:56:25
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: ingmarie

Hej!

hittade hit genom en annan sida

Tack för titten

2009-10-06 @ 12:36:06
URL: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: Lise-Lott G

Vad mycket fint du shoppat! Ska bli kul att se vad du skapar av det.

Jättefint kort också.



ha det gott, vännen.



kram Lise-Lott

2009-10-06 @ 18:03:26
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad härligt med en massa shopping!!!! Ja det brukar vara så att man inte behöver nåt.....men ändå så har man en massa saker med sig hem. Konstigt det där.... ;-)



Vårt yrke....kan man säga mycket om. Men visst är det härligt med alla ungar?! Nu har ju jag de som är liiiiite större men de är charmiga på sitt sätt. :)



Härligt kort du har gjort! Gillar färgen.



Tack för alla goa ord hos mig.

Ha det så gott!



P.S. Jag har svarat på din senaste kommentar hos mig. Kolla bland kommentarerna så år du se.....D.S.

2009-10-07 @ 00:20:04
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vad kul att du gillade mässan. Jag hade en toppendag! Finfint kort med härlig stämpel....och många fina saker du shoppat också...kul m lite nytt att skapa med.

Grattis till Helena!!

2009-10-07 @ 10:17:16
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Nu blev jag lite avundsjuk på alla fina saker du köpt! Undrar just varför det alltid blir så... man tänker inte köpa något och så köper man massor! Men det är ju så kul :)



Det verkar vara så inspirerande att jobba med barn och det måste vara skönt att känna att jobbet passar en. Kul att de plockade bort ditt bord :)



Kortet är supercoolt! Passar så bra till en 14-åring. Sköna blåa nyanser!



Massor med kramar från mig!

2009-10-08 @ 09:28:06
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Chruss

Shopping!!! Mumma!



Kul att låta barnen vara med lite också - tror det ökar förutsättningarna för att det trots allt ska

bli bra i slutänden!

Kram

2009-10-08 @ 13:25:46
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Linda Synneborn

Hej!

Ja, visst har vi världens bästa jobb!!?

Hoppas du mår bra.

Kramar

2009-10-09 @ 19:06:13
Postat av: Linda

Hej vännen!¨

Har en sak till dig i min blogg =)

Skulle behöva din adress så den kan flytta hem till sig sen.

Kram kram

2009-10-12 @ 12:28:01
URL: http://lindaismyname.blogspot.com
Postat av: Helena

Ville bara säga hej och se om det uppdaterats här något.

Sköt om dig

/Hella

2009-10-12 @ 17:20:22
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Malin

Oj vad grejer du handlade =) Och supersött kort du har pysslat ihop!!

Vad påhittigt med att låta barnen bestämma! Hade jag varit 8 år så hade jag kunnat ge bort hela min hög kort med "Garbage pale kids" för att få ha dig som lärarinna...och det är inte dåligt ;P Kommer du ihåg vad det var för kort? =)Jag hade nästan 500 st ;P



Kram!

2009-10-13 @ 17:39:03
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0