Livet på en pinne fortsättning...

 Så resan var inte över inte. Det var hit den förde oss sedan. http://www.torpapensionat.se/  Otroligt mysigt litet pensionat i Södertälje.
 Rummet imponerade också med sin speciella inredning.
 Så vaknade han då 50-åringen. 
 Vi startade med en härlig frukost även denna i en härlig miljö med fantastisk utsikt över vattnet.
Vad hade då denna dag att erbjuda...
Vallning så klart! Carina och Stefan i Agdala flyttade några får till en stor hage så Anders fick träna alldeles själv. Otroligt vilka fina och omtänksamma människor det finns.  
 Troja gjorde för henne några otroligt bra hämt. Så längt hade hon aldrig provat förr.

 Vi tog en promenad så både fåren och Troja fick vila lite. Då stötte vi på detta naturfenomen. Fantomens hemliga grotta?...
 Efter vallning bar det av till pensionatet för lite ombyte och avfärd mot Taxingeslott. De har ett café som har en meny med minst 65 olika sorters hembakt. Hur väljer man då...
  
Efter smarrigt fika tog vi en promenad ner mot vattnet i slottsparken och där...bytte vi ringar 

Det har hänt en hel del mer här hemma.

Så blev det vår till slut.
 Valborg passerade och vi såg en fin och stor brasa från gården.
Efter en vinter med en väg som drev igen av snö måste vi naturligtvis också ha en traktor. Glad var jag också över att vi hade traktor den dagen jag kom hem och möttes av en STOR grushög mitt på vår väg.Det har även flyttat in en åkgräsklippare så nu trivs Anders i vår maskinpark.
  Ett fint och passande scrapskåp har fått flytta hem till oss.
Rasmus bytte lag i innebandyn till SAIK. Det går riktigt bra. Modig kille som tordes söka till NIU. Ett stort grattis till dig Rasmus efter att du blivit uttagen till innebandygymnasiet!
 Med sorg i hjärtat konstaterar jag att detta var den sista bandymatchen med Pontus jag skulle få så.
Nu får jag istället njuta av fotbollsmatcher.  
 Tidigare på året blev jag uppringd av PIO som undrade om inte Pontus och jag kunde ställa upp på en intervju i radio P4 om Pontus immunbristsjukdom. Stolt över min modiga och sakliga kille.

 Vi fick också nya invånare på gården, löpankor. Det blev en riktig mysfaktor här hemma.
Vi har hunnit med att måla det faluröda på huset. Anders har börjat med att räta upp ladan och ska nu byta en bärande stock i botten.
 Vi tog barnen på en utflykt till Björnparken (mest uppskattad av mig???).
  Vi lyckades även samla all arbetskraft på Storsand för att byta takläkt och en del pannor.  Jag har också provat på att valla med Maid. Jag lär mig så sakteliga.
Midsommar firade vi i Högbo.
   Lille söte Ludwig döptes i juli.   Anders var på vallningskurs i Torp hos Jasna och Bosse för Bobby. Jag fick också följa med. 
  Jag var iväg på en trevlig och efterlängtad lunchdate med två före detta arbetskamrater i Högbo.
Många nätter på diverse bra och mindre bra boenden har det blivit när vi kuskat runt på tävlingar så i slutet på semestern tog vi beslutet att skaffa denna "pärla". 
Nu är det bara att fortsätta kuska runt men med eget boende direkt på plats.
 
I somras togs även det oväntade beslutet att jag skulle säga upp mig från jobbet och börja arbeta på Jernvallsskolan i Sandviken. Många fördelar, men hu så läskigt. Första september skedde så skiftet.
 Avskedsfika på Vikingaskolan...
 Välkomstmottagande på Jernvallsskolan. Så nu jobbar Brita och jag ihop.
Visst skulle det vara mysigt med några nya ankor också. Bara att låna in en värpmaskin så vips...
 hade vi ett gäng till. Nu har vi fått slakta av en del för drygt 40 ankor blev lite väl många.
Vi tog även beslut i somras att några får skulle vara mysigt att ha kvar över vintern så Anders byggde till ett vinterskydd här hemma,
 då...
 ...fick vi visst tillökning.

Vi har utnyttjat vårt lilla uterum en del. Fika med släkt för Anders och Filip. Pontus födelsedag och en liten kräftskiva har vi hunnit med.
Bröllop blev vi också bjudna på...hemligt var det, men vi hade våra misstankar...
 Grattis Shania och Maggan!
Barnen växer så det knakar. Det händer mycket på ett par år. Från barn till tonåringar.
   Mina fina killar!
 
     Tävlingssäsongen avslutades med att Troja och Anders blev uttagna i svenska landslaget till att tävla i Nordic Nursery. Så vi kuskade ner drygt 80 mil över en helg till Magarp för att tävla. Det var en svår tävling under svåra förhållanden.  
 Vi konstaterade att Skåne är platt och hundarna badade. 
Ha det gott! Kram

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0