Dopparedagen

GOD JUL! på er alla.


Nu är allt färdigt. Granen är pyntad och skinkan griljerad. Vi har precis ätit en skinksmörgås som sig bör när allt stök är färdigt.



Optimisten har plaserat sig på lämpligt avstånd. Hur det nu kan komma sig att han plötsligt får vara i köket då det är mat på gång. Har husse julfeber? Ja,ja, jag såg nog att det lönade sig också Malte.

I morse var Jocke på jobbet så barnen och jag passade på att baka lussekatter.

 

Visst är de duktiga.


Vi sköt upp granjakten till i dag. Samma tappra skara som förra året men i år gick vi ut i dagsljus. Inte lika många strapatser som förra året. Sjön har stigit så det blev ändå en den pyssel. Det är lite översvämning på vissa ställen i skogen. Vi hoppade mellan stenarna för att inte gå igenom isen. Det är runt noll hela tiden och vattnet bara har en tunn hinna av is, så stenarna var till vår fördel på det viset.

 

Inte så pjåkiga granar må jag säga även om jag själv nog sett fagrare ut. Hanna fick den lilla och vi den stora. Skulle se lite fjuttigt ut med en allt för liten då vi har 4.80 i takhöjd.

Nu är den inne och klädd.





Ha nu en skön jul med nära och kära.


Kommentarer
Postat av: Helena

Efter en trevlig julafton så är det äntligen min favoritdag på hela julen.....juldagen.

Juldagen är en riktig pyjamasdag när man bara får vara och mysa.=)

God fortsättning på julen vännen!

Kram

2008-12-25 @ 09:10:04
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Hoppas att julafton blev en bra tillställning!

Vi hade en lugn o fridfull julafton, med nöjda glada barn...precis som det ska va.

Kram till er!

2008-12-25 @ 11:44:23
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej vännen!



Önskar dig en härligt mysig fortsättning på julen :-) Vi har precis tittat på en film som minstingen fick och nu så ska vi slappa vidare.....börjar bli pysselsugen nu då jag inte hunnit pyssla på nga dagar. Fick du ngn julpost???



Kram Ingela

2008-12-25 @ 12:17:10
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0