KAOS-kort igen. =0)

Nu är jag rejält sliten måste jag erkänna. Fyra dagar nu har jag och min bror rensat och kört saker till återvinningen och Röda Korset från mamma. Vi börjar bli smått trötta på allt. Det syns inte att vi slitit som djur. Suck!

På eftermiddagen idag, efter fyra timmar hos mamma, åkte bror, jag, syrran, Hanna och Daniel till stugan för att hjälpa till att fälla flaggstången. Den måste slipas och målas, skumt...den har ju bara stått där i över 30 år. Morfar fick den när han fyllde 70 år. Fem starka karlar och fyra kvinnliga fotografer (åskådare). Allt gick smidigt och lätt så nu återstår bara det tråkiga. Måste tyvärr lämna över det till moster och morbror då vi har fullt upp här hemma och hos mamma. Har visst glömt kameran hos mamma eller stugan så foto får bli en annan dag.

Nu ligger jag i soffan med benet högt. Mitt knä är svullet och det värker i hela benet. Trodde liksom att knät skulle vara bra nu efter operationen, men jag har väl för bråttom kanske (fyra veckor idag).

Fick en KAOS-award av gulliga Helena också. Tack vännen!

KAOS står för Kreativa Artister med otrolig skaparglädje.
Så här är reglerna.

En levande logga som sänds till någon man uppskattar.
Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.
Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.
Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.
Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:
  • Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
  • Skaparens eget namn
  • Storlek: 10x15cm

    Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.
    På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på.
    I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.
    Kanske skiva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.

Nu är det alltså min tur att skicka tre nya KAOS-awards. Denna gång blir det:

Åsa: En go tjej som visat nya vägar till nytt skapande.



Sofia: En mysig tjej som inspirerar med sin fina färgläggning och sina tips.



Malin: En härlig tjej som ger mig mod att testa nya tekniker och får mig att skratta.



Kände att jag ville skicka ett baraförattkort till Helena som tack för att hon finns. Här kommer det.



Ha en skön kväll! Själv hoppas jag att gräset snart är klipp så vi kan få mat. Hämtmat, suck, igen.


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Tusen tack för det fina kortet!!!

Kram!

2009-07-15 @ 19:45:50
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

åååh!! vilka underbara KAOS-kort du gjort!

Mottagarna kommer bli såååå glada!! =D

STOR KRAM Petra

2009-07-15 @ 23:43:21
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Ewa

Nu får du se till att vila benet/knät ett tag!! Inte bra att det blir svällt och att du har ont! Vad långt ni verkar ha kommit i köket, ska bli spännande att komma på besök sen! Vilka luckor ska ni ha? Ni kanske inte har bestämt än? :) Ha en lovley dag! Kram E

2009-07-16 @ 10:14:28
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Helena

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN VÄNNEN!

Hoppas att du får en underbart vilsam dag.

Du måste vara rädd om ditt knä.

Många kramar!!

2009-07-16 @ 12:32:51
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Carro

Födelsedag idag?! Grattis vännen! Hoppas du får en bra dag!

Superfina KAOS-kort! Bara-för-att-kortet var oxå fint.

Skönt att du får lite gjort, även om det inte syns. Det är soom förarbetet vid renovering, det syns inte heller men måste göras för att bli bra.

Ha det så gott!

KRAMISAR!!!!!

2009-07-16 @ 14:22:54
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Grattis på dig. Fina kort. Kram

2009-07-16 @ 15:28:01
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Ååhååå födelsedag???

GRATTIS i massor!!!

Helt underbara kaosar du har gjort :D

Men vad tråkigt att benet inte är bra, fast "rännandet" fram och tillbaka gör nog sitt till!

Krya på dig vännen!!!

Kram kram

2009-07-16 @ 16:08:17
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Malin

Vad är det för dag idaaaa , vad är det för daaag idaag? Jo det är ingen vanlig dag, för det är Ciccis födelsedag! Hurrahurrahurraaaaaa!!



grattis på födelsedagen vännen!!



Stor Kram!!

2009-07-16 @ 17:16:37
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Kortet jag fick av dig bara för att är helt underbart fint.

Vad glad man blir när man hittar ett sån hälsning i postlådan.=)

Klart jag visste att du fyllde år idag......det är ju två dagar innan jag själv fyller.=)

Tanken var att jag skulle stämpla upp lite motiv till dig av mina nya stämplar och skicka med födelsedagskortet men det försvann helt ur mitt huvud.

Kom på det när jag redan postat kortet men jag får skicka dem en annan gång.

Kram min vän!

2009-07-16 @ 17:37:11
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0