Torsdag

Ännu en dag med sol och värme. Tur att jag inte fastnade vid scrapbordet. I dag har vi varit och badat i Söderfors igen. Jag gillar att det inte är så mycket folk där. Jag kan ha full koll på barnen trots att den lille inte kan simma så bra än och de envisas med att vara i stora poolen.

Nu händer det saker i lillens rum. Väggarna där det ska målas är nu klara. Vi tittar på lämplig placering av möbler och drömmer om det färdiga resultatet.
Malte kom hem i söndags från sin SPA-vistelse i Ytterhärde. En nöjd men lite slut kille. På kvällen skrek han till varje gång han skulle resa sig när han legat stilla en stund. Sträckning? Måndag åkte han till Hanna och Daniel för en ny SPA- tid. Han var då loj och ingen aptit, ev feber. I går kom han hem då vi tyckte att det nog är skönast att vara hemma då man inte är helt ok. I dag är han fortfarande loj och är inte alls matsugen eller leksugen. Hm, vi får väl se vart det tar vägen med vår "lilla" kille.

Sex kort hann jag med i går. Lusten bara sprutar ur mig just nu. Många nya papper och stämplar gör inte saken värre.
Jag färglägger just nu nästan bara med promarkerspennorna och skuggar med akvarellpennor. Köpte dock på mässan i Leksand saker för att kunna börja med MCP- tekniken som jag provat hos Åsa en gång.Det blev inte alls bra tycker jag.Det ser bara smutsigt ut.



Sur över hur fel allt blev satt jag igår och muttrande och funderade vad jag nu ska gör med det jag köpte i Leksand, tänk vad papper jag skulle kunnat köpt för pengarna istället. Med tankarna på fel håll tog jag stomfen och thinnern och började sudda mina akvarellpennor.
Wow, det blev riktigt bra. Nu jobbar jag med min egen MCP-teknik, akvarellpennor och thinner.
Här är resultatet.





Så kan det gå.


http://yingandrubberstamping.blogspot.com/   Ying är snäll och lottar ut stämplar från high hopes rubberstamps, passa på :)

Ying is so nice, she is giving away blogcandy from hig hopes rubberstamps, just take a look in he blog :)  http://yingandrubberstamping.blogspot.com/

Ha det skönt där ute. Du glöm inte lämna ett spår är du snäll.


Kommentarer
Postat av: Helena

Men åh vad många underbara kort du har gjort.

Jag har alltid målat den där draken i två olika färger men den är ju finare mer enfärgad.

Tack snälla du för det helt underbara och oväntade paketet jag fick idag.

Jag blev så klart glad för alla saker och det fina kortet men mest glad blev jag för det fina kortet från din son.

Vilken härlig liten kille du har.=)

Hoppas det inte är nått allvarligt med Malte.

Som du säkert vet så har vi opererat Vildas knän 3 gånger nu så jag vet hur det är när ens hund har ont.

Är han gammal?

Vi ska till vetrinären med Vilda imorgon för nu har hon besvär med ett öra men det känns som en droppe i havet efter allt hon gått igenom.

Nu ska jag sätta mig och pyssla lite med alla mina fina nya saker.

Tack än en gång vännen för den trevliga överaskningen.

Kram



2008-07-10 @ 18:28:40
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Gud så snygga kort du har gjort. Kram

2008-07-10 @ 22:04:35
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Malin

UNderbara kort!! Jag har börjat använda blenderpennan på mina kort nu och jag är riktigt nöjd med reslutatet (efter många månaders snegling på och elaka ord till den stackars missförstådda pennan).

Stackars lilla Malte =( hoppas han blir bra fort! Det är ett helsicke när dom är sjuka eller har ont=( Det är ju så synd om dom! Och inte kan man förklara varför till dom heller.



Kram!

2008-07-10 @ 23:32:12
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Charlotta Andersson

Hej !! och tackar för värmande rader hos mig !

har spanat runt lite och blivit imponerad av alla fina kort !!! Ha det gott o lycka till med rummet !

2008-07-11 @ 07:56:38
URL: http://happieart.blogg.se/
Postat av: Carro

Vilka fina kort du har gjort!

Själv håller jag på med ett album til svärfar som blir pensionär nästa vecka. Inte lite jobb vill jag lova. Men jag tror det blir bra. Är på sluttampen nu så snart kan jag göra lite annat. =)

2008-07-11 @ 17:44:25
URL: http://camile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0