Det gula kriget har börjat.

Sveriges troligen mest hatade blomma har åter igen startat krig mot mig och många fler. I dag gick jag en rond på sju hinkar mot de. Måste ändå säga att jag tar in på de. Min man kommenterade t.o.m att det lyser mindre gult i år. I sommarstugan har vi under många år kämpat mot dessa vackert gula men ack så avskydda blommor. Där är kriget vunnet och varje försök till revolt tystas snabbt ner. Vi tar säkert högst tio om året nu. Ogräs i gången däremot.

image144

Mitt hemliga vapen mot de gula. Skonar min rygg. Morsdagspresent för några år sedan.

image155

Blommorna som skulle i jord blev först på min lista i dag, tillsammans med det gula kriget.

Före bilder.

image145

image146

Efter.

image147Mina kryddor, ser inte mycket ut för världen idag, och barnens val.

image162

image163

image149Äldsta sonens val, i krukan alltså.

Titta på penséerna som rymde för ett par år sedan och i år bestämt sig för att bli perenna. Känns nästan sorligt att bygga hall över de små stackarna. Kanske kan rädda de innan.

image164

image150Yngsta sonens val.
image151Äldsta sonens val.

image165Yngsta sonens val.

Kissarna höll sig i skuggan.

image152Äldsta sonens, Gnagis (AIK).

image153Yngsta sonens, Balofix (rörmokaren).

Vovven, Malte, gillar bäst att vara inne där de är svalt. Om han inte kan hitta ett dragigt ställe i skuggan.

image154

Lite pyssel blev det också.

image156

Promarkers och akvarellpennor.

image157

Twinklings.

image158

Promarkers igen.

Ha det skönt i solen. Vem vet när det blir kallare igen.

Kramar på er.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Nu har du pysslat mycket, fina kort.
Maskrosor ja, det är inte att leka med. Kryllar av dem på gräsmattan. Synd att man inte orkar ta bort dem magen är i vägen..... men nästa år kanske!

2008-05-10 @ 22:44:20
URL: http://www.gobiten.blogg.se
Postat av: Anna

Jag lät alla mina maskrosor finnas, fast jag vet att dom kallas ogräs... jag sjunger lite...:D hör du det.Aha en scrappare till... väldigt många scrappare som bloggar. Kul. Fiiina kort.

2008-05-10 @ 23:18:08
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Hanna

Fint det blev =) Har nyss lämnat av Danne på tåget. Två veckor känns långt. Alldeles för långt. Men det ordnar sig. Har lite skvaller till dig också. Fina korten blev förresten =)

2008-05-11 @ 14:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0