Lördag

Trodde faktiskt att jag skulle kunna göra ett inlägg i veckan i alla fall, men den här veckan har varit späckad.
I tisdags var min borta över dagen som så många gånger förr. Jag skulle hämta barnen fixa middag och skjutsa de till yngstas träning där min mans moster skulle hämta de och vara medans jag hade kvälls möte. När vi kom hem var yngsta så trött att att han grät. träningen ställdes in. Då kommer ett samtal från min man om att han smällt med bilen. Jag kände hur blodet bara försvann ur min kropp. Minnen från vår svåra bilolycka 2003 rullades upp som en film i huvudet. 30 mil bort och allt jag kunde göra var att vänta på nästa rapport. Fixade mat till barnen och i väg med de till barnvakten. Till skolan på mötet. Tur att du var där Cissi, du var mitt stöd. under mötet ringde min man. De kunde fortsätta hem. Vilken otrolig lättnat.
Nu har han ont, de gamla skadorna gör sig påminda, men han stretar på.

På fredag förmiddag ringer yngsta sonen från skolan, han har ont i magen. Jocke var inte i stan så det var bara att leta upp någon som var villig att ta dubbla klasser sista timmarna. Tack gulliga ni för att ni ställde upp.

Det blev sen middag som alltid på fredagar då barnen har träning. Precis när vi ska äta går strömmen. Vi hade som alltid tänt ljus på bordet så det blev inte helt svart i huset. Barnen blev lite oroliga, de tyckte det var lite läskigt med mörkret. Äldsta sonen och Jocke for för att se en innebandy match och lämnade lillen och mig i ett mörkt hus.
Strax efter att de lämnat huset kommer en brandbil åkande med blåljus på vår väg. En stund senare en till. Ni ska veta att vi bor på en grusväg ca 1 km lång och 17 boende. Kommer det en brandbil går man man ur huse för att se vad som står på och så gjorde även sonen jag och hunden.
Det visade sig vara ett elskåp som brann. Vi fick då höra att strömavbrottet var klart större än vi anat.
Avbrottet varade i fyra timmar och sonen tjatade om att vi skulle åka till mormor och sova säkert tre av de.
För andra gången inom loppet av en månad kommer tankarna på att vi borde ha ett utedass på gården. Undrar om jag ska bygga ett i sommar.
I dag stod det i tidningen att vi var långt ifrån ensamma om att tiilbringa fredagskvällen utan el. 7800 hushåll var drabbade. Vi bor längst bort från stan, ca 15km, så vi fick tillbaka strömmen sist.

I dag hade barnen match och jag som inte hunnit besöka mamma och syster på hela veckan valde att besöka de i stället. Varje besök jag hinner med känns som en gåva. Ännu ett möte att minnas och bevara. Mötet med mamma var jobbigt i dag. Mamma pratade om att hon önskar så att hon skulle få vara med då mina barn växer upp. Vad finns att säga då? Tårarna rann längs mina kinder då jag for hem.

På tisdag fyller en av mina mostrar år så jag fick i uppgift att göra ett kort från systrarna och svägerskan. Orange är hennes favoritfärg. Så Här blev resultatet.



Blog Candy! Titta in hos Eli.



Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Låter som att du har haft en jobbig vecka vännen. kram Kortet är superfint som alltid när du har varit framme och kortmakat. :)

2009-01-24 @ 23:17:25
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du er med på Blog Candy`n min!!

2009-01-24 @ 23:36:08
Postat av: Helena

Fy vilken jobbig vecka du har haft.

Jag tänker ofta på dig.....du måste ha en enorm inre stryrka som orkar med allt.

Vilket jättefint kort.....härliga färger.

Hoppas du får lite tid för pyssel idag.....det är ju som balsam för själen.

Ha en skön söndag vännen min!

Kram

2009-01-25 @ 10:58:54
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Rimna

Puh, vilken vecka du har haft!



Helt underbart kort med fina färger och upplägg!

Kram

2009-01-25 @ 11:09:12
URL: http://www.rimna.blogspot.com/
Postat av: Petraso

Åh Lilla vännen vilken vecka!!!



Kram!!!

ps jag och din svägerska gillar samma färg!!

2009-01-25 @ 11:09:39
Postat av: Ewa

Heej! Vilken vecka du haft! Strömavbrottet blev grand final på veckan! Som tur var hade vi också massor av ljus tända, men hos grannen blev det bäcksvart! Tände brasa i vardagsrummet och spelade lite spel. Vilket fint kort du gjort! Ha en skön söndag och vila upp dig lite - kram Ewa

2009-01-25 @ 11:45:02
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Carro

Vilken jobbig vecka! Allt på en gång lixom. Hoppas kommande vecka blir bättre...... Tur att man har människor runt i kring sig som ställer upp. För min del så brukar en stund i pysselhörnan hjälpa att skingra tankarna. Hoppas du får tid där och att det hjälper dig på samma sätt som mig.

Vilket gulligt kort du gjort!

kram!

2009-01-25 @ 14:48:40
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du vet att jag ALLTID finns där för dig.



Kram på dig vännen!



Cissi

2009-01-25 @ 19:33:37
URL: http://ceciliaslillabo.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej!



Det var jätteskönt med en mysdag själv här hemma! Som vanligt har helgen gått alldeles för fort bara.. :) Måndag imorgon igen! Ha en bra vecka! Kunde du den 14/2? Kram Ewa

2009-01-25 @ 20:34:45
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Malin

Men vännen vilken jäkla vecka! Fy så hemskt med Jocke...men skönt att det gick bra. Och sen resten på det=( nä fy! Vi kanske är släkt iallafall? En olycka kommer sällan ensam sägs det men i vår familj är det snarare en lugn stund kommer alltid ensam...Här smattrar det med otur!



Underbart kort du har hunnit med =D Vackra färger och gudomligt färglagt!



Ha en härlig måndag och en tursam vecka!



Kram!

2009-01-25 @ 22:55:59
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

shit alltså! Det händer visst väldigt mycket hos dej nu.

Blääää för tråkigheter!!

Men skönt att han ändå kom helskinnad från olyckan!

Vilket superkort du gjort! jag är mållös över din färgläggning! HUr sjuttsingen får du till det så jäkla snyggt?

Å en sån stämpel? det kan inte vara lätt å färglägga!!

10 poäng av 10 möjliga från mej!

//Petra

2009-01-26 @ 00:05:59
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: mariem

vilket mysigt kort. Jag gillar färgerna!

2009-01-26 @ 16:01:44
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Nääämen vilken vecka!!!!

Jag blir så ledsen när jag läser om din mamma, förstår att det är jobbigt!!!

Vilket underbart kort du gjort, helt sagolikt :D

Kram kram

2009-01-26 @ 18:46:45
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Eva - kusin

Fint kort till mostern!

2009-02-01 @ 23:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0