tisdag 12/8

Helt slutkörd...
Allt känns bara för mycket just nu.
Mamma ligger på sjukhuset och ingen lyssnar på vad vi i familjen har att säga. Läkarna kör sitt eget race och om detta fortsätter tar jag hem mamma och behandlar henne själv. Man kan ju bli tokig för mindre.
På jobbet är allt ett kaos. Inga möbler i mitt klassrum, i korridorerna ligger saker och överblivna möbler huller om buller. Barn  och föräldrar som surrar runt och undrar var de ska vara om en knapp vecka. Ingen tid till planering och överlämnande av elever till nya lärarna. Alla springer runt som yra höns och försöker fixa sin eget. I dag var jag på skolan i elva timmar och morgondagen ser likadan ut. Starta upp en ny skola på en vecka är nog lite väl optimistiskt. Nu låter det som jag är i upplösningstillstånd, men jag är faktiskt ganska cool över det hela. Det löser sig. Det vi inte hinner nu hinner vi sen.

Hemma har de det bra i alla fall mina tre killar. De sover så sött när jag åker till jobbet på morgonen och vovven är hos Hanna fortfarande. Katterna är sååå nöjda över att vi äntligen är hemma, jamar och är alldeles otroligt kärvänliga.

Ett kort igen.



Ha det så gött!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej Mysigt kort, min pojk tycker om grodor.Frågade förut om han skulle vara ett djur vad vill du vara då? Jo en groda sa han. KRam

2008-08-12 @ 20:26:54
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja vovven är här och njuter av livet. Tvingade ut honom på powerwalk idag så nu ligger det en trött vovve på köksgolvet och flämtar. Han lever ett hårt liv. Har även fått tre prover på mat åt honom från djuraffären nu som vi ska testa.

2008-08-12 @ 21:09:27
Postat av: Sofia

Usch, låter inte roligt med skolan!! Tror att jag vet vilken skola det är, för jag pysslade med din kompis Linda för nåt tag sen. :) Hon var hemma hos min granne Jenny och vi pysslade där alla tre. Trodde "bara" att skolan bytte namn... men riktigt så smidigt verkar det ju inte vara... Hoppas att ni hinner klart, och att du slipper jobba ihjäl dig denna vecka!



Fiiint kort!!



Kram, Sofia

2008-08-12 @ 23:21:46
URL: http://sofiaibilder.blogspot.com
Postat av: Helena

Låter som du har en massa jobbigt runt dig just nu.

Hoppas att det går bra med din mor och att det lugnar sig i skolan.

Jättefint kort.=)

Ha en skön dag vännen!

Kram

2008-08-13 @ 10:10:49
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj vad jobbigt för er=( Det sär med läkare som inte lyssnar känner jag igen...min mormor blev felmedicinerad i 3 års tid. Läkaren trodde hon hade Parkinson och ordinerade en hel hög med morfin om dagen vilket resulterade i att hon tappade minnet. Sen när medicinen äntligen togs bort (efter 3 års tjat) så fick hon tillbaka minnet och slutade skaka...jäkla människor det finns...



Hoppas allt löser sej snabbt! Både med mamma och skolan =)



Kortet var supersött!!!!



Kram!!

2008-08-13 @ 12:26:56
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: linda

Tackar för titten. Man e ju mitt inne i en skapar period nu, så man skapar för fulla muggar! =)

Ha en bra dag!

2008-08-14 @ 16:01:00
URL: http://lindaismyname.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0