Måndag

Så var det måndag igen.
Äldsta sonen var röd i ögat i morse. I går klagade han på att han fått in något i ögat som gjorde ont. Jag kikade lite men bedömde att han blinkar nog ut skräpet. Snabbt med barnen till skolan, jag per bil och barnen cyklade. Jag hann inte ens till stan innan telefonen ringde och de bad mig hämta honom för att de bedömde det som ögoninflammation, härjar just nu på dagis och skolan. Till stan hämtade Hanna som skjutsade mig till jobbet och själv begav sig till ut för att fiska upp sonen. Tack och lov att hon har kommit hem. Knappt har de kommit till jobbet förrän telefonen ringer och hennes  pojkvän också vill bli hämtad. Härligt, de erbjuder sig att vakta båda barnen hela dagen.
Tiden rann iväg och klockan blev närmare sex innan jag lämnade jobbet. En del hann jag faktiskt med tack vare dessa underbara människor. TACK!
I morgon ska jag till IKEA och shoppa lite till jobbet sedan blir det sista rycket innan sommarlovet börjar. Skulle behöva jobba flera dagar till men, men.

Ett kort har jag hunnit med till en nära bekant som fyllde år i går. Tyvärr fick jag höra idag att han inte alls mår bra. Krya på dig.



Nu ska jag ramla i säng. Fogarna värker efter allt lyftande av möbler och kartonger. Konstigt, det var åtta år sedan jag födde barn men jag går som om jag vore höggravid. Ja, ja det går över.

Ha det gott där ute.

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vilket fint kort.=)

Tråkigt att sonen fått ögoninflammation så här i början på lovet.....hoppas det går över snabbt.

Idag är det din sista arbetsdag eller hur?

Skönt att du får vila och varva ned nu.

Ha en bra dag vännen!

Kram

2008-06-17 @ 08:14:54
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Chruss

Åh, vilket fint kort! Gillar både papper och hur fint du har målat motivet!!!

Usch, ögoninflammationer gick som en löpeld när dotra var yngre ett år. Fast huvudlössen var etter värre.. ;-(

Var rädd om dej, stressa inte för mycket!

2008-06-17 @ 10:12:37
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Hoppas du snart får en långt och skönt sommarlov! Finfint kort, hoppas vännen kryar på sig.

2008-06-17 @ 10:22:25
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbart kort =D

Tråkigt med ögoninflammation...hoppas det går över fort! På vårat dagis härjar just nu schalakansfeber...skulle inte förvåna mej om ha pepparpeppar får det oxå...vi får ju allt annat så why not ;P



Ha en härlig dag och stressa inte alltför mycket!



Kram

Malin

2008-06-18 @ 12:01:13
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0