Midsommardagen

Så var det midsommardag och de mesta firandet är över.
Gårdagen var riktigt mysig. Vi startade med att resa tältet då vädret såg ostadigt ut.

 

Sedan avgick tåget med alla finklädda firande med sång och flaggor. Vid festplatsen restes stången med efterföljande tal, nationalsång och hurrande för Trösken.



Sen dansades det runt stången så klart. Yngsta och Daniel var modiga och tog sig en sväng om.



Klart att det skulle fiskas i fiskdammen. Jag trodde att det skulle vara två fiskare men...



 

Daniel hade också en biljett. Tre godispåsar blev det alltså. Daniel du glömde din här hos oss. Efter att ha spelat på chokladhjul, naturligtvis vinst för Daniel, gick vi hem för att grilla, spela kubb och TP.
Äldsta tröttnade på festplatsen och tog sig hem innan oss. Trodde vi ja.
När vi kom hem kissnödiga efter lite gott dricka på vägen var dörrarna låsta och igen son inom synhåll. När jag precis bestämt mig för att gå över till granne för att låna toalett kommer den lilla juvel glatt på sin cykel. Han skulle bara höra om en annan grannes barnbarn var sugen på att spela fotboll. Klockan fem en midsommarafton, inte så troligt men försöka duger.



Två omgångar kubb blev det. Hanna, jag och äldsta i ena laget mötte Jocke, Daniel och yngsta. En vinst var, eller hur! TP förlorade vi tyvärr.Nu ska här inhandlas nya frågor och då vinner vi lätt.
Vi hade vår formtopp tidigt och kvällen slutade med att jag la barnen vid tolv och Jocke agerade taxi.

I dag är huset fullt av barn som leker och badar så det känns ganska skönt att vi avslutade i tid. Om jag känner oss rätt ändras dygnsrytmen på semestern, men idag var det skönt.



Ett kort har jag också hunnit med. Är liksom full av skaparlust just nu.




Promarkers och akvarellpennor.

Ha en skön lördag och tack för alla gulliga kommentarer i min blogg.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad fint ni har det...vilken stor och härlig altan.

Jättefint kort du har gjort.....härligt att du har pyssellust då blir det mycket inspiration här.=)

Ha en härlig kväll vännen!

Kram

2008-06-21 @ 16:27:17
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Jättefint och sött kort.

2008-06-21 @ 20:21:52
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Vilket toppenväder ni verkade ha! avis

fast..jag ska inte klaga..det regnade ju inte heeeela tiden! ;)

Nä det är nog bäst att jag kopplar ner tror jag..för det låter som det åskar ute..

Kram Petra

2008-06-23 @ 00:02:46
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

snurrig missade ju att berömma dej för ditt superfina kort!! Läckra färger som tusan!! =D

kram

2008-06-23 @ 00:03:11
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbart kort=) Och vilken härlig midsommar ni ser ut att ha haft!! Vi hade tur med vädret oxå! Sol hela dagen.



Kram!

2008-06-23 @ 13:41:22
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Wow vad många fina kort jag hittade i den här bloggen. Hit kommer jag garanterat fler gånger.



Vill passa på att informera om att det är scrapträff i Enköping 23/8, läs mer info i bloggen www.enkopingspyssel.blogspot.com



Ha en bra dag // Johanna

2008-06-24 @ 16:54:25
URL: http://johannisgirl.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej igen Kul att du också ska på mässan KOm gärna fram och hälsa på mig om du känner igen mig. Leta efter en flodhästs så hittar du mig. Kram

2008-06-24 @ 18:14:10
URL: http://gobiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0