Sommarlov!

Nu är äntligen sommarlovet här. Som jag har längtat. Jag och den lilla sov ända till halv nio i morse. Jätte skönt. Idag ska vi bara vara. Fixa lite hemma och njuta av ledigheten.
Vädret är alldeles lagom. Ganska varmt men ingen klar het sol.
Jag har en del jobb med mig från skolan men sommaren är lång och i dag ska jag inte ens titta på sakerna. Det blir säkert några svängar till skolan under sommaren också efter som jag på långa vägar är klar där, men inte denna vecka.
På fredag är det midsommar och jag har ett uteprojekt kvar tills dess som bara är halvfärdigt.

 

Rensa ogräs vid vägen. Halva utanför är gjort, men halva återstår.

 

Innanför är det färdigt förutom stocken som ska bort.

Fin hjälp har jag haft

 av den yngsta och
 Balofix.

Känns skönt att få det gjort och fint till midsommar då starten för "midsommartåget" avgår utanför vår tomt.

Vilken skillnad det blir med mobilen och kameran. En helt annan skärpa och andra färger med kameran. Betyde det att jag måste få en ny mobil???

Ett kort har jag också gjort.



Nu ska jag hänga tvätt, rensa ogräs och ladda inför Sverige matchen i kväll. Ni tittar väl. Heja Sverige!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Vad skönt med sommarlov - grattis! Äntligen ledig!

Ser ut att bli fint utanför hos er, hoppas du får lika mkt hjälp med resten.

Ha en bra midsommar Kram från oss

2008-06-18 @ 12:27:24
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Grymt läckert kort!!! WOW!! Härliga färger å så fina papper du använt dej av!

Givetvis kommer man sitta parkerad framför tvn ikväll!

Ska ha på mej min sverigetröja jag köpt på JC(!) i storlek 150! fniss ;)

Vilken tur att man är så pass "liten" att man kan spara in några slantar på att köpa barnstorlekar hihi ;)

kram Petra

2008-06-18 @ 13:41:07
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej så skönt med ledighet. Snyggt kort.

2008-06-18 @ 17:21:21
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Helena

Jättefint kort.=)

Skönt att du är ledig nu så du hinner ta igen dig.

Jag gillar inte fotboll så jag hittar nog på nått annat ikväll.

Ha en skön kväll vännen!

Kram

2008-06-18 @ 17:55:58
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej!



Tack för dina snälla kommentarer! Du gör väldigt mycket fint själv som du delar med dig av ler



Härligt med sovmorgon...jobbar själv på skola så jag kan också sova lite längre nu :-)



Önskar dig och din familj en härlig midsommar, på återseende!



Ingela

2008-06-18 @ 23:18:46
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0