Torsdag och massor av hemma jobb.

Torsdag innebär en massa arbete hemma för min del. Veckobrev ska skrivas och veckan ska summeras. Fredagar betyder att veckans jobb ska knytas samman och det blir lite extra arbete hemma.
Lägger alltid till ett veckans citat på veckobrevet. Barnen är ju så oförstörda och säger så mycket härligt direkt från hjärtat.

I lördags vaknade jag av att yngsta sonen skrek till. Upp med fart, vad har nu hänt. Inne på vår gästtoalett ligger en stor död mus.
Bara att be på sina bara knän att maken ska städa undan. Jag tycker om djur i alla former, inte nattfjärilar, men inte döda.
I natt vaknade jag av att äldsta sonen väckte mig.
-Mamma, jag kan inte sova för Gnagis jagar en mus i mitt rum.
Suck, bara att kliva upp och kolla läget. Katterna sitter och morrar, men leta en mus halv fyra på morgonen gör jag inte. Min man var inte mycket till hjälp knappt väckbar. Barnen och jag la oss så i vår dubbelsäng med stängd dörr, då slipper vi i alla fall en mus i sängen.
Barnen och jag försöker somna om, men vår hund Malte får snällt stanna på andra sidan dörren. Han tycker att det blir allt för varmt att sova med stängd dörr. Vad gör den stackars hunden då? Han trycker sig så nära dörren som möjligt och hoppas att det "stora" läskiga djuret inte ska anfall honom och att katterna ska försvara honom.
Han är inte mycket att luta sig mot när man behöver försvaras.

Nu måste jag jobba lite. Jag hoppas att jag får lite tid till scrap och bloggrunda senare.

Bara ett kort först.



Lämna ett litet spår innan du drar vidare.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh fy så hemst.....jag är livrädd för möss och råttor.

Ett riktigt asfaltsbarn är jag rädd.

Vilken kul idé med ett citat på veckobrevet men vilket jobb för dig.

Kortet är jättefint.....kul idé med knapparna och tråden.

Ha en skön kväll vännen trots allt jobb!

Kram

2008-11-13 @ 18:48:40
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Sofia/Jozie

Fy fanken för råtter (de förtjänas inte att kallas annat, de äckliga djuren...). Blä, det är nog typ det värsta djur jag vet... usch!! Håller med er voffsing jag mao. :) Skulle jag har råtter inne så skulle jag nog flytta, så illa är det. Tyvärr är jag ju kattallergiker också, så jag har ju inte ens möjligheten att ha en råttjägare här hemma.

Jättefint kort - som vanligt!

2008-11-13 @ 19:04:24
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Malin

Huvva vilken natt! Stackars lille Malte ;P

Kortet är så sött! Underbart färglagt =D



Kram!

2008-11-13 @ 19:17:00
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Så fint kort. ja jaga råttor mitt i natten är inget kul.

2008-11-13 @ 19:43:57
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Annica H

Hi hi hi! Vilken vakthund! Hoppas att katterna gör ett bättre jobb? Ett riktigt gulligt kort! Gillar verkligen färgerna på kortet. :)

2008-11-13 @ 20:11:11
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: Anna-Lena/Hönan

Jag hatar råttor/möss you namie it. Blir total parallyserad och hysterisk. Våra katter hade för vana en sommar att ta med sig sina bytenin i sovrummet för att visa vad de hittat och sedan jaga dem och äta pp dem där. Den dagen stängde jag igen kattluckan.



JAg grät så hysteriskt och skakade att maken tillslut fattade hur rädd jag är:-)

Hoppas att du får sova bättre i natt.

Kram

2008-11-13 @ 22:09:56
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com
Postat av: Ewa

Vilket fint kort du gjort! Mer papper har det också blivit :) Ville mest önska en trevlig, råttfri helg! Vi har personalfest ikväll och J är hemma och är magsjuk, hoppas bara att jag klarar mig, så vi får se om det blir någon golvvärme inlagd i helgen. Kram, vi hörs! /Ewa

2008-11-14 @ 13:46:33
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Eva F

Gud så hemskt med dessa möss, jag hade nog svimmat om inte dött totalt.

Härligt kort du gjort igen.

Om du har möjlighet får du gärna kolla ett PM på Stampelsnack som jag skickat till dig.

Eller maila mig på min mailadress vilken mail du har så skickar jag frågan till dig via mail istället :-)

Kram Eva

2008-11-14 @ 20:30:42
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: Nina mortensen

Fint kort.

Tittar in nästan varje dag för att se om du skrivit något nytt.du skriver så bra o intressant.

Nina

2008-11-15 @ 16:43:55
Postat av: TinaStina

Fy, nej jag gillar inte heller döda möss. Levande möss i rätt miljö kanske funkar, men helst inte inomhus! Och hunden och maken var ju inte till stor hjälp mitt i natten :-) Vi hör hur mössten springer i mellanväggarna och på krypvinden. Ibland hör vi hur det dunkar till och så några ryckningar och sen är det tyst. Då har de små liven fastnat i fällan. De är ju egentligen söta, men som sagt, i huset vill man inte ha dem!



Jättefint julkort! Gillar att du inte använt de traditionella julfärgerna. Och stämpeln är ursöt!



Kramar!

2008-11-15 @ 20:44:59
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Carro

Blä för möss och råttor! Oavsett om de är levande eller inte. Jag gillar dem inte jag heller! ryser

Underbart kort!

Sitter på hotellet i GBG. Kolla in hos mig så får du veta mer... ;)

Kram!

2008-11-15 @ 23:06:46
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Kusin Eva

Hugaligen!



Det där kan jag fantisera om på nätterna på landet, men att det dessutom är verklighet verkar OÖVERKOMLIGT. Tur att du har så rådiga söner, när maken och hunden bangar. :-)



Kram, Eva

2008-11-16 @ 21:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0