Wow, vilken söndag.

I dag har det regnat och blåst som attan. Ett riktigt inne sittar väder.

Vi tog det lungt i morse. Jag klev upp och började fixa frukost. Släppte sedan ut Malte. tog en sväng till datorn. Barnen och Jocke fortsatte med frukosten och ropade sedan att den var färdig. När jag skulle sätta mig på min plats var den upptagen. ???
Jag drog ut stolen samtidigt som jag funderade om jag glömt att släppa ut katterna och någon av de låg på stolen.
Gissa om jag blev förvånad när jag hittade något helt annat. Ett stort paket låg på min plats. Hm, vad är nu detta?
Jag fyller inte år, det är inte morsdag och det är inte julafton...

Barnen hade lagt små alster där också.



Under dessa fina verk låg ett stort tungt paket.

Jag öppnade det försiktigt med ögon stora som ett barns på julafton.

Titta vad jag fick.



Min goa söta man har köpt en laptop till mig. Så fin, så snygg och bara min. Jag har bara skuttat runt av glädje idag. Eller..
Jag har klappat på den, tussat med den, putsat på den och tjatat om att jag fått en dator så barnen suckat åt mig.
Jag har knappt slitit ögonen från den på hela dagen.
Låter helt sjukt eller hur, men jag tog faktiskt en paus och planterade en grupp med ljung till mamma som hon kan ha på bron ute och en åt oss också.
När barnen och maken åkte på innebandy slet jag mig faktiskt från min nya dator och for jag till stan och handlade för veckan. Suck, det är ju så trist. Tog också en sväng till mamma med lakan jag tvättat. Hon har det kämpigt just nu med illamående och trötthet. Vi pratade i två timmar om gamla minnen och tider som kommer. Riktigt mysigt hade vi det i höstrusket.

Så några några kort jag gjort.



En gammal hÄngel och en ny stämpel från Whiff of joy.



Lite bleka färger blev det i scannern, men, men.

Ha det gott vänner!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad fin den var! :)

2008-10-05 @ 22:01:18
Postat av: Carro

WOW! Vilken lyckost! En ny dator!!!! Ja vem vill inte ha det....(drömmer sig bort) Det lär det inte bli här på läääääängre. Iófs är det på G att vi ska få på jobbet men det är ju inte samma sak eller hur...?!

Fina kort har du gjort oxå. Att du hinner.

Tack för besök och kommentarer hos mig. Det gldjer mig och värmer! =)

2008-10-05 @ 23:54:30
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Jag vill också ha en laptop. =( är så trött på att gå ner för trappen ibland.

Tjusiga kort i fina färger.

2008-10-06 @ 08:29:54
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken present.....förstår att du blev jätteglad.=)

Jag har också en egen laptop annars skulle jag aldrig få sitta vid datorn när Anders är hemma.=)

Då kanske vi får se dig mer på msn vännen.=)

Underbara kort du har gjort.

Ha en härlig måndag!

Kram

2008-10-06 @ 08:32:19
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Tina

Vilken lycka, förstår dig precis. Fick ju en i våras av min man. Tänk vad dom kan hitta på !

2008-10-06 @ 14:03:30
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ibland är han bra snäll Jocke. :)

Hanna gav mig tillåtelse att köpa nya högtalare igår, sagt att gjort nya högtalare är redan inköpta. hihi.

2008-10-06 @ 15:20:14
Postat av: Lise-Lott G

grattis till den nya fina datorn. :)

och vad många fina kort du har skapat.

ha det gott.



kram Lise-Lott

2008-10-06 @ 16:00:44
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Helena

Du har så rätt vännen....klart det var av kärlek som mamma och mormor lärde mig en att vara arbetsam och en massa annat bra.

Mormor skulle tycka att jag var bedrövligt lat om hon visste att jag inte bonar alla golven till jul eller torkar ur alla köksskåp vår och höst.

Jag tycker att det är jättebra att de lärt mig att ha ordning och reda men det finns ju roligare saker att göra än att städa.

Jag får ångest om jag gör nått kul en dag och inte hunnit plocka undan hemma och varit lite nyttig åtminstonde.

Det är klart att inte mamma och mormor vill att jag ska känna så men faktum kvarstår.

Fattar inte att det ska vara så svårt att ändra på sånt.

Man går ständigt med tusen saker i huvudet som man borde göra men inte orkar och det känns ju inte bra.

Jag tror att det är många som känner så.....även de som inte är sjuk.

Imorgon är det pysseldag och då tänker jag vara härligt onyttig hela dagen.=)

Kram

2008-10-06 @ 19:09:17
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej vännen!!!



Oj vad längesedan jag tittade in hos dig...Du är ju så enormt duktig och dina kort är verkligen helt underbart fina och så välarbetade.



Hos mig har dom senaste veckorna bara farit fram som en tornado känns det som...är mycket på jobb och mycket här hemma...sambon jobbar typ 7 dagar i veckan så man hinner knappt med ngt annat än barnen och "sysslorna" här hemma. Nu har ju även minstingen blivit sjuk...igen....



Tack för dina snälla ord om mitt kort :-) Jag tycker den texten är så gullig och 75 öre är ju rätt billigt fniss



Stor kram till dig!



Ingela

2008-10-06 @ 19:22:24
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: Malin

Men vilken familj du har =D Superfina teckningar och en laptop!! Lyckliga du! Jädrans vilken lycka!!



Hur har du hunnit göra så söta kort när du suttit framför den nya datorn? ;P



Kram!!

2008-10-06 @ 20:50:59
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Kamilla

OMG grattis till din nya älskling :D

vad fint barnen gjort, vilka sötlöar ;)

Och vilka underbara kort du har gjort! Outstanding!

2008-10-07 @ 10:23:10
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Oh vad kul och vilken go man du har ;0)Kanonpresent!

Hoppas få prata med dig igen nån dag...det var så kul att höra din röst.

Kram

2008-10-07 @ 16:19:17
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0