Ännu en tisdag.

Min man kom hem i söndags och var lite små grinig. Han somnade tidigt och i går morse kom förklaringen. Han vaknade nämligen med nästan 40 graders feber. Stackarn. Bara för honom att stanna hemma. Idag är det lika illa. Han bara sover.

Nu är det bara jag som klartat mig från att bli sjuk i familjen. Jag bara måste hålla mig frisk. Har man en etta är det absolut inte lämpligt att vara hemma. På lördag är det ju mässa här i Gävle också. Då bara kan jag inte vara sjuk. Jag har längtat så efter den.

I går fick min syster åka ambulans in till akuten. Hon hade rasat samman hemma tre gånger. Mamma som också är sjuk ringde och informerade mig. Panik! Jag som skulle ha första föräldramötet med denna grupp på vår nya skola. Hela skolan skulle ha föräldramöte samtidigt och rektor skulle också ge lite info. Vad skulle jag göra...
Jag instruerade barnen hur de skulle laga middag hemma, när de skulle lägga sig och att de bara skulle störa sin pappa om det verkligen var nödvändigt. Slängde mig i bilen till akuten. På väg till akuten informerade jag en kollega vad som hänt. Hon i sin tur informerade rektor (gulle dig Cissi). Ringde sedan för att få tag i min bror. Inget svar. På akuten har de lagt in syster på AVA för CT-skalle, blodprover och EKG. Måste säga att hon till min förvåning var vid gott mod. Ut ringer bror som äntligen svarar. Han kommer upp och byter av mig. Kastar mig i bilen till jobbet. Landar med andan i halsgropen och klarar med yttre lugn faktiskt av mötet. Sen var det bara att åka hem till systers lägenhet, mata hennes katt och hämta rullatorn och upp på sjukhuset igen. När jag kom dit kändes situationen under kontroll så jag lämnar min syster i deras vård och for hem en och en halv mil.
Väl hemma sover både maken och yngsta sonen. Äldsta sonen avger en snabb rapport om dagen och somnar sedan sött. Tänk vilka duktiga barn vi har. Älskar er!!! Tittade igen dagens planering innan jag med hjärtklappning rasade i säng. Gissa om jag var slut när jag äntligen skulle försöka sova. Varva ner tog sin tid kan jag säga.
Idag var det bara att ladda om. Törs inte berätta om den här dagen...

Så ett kort jag gjort tidigare.



Promarkers och akvarellpennor igen. Blomspetsen är från en sybehörsaffär. Den liksom bara skrek att den ville med mig hem.

Ha det gott där ute. Några av er träffar jag på lördagens mässa i Gävle. Ses då. LÄNGTAR!!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Var rädd om dig! Läs i min blogg så förstår du vad jag menar....

Jag kommer inte till mässan av förklarliga skäl. (bloggen igen)Hoppas ni får det super trevligt! Shoppa lite för min räkning oxå! ;-)

Kramen!

2008-09-02 @ 21:31:02
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Ann-Louice

Vilket fint kort! Jag gillar målningen och färgerna.



Håller tummarna för att din syster blir bättre.



Du bor ju jättenära mig! Jag bor ca 1.5 mil från Älvkarleby.



Stor Kram



Ann-Louice



Tyvärr ska jag på släktträff så jag kan inte komma på Gävlemässan i helgen.

2008-09-03 @ 05:10:54
URL: http://ann-louice.blogspot.com
Postat av: Helena

Men du vad mycket du har omkring dig just nu.

Skönt att det gick bra med din syster och att du har så duktiga barn.

Jag ska absolut vara frisk på lördag och det hoppas jag att du också är för jag har sett så fram emot att få träffa dig vännen.

Glöm inte bort dig själv i allt kaos....det är viktigt att stanna upp och bara andas.

Sköt om dig!

Kram

2008-09-03 @ 09:14:16
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj vad hemskt med din syster...hoppas hon är bättre och att det inte var allvarligt! förstår att det var en grymt jobbig dag =(

Kortet är jättefint och supersött färglagt=)



ha en luuugn och trivsam dag vännen!!



Kramar i massor!

2008-09-03 @ 10:15:10
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Tina

Ibland är hela livet snurrigt och tokigt...min make ligger också hemma med feber.

Hoppas syrran blir bättre snart !

2008-09-03 @ 15:44:06
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nejmen fy bubblan så mycket som har hänt runt omkring dig!! Jag förstår verkligen att det tog sin tid att varva ner... Undrar lite om den Cissi du skriver om är en jag vet vem hon är... har hon kort mörkt hår och bruna ögon? :)

Jobbade du på den skolan innan också? När det var Björsjö? Isåfall så kanske du vet vem min yngsta systerson är... Philip Eriksson, han är 94:a.



Tack för den fina kommentaren i min blogg!! Kramar tillbaka - du behöver den nog minst lika väl som jag!

2008-09-03 @ 20:50:27
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Längtar också till mässan, det sista ordnas just nu här hemma inför den. Vi ses på lördag, du ska inte bli sjuk tills dess ;0)

Fina kort du hunnit med, själv hinner jag knappt andas just nu...husmålning, tak som skulle bytas och barn som ska skjutsas...mässa som ska ordnas, datastrul....men det går över.

2008-09-03 @ 21:26:39
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Jorunn

Nydelig kort i flotte farger og nydelig fargelagt!



God bedring til din søster!

2008-09-03 @ 21:33:20
URL: http://jorunnskrede.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej Fint kort. härliga färger. Vi ses på lördag!

2008-09-04 @ 10:48:33
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej igen! Japp, Philip går i åttan! Tyckte nyss att han började sjuan... jösses så fort tiden går!

Då är det nog den Cissi jag vet vem hon är. Hon o en av mina kompisar är ex-svägerskor eller vad det heter... :D

Hörde just med syrran om Philip haft dig som lärare, men hon trodde att han mest haft dig på fritidsklubben om det kan stämma? Umgås du med Philips pappas fru? (Ni kanske är många Cecilior där, vem vet... :) ) Världen är allt bra liten! :D



Kram, Sofia

2008-09-04 @ 16:20:02
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Ingela

Hej vännen!



Låter inget vidare vännen....Hoppas maken kryar på sig och allt går vägen för din syster håller tummarna Låter onekligen som att du har lite för mycket runt omkring dig, jag hoppas du får en härlig mäss-dag på lördag....det behöver du.

Jättegulligt kort du hunnit med, ta det nu lugnt och glöm inte bort dig själv.



Kram Ingela

2008-09-04 @ 23:01:12
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0