Lördag, JIPPI!

Äntligen lördag.
Det är så skönt att vara ledig. Jag har fått "mamma Cicci" sjukan.
Resten av familjen blir alltid jätte dåliga någon dag för att sedan friskna till, men inte jag inte. Sedan jag fick barn blir jag bara halv dålig. Ont i halsen, ett par nysningar om dagen och på sin höjd en hostning. Låter väl inte så dumt kanske, men det sitter i i veckor. Många veckor! Jag blir galen av att känna mig slut så länge. Tänk om det någon gång kunde bryta ut med buller och bång som på resten av familjen, men inte då. T.o.m Malte, hunden, är genom förkyld och nyser så att hela hunden skakar och frambenen glider isär.
Nu har jag gnällt färdigt, för denna gången, tror jag.

Jocke har som vanligt lyckats se till att han är borta varje helg när det är dags att vinterstäda gården. Med flit???
Ja, ja, det måste ändå göras. Helgens måste.
Hanna och Daniel dök upp igår. Gulliga de, hjälpte mig att ta ner partytältet, lyfta in möblerna och tömma poolen.
Daniel klippte dessutom gräset, jag ogillar åkgräsklipparen och hade faktiskt önskat mig en vanlig gräsklippare då maken kom hem med den. Jag som innan hade gräsklippning som min motion. Morrr!


Daniel led nog inte speciellt och vem vet kanske det är det närmaste körkort han kommer.

Vovven är bra bortskämd. Bada och simma är nog det bland det bästa han vet, men duscha, huga. Disney Pluta ligger i lä där. Han vill verkligen inte duscha och gör allt för att slippa. Gömmer sig, stretar emot, hoppar ner...
Efter duschen bara måste man föna honom. Normalt? Han är ju för stor för att ställa så föning efter duschen är väl det närmaste han kan komma.



Så en bekännelse. Det blev visst en del handlat på mässan förra helgen. Sch... inte ett ljud till Jocke eller jo, han skickade faktiskt ett sms där det stod:
Handla mycket.







Ops, det blev visst några cardstock.

Så ett kort.



Nu ska åter till skapandet och barnen. Städa har jag faktiskt redan gjort och tvättat två maskiner så jag är värd lite pyssel.

Ha en skön helg!

Kommentarer
Postat av: Lise-Lott G

tack för dina kommentarer i min blogg.

vad massa roligt du fick köpt på mässan.



ha det gott, Cicci.



kram Lise-Lott

2008-09-13 @ 14:18:51
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Så många fina papper du hittade. Mycket saker också. Snyggt kort.

2008-09-13 @ 15:30:36
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hos vilket företag köpte du retropunchen. Vill verkligen ha en sån!! Du får gärna maila företagets namn till mig på j[email protected]



Hoppas på snabbt svar eftersom jag är desperat ;)

2008-09-13 @ 15:38:22
URL: http://www.johannisgirl.blogspot.com
Postat av: Helena

Åh vad du har varit duktig.

Vi var och handlade men sen tog energin slut så jag har mest pysslat medan vi lyssnat på en ljudbok.

Jaja.....det är ju en dag imorgon också.=)

Jag ser att du fick med dig en hel del hem från mässan du också.=)

Har du provat att göra några fina blommor?

Jättefint kort du har gjort.....de där nallarna passar bra till många olika sorters kort.

Ha en skön kväll min vän!

Kram

2008-09-13 @ 17:27:57
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Carro

Dina kommentarer värmer ska du vet! =)

Tycker du är duktig som höststädar! Har inte ens börjat. Får bli snart för hösten har kommit ordentligt här.

Ja shoppa är ju så kul! Man inser inte förrön efteråt hur mycket man handlade. s Jag har betsällt hem en massa grejer igen så de kommer väl nästa vecka.

Fattar inte att du hinnder göra så mycket kort! Blir så imponerad när man läser hur mycket du gör som inte är pyssel och så hinner du pyssla oxå! Supersnyggt kort har du fått till även denna gång! =)

Ha det så gott!

Kram!

2008-09-13 @ 23:35:18
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Malin

Supersött kort!

Och jädrans vad grejer du handlade! =D Vilken lycka!

HKrya på dej vännen!!



KraM!

2008-09-14 @ 18:05:44
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hejhej vännen!



Åhhhhh vad många härliga grejor du köpt på dig!!!! Nästa söndag så är det mässa i Hbg så den ska jag till då Tysklandsresan blev inställd :-(



Jättegulligt kort du gjort, gillar din färgläggning och ditt pappersval som alltid!



Krya på dig!



Kram Ingela



PS..mailet har fortfarande inte dykt upp hihi

2008-09-14 @ 23:13:08
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0