Dagen efter Avesta

I går skulle Cissi och jag få lite tid med varandra utan familjerna. Scrap och kort mässa i Avesta var målet. Som vi längtat.
Efter en natt med två sjuka söner var jag rätt mör när jag vaknade, men mässan och Cissis sällskap väntade så jag piggnade till snabbt. En dusch och ut i bilen. Knappar in kordinaterna i GPSn och iväg. Cissi är klar sedan länge, jag är sen.
Nu ska här shoppas när vi kommer fram. Jippi! Strålande sol och varmt, nu är det bara att köra. 11.05 beräknas vi vara framme. Efter en halvtimmes körning ca ökar tiden för ankomsten, 11.15...11.18 och GPSn visar att vi ska göra en höger sväng??? Över vajerräcket??? Ja, ja vi vänder väl då(på lämplig plats ej över eller genom räcket =0O).
Färden fortsätter. Vi konstaterar att här svänger man till Hedemora som Cissi pratat om, men vi kör vidare. Nu ökar tiden igen, 11.21.  Bara att vända igen och nu bestämmer vi oss för att verkligen ha koll på GPSn.
Sväng vänster står det???  Grusväg? Det är ju asfalt. Ja, ja, vi svänger.
Cissi det går fort nu och vägen svänger kraftigt, stod det 70 eller 90 på skylten?
Efter en stund står det sväng vänster igen. Nu är det en riktigt liten grusväg med bom? Vi vänder och ser om GPSn visar på en annan väg och det gör den. Sväng höger??? Va??? Nyss var det vänster. Det här är ännu en grusväg. Slir, slir.
Cissi det ser ut som om vägen tar slut med ett stup där framme. Undrar om det är ett grustag? En bom är det i alla fall. Bara att vända igen. Nu bara måste vi stanna och fråga, men var? VI är ju i skogen.

Cissi ringer sin pappa för råd (sista livlinan?). Efter hans tips vänder vi tillbaka till Hedemora. Nu är det bara att följa skyltarna. Vilka skyltar?
Genom en rondell och där, där är den skylten.
Vi kommer att komma fram. Bara att köra. Där en skylt med Avesta. Vi kör och kör och kör. Hallå! Har någon stulit Avesta. Vi kör och kör. Framme! Var ligger mässan? Parken? Var?
Det visade sig i alla fall vara lätt att komma fram till Parken, tack och lov.
Hur kommer det sig att resan dit tog närmare två timmar och resan hem drygt en? Skulle aldrig erkänna att mina kordinater var fel.

Shopping blev det också. Inte så mycket, eller? Och inga papper?

   


   

 

och lite brads, lite band och lite cardstock osv.

Nu ska här laddas för nästa mässa. Ni kommer väl?!

Bomhus Folketshus i Gävle. 2/5 klockan 11.00. Måste bara berätta  också att hÄnglar kommer. Jippi!

Njut av vårt fina väder nu.


Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Skrattar ännu åt er körning till Avesta!!!! Som sagt... Hedemora... gapskratt



Vilken härlig shopping du hann med! Själv så fick jag hela två kort gjorda under dagen! fnissar



Du har väl hört och sett att hÄnglar kommer till Gävle också? Jiiiihoooo!!! Vi syns på lördag vännen!



Kraaaam!!

2009-04-26 @ 17:18:10
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej Så fina papper du köpte, själv sk ajag kolla på papper i Gävle på lördag. Sköt om dig Kram

2009-04-26 @ 18:03:10
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej!



fnissar Guuud vilken konstig GPS du har...måste väl ändå vara fel på tanten i den...hon har kanske inte fått ngn utbildning hahaha

Skönt att ni kom fram tillslut och att du fick shoppat :-)) Ser alla dina underbara Maja papper me like hÄnglarna är ju supersöta lääängtar



Nu ser jag fram mot ännu fler fina kort i din blogg!



Ha en mysig söndagkväll!



Kram Ingela

2009-04-26 @ 18:17:38
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: Carro

Det var fler som handlade ser jag. ;-)

Det var superkul att ses. =) Tur att du kände igen den vaggande elefanten. ;-) fniss

Ja du är välkommen att ta skolledningen i örat! Men gör det en fredag så kan du stanna kvar och pyssla oxå! ;-) Ja man undrar vad skolledningen tänker med? Om de ens tänker.... Man blir så trött på det.

Kramis!



2009-04-26 @ 19:02:15
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej! Ja vilken resa vi upplevde. Jag var nära att kissa på mig. Men klarade det. Kondensen berodde på skinnsätena insåg jag. Hi Hi!!! En helt crazy resa. Blandade känslor. Hade kunna gjort på mig när du tog kurvan i 90-100km/h.



Kramiz Cissi

2009-04-26 @ 21:16:15
URL: http://ceciliaslillabo.blogg.se/
Postat av: Ewa

Oooh, härligt med shopping! Vilken TUR att ni hittade fram tillslut! Vi skulle behöva träffas och scrapbooka lite, för nu var det läääääänge sen jag gjorde något alls! Så det är mässa nästa helg alltså, aha.. Duu, ha en bra vecka - kram E

2009-04-26 @ 23:52:49
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Kusin Eva

Jag tycker också att det är svårt med skyltarna i Hedemora! Vilken dråplig historia. :-)

2009-04-27 @ 00:30:06
URL: http://skoldkortel.blogspot.com/
Postat av: Eva F

Underbart roligt att läsa (när man själv inte är drabbad) :-)

Känner igen de där "inköpshögarna". Det är direkt livsfarligt med mässor. :-)



Kram Eva

2009-04-27 @ 12:10:20
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: Helena

Haha det låter som när vi åkte till Gävle första gången.

Vad mycket fint du köpt.=)

På lördag är det min tur att shoppa.....härligt.

Hoppas att jag hittar nu eftersom det bara är jag i bilen som varit där tidigare.

Ser fram emot att få ge dig en stor kram vännen.

Ha en skön kväll!

2009-04-27 @ 17:07:46
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Hahaha!!! Vilken underbar resa! Kul i efterhand i alla fall :D Och vilken härlig shopping du fick till. Jag brände alla mina pengar på Handarbetas träff i lördags. Kul!



Jättefina kort, det rosa och blå. Visst är det svårt att göra "vanliga" kort nu när man börjat med diverse vikningar?



Kramar!

2009-04-27 @ 19:20:53
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Tur ni kom fram, och att ni satte er en stund med oss, så vi fick skratta med er.

Finfina saker du fick med hem ;0)

ses på lördag!

2009-04-27 @ 20:07:08
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha ja dom där GPS erna är INTE att lita på! Första gången jag och Helena skulle till Gävle så slog jag på den när jag for hemifrån...Det första den instruerade mig var att svänga höger in på en återvändsgata...Innan jag kom fram till stan (fortfarande i sundsvall) så slog jag av den och kastade den i baksätet! Den ville i princip att jag skulle ta varenda avfart hela vägen! =D



Syns på löööördag!!!!



Kramelikram!

2009-04-28 @ 08:27:00
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det var synd att vi missade varandra. Jag satt med Tussan bakom Inkywings och pysslade.

Hörde dock någon berätta att det kört helt fel....borde ha varit er jag hört.

Låter som om ni hade det trevligt och en dag att minnas ;)

Kram Anna

2009-04-28 @ 20:22:02
URL: http://annaspyssel.blogg.se/
Postat av: Helena

Vännen du är alldeles för smal för att shoppa där.=)

De har kläder för rultiga saker som mig.

Ja nu börjar det verkligen närma sig mässan.

Ser så fram emot att få träffa dig.

Igår blev jag tokig när Vilda gick och lade sig full med lera men det värsta var att sen var Ella ute och grävde på samma ställe.

Henne hann jag dock se så jag kunde rengöra henne på bron innan jag släppte in henne.

Kan tänka mig att Malte blir hur smutsig som helst med den pälsen.

Ha en skön onsdag!

Kram

2009-04-29 @ 08:30:02
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0