Torsdags aktiviteter

Det här som skulle bli en så lugn dag. Varför trodde jag det?

Gulliga Jocke klev upp och fixade med barnen och skjutsade de till skolan i morse så jag fick ligga lite längre i sängen.
Jag somnade vid ett i går och vaknade av att den lille inte kunde sova längre än fem. Hur trött som helst naturligtvis då barnen skulle upp i morse.

Hanna och jag hade bestämt oss för en promenad i Boulongerskogen i dag.  Hurtiga Hanna ringde vid åtta för att kolla hur långt jag kommit. Jag ville inte alls kännas vid att vi bestämt att ses före nio. Bara att kliva upp och göra sig i ordning alltså. Innan jag skulle hämta Hanna skulle jag bara en snabb sväng till jobbet med papper och Cissis beställning från Scrappers. Det är verkligen en skön känsla att känna hur mycket alla bryr sig på jobbet och att man är saknad. Två timmar senare lämnar jag så äntligen jobbet.
Vi fick en härlig promenad på ett par timmar med avbrott för lite brunch på en bänk. Skulle dock kunna sålt hunden efter promenaden. Tror att han tagit med sig allt grus och sand som fanns längs vägen i pälsen.

For sedan hem för att hämta barn, göra mat och säga att adjö till Jocke som skulle på SM i innebandy i Nyköping. Yngsta protesterade inte alls över att åka hem och att inte få leka med någon kompis, varningstecken vill jag lova. I bilen får han krupphosta och mina farhågor besannas. Han är sjuk, IGEN! Nu ligger han nedbäddad och medicinerad. Natten kommer att bli ljuvlig...not. Suck!

Nyss ringde Jocke. Deras rum på hotellet där de skulle sova verkar inte vara bokade. Vad gör man då? Över tjugo 17-åringar och ett antal ledare. Inte mycket jag kan göra. Bara att vänta på ett samtal på hur det löst sig.

I går var Hanna och jag till sommarstugan. Kändes inte så konstigt. Lika öde som vanligt på vintern och då brukar ju änndå inte mamma vara där.
Eftersom vi planerat att börja med en brunch i solen på bryggan behövde vi gå in i stugan för att hämta en smörkniv. Inget lätt projekt kan jag säga. Det var skare på snön så det skulle  ha kunnat vara lätt, men med en hund som inte kan gå på snön utan måste skutta fram blev det många skratt och blöta strumpor när vi sjönk igenom skaren.

 Brunch i solen.
  Vår sommarstuga skymtar där bak. Spana in vårt sneda badhus och brygga.  

 Man blev inte så sugen att bada bland isflaken direkt. 


Malte fick leka en stund med grannens hund efter lunchen innan vi gick vår promenad. Trött kille var det på vägen hem sen som försökte sväng så fort han hittade en avfart och ett hus. Vi hade funderingar ett tag på att lämna honom hos någon på vägen för att gå och hämta bilen och plocka upp honom sen.
Sen var det bara att kasta sig hem för ett möte hos syster. Hanna och Malte tog en vilostund i solen. 

   Coola eller hur!

I morgon väntar ännu en promenad med Herr Hund och Hanna. Borde kanske ladda med nytt hundschampo i morgon först.

Ha det gott! Lämna gärna en kommentar innan du drar vidare, jag blir så glad då.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Han är ju så söt när han sitter där på gräsmattan och spanar. Inser nu att jag skulle satt solglasögonen på honom innan jag knäppte kort men det får jag göra imorgon istället :)

Vi får ta Söders zoo så hjälper jag till att duscha honom efter promenaden. Har även en annan häftig sak jag måste prova. Nu när han äntligen lärt sig hoppa in i bilen :)

Kram Hanna

2009-04-02 @ 22:19:25
Postat av: Carro

Vilket härligt väder! Måste varit en skön promenad och en stund ute. avis Malte verkar hur cool som helst.

Själv mår jag pest för situationen på jobbet. Jag trodde att mitt uppdrag som lärare är att tänka på eleverna i första hand. Men det verkar som om jag har fel för så tänker inte mina kollegor....

Tack för alla goa och snälla ord hos mig! De värmer och är värda mycket.

Kram!

2009-04-03 @ 00:07:19
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken härlig utedag ni hade igår.

Ja fy vad skitiga vovvarna blir nu.....Vilda är mer svart än vit efter en promenad och då har hon ändå jacka på sig.

Vilken otur han har lilla sonen.....hoppas att han kryar på sig snart.

Du....nu är det bara en månad kvar till mässan och tills vi ses.=)

Ser fram emot det.

Ha en härlig helg vännen!

Kram

2009-04-03 @ 15:05:55
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hihi, en liten smutsig hund i sängen kanske? I Umeå har det varit slaskplask i två dagar och idag när jag väntade på bussen började blöt snö att vräka ner från himlen! Ska bli skönt att komma hem, har förstått att ni haft betydligt varmare! Ha en riktigt TREVLIG helg, kram E

2009-04-03 @ 17:30:51
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Men så mysigt med ute stund i stugan, men mindre kul med sjukdomar igen!!

Skickar en kram och ett krya på dig till sonen!!

Kramar i massor!!

2009-04-03 @ 23:20:20
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Visst är det skönt att få komma till jobbet o se att allt är som vanligt, och att alla längtar efer dig också ;0)

Härliga bilder ni tagit i solen.

Hoppas du har det bra, Kram

2009-04-04 @ 21:32:40
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Malin

Hugaligen va söt Malte är!! Han ser så lugn ut =)

Hoppas det löste sig med hotellet! Vilken smärre chock att komma med så många ungdommar och inte får checka in!



Ha en härlig söndag vännen!!



Kram!

2009-04-05 @ 15:02:38
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Annica H

Trots sjukdom och annat strul, så verkar ni enligt bilderna ha haft en underbar dag! :)

Kram Annica H

2009-04-05 @ 21:52:09
URL: http://annicah.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0