Massor av snö!

Nu blev det verkligen rejält med vinter på en gång. Vi har fått julväder. Nu håller jag tummarna för att SMHI håller vad de lovar och snön får stanna över jul. Det skulle vara så mysigt att äntligen få fira en riktigt vit jul.

Vi har bakat lussekatter. Gillar att Pontus alltid tänker utanför ramarna även om det ibland inte passar. Hans kommentar när de bakat var om alla måste ha samma form. Klart han fick skapa fritt.



Hanna fyllde år i måndags men firade i söndags så jag och barnen for dit med paket och ett kort. Hon önskade sig ett 1000 bitars pussel, men lite jobb ska hon väl ha, så det blev ett 3000 bitars. Jobba hårt nu tjejen.



Loppisfynden från i somras kom nu väl till pass.

I år kunde jag äntligen se barnens luciatåg (inget ont som inte har något gott med sig), två fina stjärgossar. Stjärgossar ja...när vi tog fram linnet som Rasmus hade förra året inser jag att ingen av de kan ha det och Jocke blir skickad att köpa nya. Han kommer hem med två linnen i storlek 128. Hallå!!! 128!!! Hur små tror han att de är? Till råga på allt hade han hjälp och tjejen i kassan hade sagt att de var stora i storleken och säkert passar en 11-åring. Bara att skicka ut honom på jakt igen. Nästan gång hade han större tur och kom hem med två linnen i rätt storlek och båda för 99 kronor. Jippi!
Klarar dock inte av Jockes kamera så bra så foton kommer senare.

Insåg när det var dags att skicka julkorten att jag gjort alldeles för få så det var bara att sätta sig och göra sju till. Tänk att det alltid blir så. Visar ett par nu så får ni se resten senare.





Grannen kom med blomsterbud från jobbet i går. Det värmde i själen så tårarna rann. Tack gulliga för de underbara blommorna.



I går var jag till sjukgymnasten igen. Han tyckte att det såg bra ut. Efter en lätt träning kunde jag konstatera att jag faktiskt klarar fler rörelser än innan operationen. Tyvärr har jag lagt mig till med ett felaktigt rörelsemönster, för att skona mitt knä, så nu gäller det att programera om kroppen. En "lätt liten uppgift" på några månader.

I dag var jag till doktorn på återbesök. Jag var lite orolig innan måste jag säga.
Han berättade att mitt knä såg riktigt fult ut inuti med inflammationer osv så han hade fått städa upp rejält. Troligen reagerade min kropp på den första operationen och därför blev det som det blev. Han var inte alls förvånad att jag varit så dålig denna gång. Han hade räknat med att tappa mitt knä på vätska idag och spruta in kortison (där av återbesöket), men han bedömde att det i nuläget såg så bra att jag slapp det. Tror minsann att jag lyckats ganska bra att vila denna gång. Nu återstår ett rejält blåmärke och lite svullnad som gör att knät ännu strejkar, men utsikterna för att det ska läka är riktigt goda. Nu får jag äntligen börja träna i den takt som mitt knä tillåter.

Ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Skönt att höra att du fått ganska goda nyheter ang knät. Krya på dig nu!

Kram ♥

2009-12-19 @ 17:15:25
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad gott det ser ut med lussebullar. Har faktiskt själv bara ätit en enda i år och inte en enda pepparkaka. Vet inte riktigt hur det gått till faktiskt.

Vill passa på att önska dig och dina nära en fin julehelg. Hoppas ni får må bra allihopa.

www.juletid.tk

Sköt om er

/Hella

2009-12-20 @ 10:16:58
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Kamilla

ÅÅÅh så fina kort du har gjort och lussebullarna såg sååå smarriga ut :)

Skönt att höra att knäet går åt rätt håll...ta det lugnt nu *låter lite sträng* och ta vara på julen och denna underbara magi :D

Tusen kramar och fortsätt krya på dig!!

ha en härlig 4:e advent GOD JUL vännen

2009-12-20 @ 11:41:21
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Carro/camile

Underbara kort!



Skönt att höra att knät verkar må bra, trots allt.

Vila är inte dumt......



Klart att blommorna värmde! (Nåt sånt skulle inte inträffa här. Finns inte på världskartan.)



Såg dig förresten i skolkatalogen för hela Sverige. Köpte den på DVD. =)



Nu ska vi baka och göra julgodis.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2009-12-20 @ 14:51:32
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Helena

Skönt att höra att det ser så bra ut.

Härligt att all vila lönade sig men ta inte ut dig nu bara för att du känner dig bättre.

Jag har gjort drygt 80 julkort i år.

Inte bara till oss förstås utan många av dem var på beställning.

Nu är jag makalöst trött på julkort så det ska bli kul att pyssla med annat nu.

Ha en mysig 4:de advent min vän!

Kram

2009-12-20 @ 15:38:41
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Karin

Goo juul! önskar vi dig och dina grabbar.

Kram kusin Karin med familj

2009-12-20 @ 23:30:05
Postat av: Malin/majamelon

JÄttefina kort vännen!



Så skönt att höra att det såg bra ut =) Bara du inte ta i för mycket nu så du får ont igen! Vila järnet över jul och bara myyyys ;)



Kraam!

2009-12-21 @ 11:23:32
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Första gången jag tittar in här men det kommer inte bli den sista :) Underbara alster du skapar.



Ha en trevlig jul!

2009-12-21 @ 16:00:40
URL: http://kimsanspyssel.blogg.se/
Postat av: Lise-Lott G

Hej Cicci!

Jättefina kort!



Önskar dig en riktigt GOD JUL!!



kram Lise-Lott

2009-12-21 @ 23:04:05
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för det underbara julkortet min vän.

Vinsten hade jag totalt glömt så det var en trevlig överaskning så här till jul.=)

Önskar dig och din familj en underbart skön julhelg.

God Jul min vän!

2009-12-23 @ 08:50:10
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Eva F

Vilka fina kort du gjort!

Bullarna ser ju jättegoda ut.

Ha en underbar jul.

Kram från Eva

2009-12-23 @ 08:56:09
URL: http://evafre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0