Söndag!

Borde lägga mig, men jag är så himla uppe i varv så jag gör ett inlägg först.

I går var familjen till min mamma för att barnen skulle få åka skridskor. På gården hos mamma spolar de is varje år om vädret tillåter vill säga. Förra året fanns där ingen is trots ihärdiga försök så förra året åkte vi inte skridskor en enda gång. Barnen såg inte allt för kaxiga ut på sina skridskor, men skam den som ger sig.
 


Vi hade lite av en släktträff hos mamma i dag, oplanerad till vissa delar. Min moster, två av mina kusiner och ett kusinbarn kom på besök från Stockholm, planerat. Det är alltid lika trevligt att ses om än allt för sällan. Vi intog en god Mc Donalds och MAX lunch tillsammans. Tänk att jag i mina tidiga tonår var så liten i maten att ett litet mål från Mc Donalds var för mycket. (Tack karin för en söt historia) Skulle tyvärr aldrig kunna skryta med det i vuxen ålder, kanske därför jag är betydligt mer päronformad nu.
Efter en stund kom även Hanna, Daniel och moster från Gävle, oplanerat.
Pontus mål var inte att träffa släkten så han blev överlycklig att Hanna och Daniel förbarmade sig över honom och åkte skridskor istället. Tack gulliga!

Måste berätta vad som hände några timmar innan Jocke kom hem i måndags. Vi satt och fikade i godan ro i soffan. Plötsligt hör vi ett klonk i matbordet och tittar dit. Där snurrar den varma glaskupan från glödlampan på bordet, från lampan stiger ett rökmoln. Gaah! Ur med säkringen. Glaset har gjort en brännrundel på bordet och kvar i lampan sitter glödtrådar och allt det andra. Hur ofta händer sånt? Ja allt händer verkligen när Jocke är borta.
 
 

Så ett kort från gömmorna igen.



Nu måste jag i säng. God natt!

Kommentarer
Postat av: lim

Beautiful card. I love Penny Black. Gorgeous coloring.



Hugs,

LIm

Postat av: Ewa

Han får se till att hålla sig hemma, det hör ju jag det! När katten är borta... händer allt! :) Ska du till Linda på fredag? Jag kan inte - igen! TYPISKT! Vi hade bestämt annat sedan länge... Det får bli hos mig nästa gång så att jag kan vara med! Ska kolla ett datum bara! Ha en bra vecka, kram Ewa

2009-01-12 @ 09:34:51
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Carro

Hm... Vad har ni för er egentligen?! ;-) Ja det är typiskt att nåt ska hända när han är borta. Tänk det brukar vara så....ibland.

Kortet gillar jag. Gillar hur du har gjort det där med "krusidullen" på ett annat papper. Inte tänk på förut. En ny idé för mig. Kul!! =)

Ha det gott!

Kram!

2009-01-12 @ 23:10:47
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: myy ja vilijonkka

rolig groda kort! det bruka altid hända till mej såna saker!

2009-01-13 @ 05:42:23
URL: http://tessa78.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Vilken rolig stämpel och jätte härligt kort.

Här får jag komam tillbaks på besök .. det fanns så mycket att titta på..

2009-01-13 @ 21:23:53
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Malin

Men huvva vilken tur att ni var hemma och hörde det då! Daniel han brände sönder en bordsantenn genom att ställa den i en lampa smaaaart. När jag kom hem så tyckte jag det var konstigt att lampan inte fungerade så jag gick och kollade. Där var en halv glödlampa kvar och resten satt inbränd i antennen. Inget glasspill utan fina halva glödlampan på varsinn ände. Det gör han inte om kan jag säga ;P

Underbart kort du har gjort!!

Du har en liten grej att hämta i min blogg =D



Kram!

2009-01-13 @ 21:58:07
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Katja

Åh vilket sött kort och den där stämpeln är ju underbar.



Kram

2009-01-14 @ 11:13:31
URL: http://katja73.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Han var riktigt duktig där på slutet lillkillen. Misstänker att det var din fina demonstration som gjorde det :P

2009-01-15 @ 19:55:23
Postat av: TinaStina

Tack för omtanken och hälsningen i min blogg! Mamma är opererad idag och ligger på intensiven nu. Vi får hoppas att allt slutar väl. Är inne på den 13 dagen på sjukhus nu... :(



Jättegulligt kort! Gillar hur du gjort med banden genom öljetterna, jättesnyggt!



Läskigt med lampan, man vet aldrig vad som kan hända...



Kramar!

2009-01-15 @ 20:52:42
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0