Trettondagen!

Jag visste det!
I dag är det väderomslag och vattnet rinner som det ska, Jocke är ju hemma nu.

Nu är familjen samlad igen. Jag vet att jag är hönsig, men jag tycker att det är jobbigt när alla är utspridda och ute på vägarna. Malte är dock fortfarande utlånad. Hanna är hemma om dagarna så han har det bättre där när vi alla är borta hela dagen i morgon.

I morgon börjar skolan igen och som vanligt vid lov har vi vänt på dygnet. Jag riktigt bävar för att vi ska upp vid sex i morgon. Det blir en lång dag för barnen då jag har studiedag, men skönt för mig med en lugn start. På kvällen väntar innebandyträning för mina grabbar som de kommer att somna ovaggat.

Nu åker tomtarna och julpynt undan, granen och de röda dukarna får ligga någon dag till. Känns liksom som att det är dags. Granen åker ut på tjugondag Knut allt på barnens begäran. Då ska vi ha julgransplundring med sång och godispåsar som sig bör.

Så ett kort från pyssel hos Viktoria i lördags.



Viktoria tycker att det här är typiskt min stil och mina färger.

Njut av en ledig dag nu.




Kommentarer
Postat av: Malin

Å det är så fint kortet =D

Skönt att vattnet rinner som det ska igen!



Kram!!

2009-01-06 @ 14:44:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Carro

Skönt att allt är som det ska. Skönat att höra att det ä fler än vi som har vänt på dygnet. =) Jag bävar oxå för morgondagen! Är gemonförskyld på kuppen så det kommer bli extra svårt att ta sig upp imorgon. Här studiedag här oxå. SOnen får ligga kvar och sova den lyllosen...



Superfint kort har du gjort! Helt i min smak.=)

kram!

2009-01-06 @ 15:02:11
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Ett typiskt Cicci-kort ;0) Vackert och med fina detaljer och färger.

2009-01-06 @ 19:12:45
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Jättefint kort, snygga färger.

2009-01-06 @ 20:04:12
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nyydelig kort! Herlige farger og vakre detaljer!!1 Og nydelig fargelagt! <3<3<3

Tusen takk for awarden jeg fikk av deg!! Så snill du er og jeg er så beæret og rørt over at du valgte min blogg! Tusen takk for gode ord også!!! klem

OG jeg gir selvsagt awarden til deg også, og din herlige blogg! Den er fyllt opp med vakre kunstverk!





stor klem,

Jorunn

2009-01-06 @ 20:28:14
Postat av: Jorunn

Men i alle dager, hvor ble min kommentar av...???

Ja ja får skrive på nytt da... =D



Nydelig kort i herlige farger og vakre detaljer!!!



Tusen takk for den herlige awarden jeg fikk av deg! så snill du er!!!

Den gir jeg selvsagt tilbake til deg og den herlige bloggen din, som er fyllt opp av nydelige kunstverk!!!



Klem,

Jorunn

2009-01-06 @ 20:32:05
URL: http://jorunnskrede.blogspot.com
Postat av: TinaStina

Vilket härligt kort! Och färgerna är supersköna! Tack för kommentaren i bloggen. Och du... kanske lägger jag ut menyn varje vecka, det vore ju smidigt, åtminstone för er andra ler!



Kram!

2009-01-06 @ 21:34:48
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hehe nej det är nog inte det bästa men åh så gott det blev :)



Herr Hund mår kanon. Hans liv leker då ALLA stadens invånare inklusive deras hundar är ute för hans skull. Nu ska stackarn snart duscha.

2009-01-06 @ 22:12:37
Postat av: Ingela

Hej!



Åhhh så snyggt kort!!! Helt i min smak :-)



Jag börjar också jobba imorgon och eleverna kommer på torsdag...detta blir inte en vanlig terminstart för oss då skolan totalförstördes inatt av en stor brand :-( Vi i personalen ska få information från polisen och kristeamet imorgon och alla eleverna ska samlas i idrottshallen på torsdag, vissa elever ska åka buss till en gymnasieskola i Lund för undervisning och vi som har åk 6 ska vara kvar men hålla till på en nybyggd förskola....fy vad detta känns jobbigt.



Vi hörs!



Kram Ingela



PS skönt att vattnet kom tillbaka :-) Vårt varmvatten hade frusit under natten eller rättare sagt ledningen så vi fick klara oss på kallvatten :-))

2009-01-06 @ 23:55:33
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Vilket gulligt kort i härliga samstämda färger!

Här är en till som inte gillar att ha familjen utspridd, men ibland blir det ju så ändå!

Vi kämpar med att vända tillbaka dygnet, att man aldrig lär sej.....

Ha det fint!

Kram,

Lotta/ FruH

2009-01-08 @ 11:52:19
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jättefina färger - typiskt ciccikort, jag håller helt med Victoria där! :) Jobbigt med vattnet, men vad skönt nu när det blivit liiite varmare och när Jocke och barnen är hemma igen! Själv är jag seg efter de två första dagarna och känner att det är så skönt med halv vecka! Sköt om dig, kram Ewa

2009-01-08 @ 17:21:06
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Lim

This winter kit of Hanglar I think is the best. I love this stamps, specially this kit,so versatile, don't you think?.

Gorgeous coloring... What do you use??. Watercolor pencils or re-inkers?..



Hugs,

LIM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0