Andrum

Så har lugnet lagt sig här hemma eller i alla fall lite. Farmor och Göran var nysshär och hämtade barnen för lite semester i kollan mm. De ska vara borta i fyra nätter. Nu ska här röjas, plockas in i skåp och städas så gott det går i lugn och ro.
Längtar så tills skivorna, diskbänken och hällen kommer. Bara två veckor kvar nu.  
Vi har även målat om i hallen och "mellanrummet" och möblerat om där. Nu vill jag snabbt få ordning på resten av det vi ska fixa, scraphörna, klädförvaring mm. På lördag ska jag på Loppis för att leta en pall/stol till hallen. Håll tummarna.

Efter allt slit vi hart med mammas hus har jag bestämt mig för att här ska dö-städas. Ingen ska behöva röja efter oss och allt vårt skräp. I går och idag har jag tvingat familjen att prova alla sina skor och se över alla kläder (Jocke och jag har lite kvar). En sopsäck senare och en på gång blev det klart luftigare i garderoberna. När barnen kommer hem ska vi kika på alla jackor också.
 
Två skåp har vi också plockat ur och rensat. En sopsäck senare och två kassar till röda korset känns det riktigt bra.
Kontoret och sovrummet står på tur. Sedan ska alla möbler i gäststugan säljas för där ska vi rusta färdigt nästa sommar (måla tak, bygga nytt golv, fixa väggarna och betsa/måla. Vinden hoppas jag att vi hinner i höst/vinter. Om jag är en samlar är barnen och Jocke det i kubik, men inte länge till.

Titta vad som kom med posten idag. KAOS-award från Camilla. Tack gulliga för värmande ord.



Nu måste jag, stackars mig , göra några KAOS-kort att skicka vidare.

Skickade ett kort till i början av veckan. Hoppas att det har kommit fram. Jag bara älskar detta motiv från hÄnglar och stÄnglar. Färglagt med Promarkers och blenderpennan. BG papper som jag gillar skarp trots att de är rosa.



Nej, nu ska här fortsättas att röja. En kvarts paus får allt räcka.

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Carro

Är vi inne på samma tanke när det gäller att röja?! Jag är så trött på allt skit som man sparar.



Skönt att ni ser slutet på renoverandet, precis när i har börjat vår "renovering" här. Maken har nog slagit sig....för det var hans idé efter påtryckning av mig. ;-) Kolla hos mig så fattar du vad vi gör....



Fint kort du fått! Så synd om dig att du måste pyssla nu.... ;-)

Jag gillar oxå den där stämpeln från hÄnglar. Den är så superfin!!! Kortet blev ju superhärligt. =)



Nu är det matdax för Tyran-myran.

Kramelikram

2009-07-29 @ 18:31:29
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Du är verkligen värd den KAOS:en, flera gånger om!!!



Vi har också gjort en sån röjning, maken är en sån som kan slänga allt!! medan jag gääärna sparar :(



Vilket UNDERBART kort du har gjort och rååååsa, LOVE it :D

Kram kram

2009-07-29 @ 22:12:02
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej snyggt kort du har fått. Jättesnyggt kort du har gjort. Mitt scrappande är segt här hemma, väntar mycket på våra träffar.Kram

2009-07-30 @ 08:29:26
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilket helt underbart kort.=)

Vad kul att du gillar mina bilder på vovvarna.

Jag hoppas att de får träffa dig en dag.=)

Skönt att ni börjar se en ände på köksrenoveringen.

Jag är hemsk på att samla på mig grejer.....kan inte slänga sånt som är riktigt.

Nu har jag bestämt att jag inte får köpa nått porslin eller annat utan att slänga nått jag redan har.

Ha en skön kväll vännen och glöm inte att vila ditt knä!

Kram

2009-07-30 @ 16:58:37
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja visst vore det smart att ge maken en kamera för att jag vill ha en. Men nu fick han en förra året av mig. En digital systemkamera med dyrt objektiv till, för mer än det dubbla mot vad den jag vill ha. Så det går ju inte. Men idéen var inte dum. =) Maken är mer fotofreak än mig. Han har tagit i snitt 1000kort/månad(!!!!) sen han fick den.



Är inne och kollar lite inspiration. =) Det finns det gott om här.

Ha en bra dag!

Kramis!

2009-07-31 @ 09:03:04
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Malin

Så sött kort!!=D

Det där med dö-städning känner jag igen. Vi har släng 7 säckar härhemma med bara kläder! jag lovar att en säck var min och resten Daniels! Och ojoj så mycket plats man får efter =D



Kram!!!

2009-07-31 @ 10:40:30
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Kusin Eva

Hej kära kusin!



Ett jättestort tack för uppvaktningen på födelsedagen. Det var det finaste kort jag fått i hela mitt liv.



Och du tar mycket bättre bilder än jag (se min publicering på Facebook). :-) Tänk att du hunnit göra kortet trots allt praktiskt stök och bök. Gulle dej!



Kram, Eva

2009-08-01 @ 00:01:06
URL: http://skoldkortel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0