Åter till livet

Efter fem dagar med magsjuka är vi tillbaka på banan. Jo då, vi åkte dit hela familjen. Rasmus började på fredagen med att kräkas hela natten i elva timmar. På söndagen trodde jag faktiskt att vi andra skulle klara oss, men nej då.
På måndagmorgon ringde Pontus från sin kompis där han sovit och berättade att han kräks. Bara att hämta hem den lilla skrutten. När vi kommit hem kommer Jocke tillbaka från jobbet och mår inte bra. På måndag kväll är det sedan min tur. Totalt utslagna alla tre. På tisdagen är Pontus bra, men Jocke och jag ligger.  Tror jag tog lite för lite vitpeppar. Vad tror ni?
Tur att barnen är så stora nu att de kan fixa mycket själva. Utan att klaga åt de vad som fanns att fixa ur frysen mm.

På onsdag eftermiddag orkade vi ta ut för att handla lite och göra en beställning på IKEA. När vi är på väg hem ringer Pontus kompis och frågar om han vill följa med till Öland med deras familj en vecka med husvagn. Klart att han ville så det var bara att åka hem och packa. På torsdagen mitt på dagen for de iväg trots värsta ovädret med storm och regn. Hörde ni att vi fick 100mm regn på ett dygn? Nu vore det väl sjutton om inte vår nya gräsmatta skulle ta sig.

Nu har vi riktigt kommit igång med köket igen. Jockes ingifta bror kom upp för att hjälpa oss i fyra dagar. Tack gulliga Niklas. Det blir ju ett kaos utan like när allt från köket ska lyftas ut i vardagsrum och andra utrymmen. Man måste ju ändå komma åt allt för att kunna laga mat.Spana in så här fint bor vi nu.

 Varsdagsrums kaos.

 Tillfälligt kök i vardagsrummet. Spana in den lilla spisen där man bara kan använda en platta i taget. Närmare en timme för att få spagetti och köttbullar till fyra personer. Suck!
Vatten får vi ta i badrummet så nu blir det papptallrikar ett tag.

Jag fick ju en KAOS award av Lotta. Nu är det min tur att skicka vidare.

Att få ett KAOS-kort innebär:

En levande logga som sänds till någon man uppskattar.
Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.
Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.
Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.
Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:

  • Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
  • Skaparens eget namn
  • Storlek: 10x15cm

    Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.
    På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på.
    I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.
    Kanske skiva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.

Nu är det min svåra uppgift att välja ut tre som ska få denna award.



Mitt val blir:

Camilla för som inspirerar mig och bjuder på idéer, tips och trix.

Cissi för att hon genom sina "nya" ögon ger mig idéer och alltid bjuder på ett gott skratt.

Tina en kreativ och inspirerande tjej som visar omtanke när livet känns svårt.

Nu måste jag in i badrummet och diska efter middagen. Suck!

Ha det bäst!



 


Kommentarer
Postat av: Carro

Inte roligt med magsjuka, speciellt om man tänkt göra en massa annat, som tex bygga kök. Tur att det inte kom i värsta värmeböljan.

Köket kommer ju bli fin fint så det är värt all möda och besvär med allt vad det innebär nu ett tag framöver. Lyckliga ni får erbjuds hjälp, speciellt nu när den behövs ännu mer i och med magsjukan.



Vilket fint kort du har gjort. =) Kommer bli lika uppskattat som det vi fick. =))))



Ja hon växer så det knakar, men ändå inte om man jämför med de andra barnen. För ett par timmar sen kom första smilet. Man smälter ju som smör i solsken! =D Behöver jag säga att hon är ännu charmigare när hon ler?! ;) Ja du ett riktigt charmtroll har vi fått!

Kram!

2009-07-10 @ 21:40:58
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Lise-Lott G

Hej! Tack för kommentaren i min blogg.



Usch, låter inget vidare med magsjuka. Hoppas ni får vara friska nu.



ha det gott!!



kram Lise-Lott

2009-07-10 @ 21:42:16
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Victoria

Skönt att ni är på benen ingen Cicci! Så tråkigt att vi inte kunde ses i tisdag. Men, det blir fler tillfällen. Vet att det är jobbigt med köksrust men jag vet också att det är värt allt besvär!

Kram Victoria

2009-07-10 @ 23:40:31
URL: http://livetharochnu.blogspot.com
Postat av: Kusin Eva

Bra att ni står upp igen. Och snubblar i vardagsrummet, förstår jag! :-) Kram, Eva

2009-07-10 @ 23:57:06
URL: http://skoldkortel.blogspot.com/
Postat av: Sofia/Jozie

Ååååh, fyyy era stackare!! Magsjuka är riktigt blä! Riktigt riktigt blä!

Skönt att ni är tillbaka igen.

Vilken jättefin KAOS-award du har gjort!

Kram, Sofia

2009-07-11 @ 00:32:38
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Helena

Så skönt att ni är pigga igen.

Att vara utan kök är inte det lättaste.

Men det blir säkert jättesnyggt när det blir klart.=)

Ha en skön dag vännen!

Kram

2009-07-11 @ 13:05:25
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej!



Skönt att höra att ni är ok nu!!! Ska bli spännande att följa er köksrenovering :-) Jättesött KAOS-kort du gjort!



Hoppas ni får en häelig helg!



Kram Ingela

2009-07-11 @ 17:49:03
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Så härligt att ni är på enen igen :D det är verkligen inte kul med magsjuka i semestertider!



TACK för den underbara KAOSawarden som låg i min lådda, jag har beundrat den sååå länge, den är så himla fin!

Vad är det för stämpel??, den söta kossan alltså, jag skulle verkligen vilja ha en sådan (hmmm vilka stämplar vill jag inte ha ;D)

kramizar i massor!!

2009-07-11 @ 23:10:42
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Chruss

Härliga saker! Kul att ni är på benen igen!

kram

2009-07-12 @ 00:02:49
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Stackars er som drabbades allihop. Hoppas att ni snart har blivit smittfria så vi kan kika över.

Kram till er!

2009-07-12 @ 02:56:17
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Helena

Jobbigt att ligga i magsjuka. Man blir så slut också då man tappar all energi.

Skönt att höra att ni mår bra igen!

/Hella

2009-07-12 @ 09:54:30
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Malin

Men huvvaligen =( Tråkigt med magsjuka...det är nog bland det värsta jag vet! Glährg!!

Det ska bli spännande att se hur köket blir =D



Ha en härlig söndag vännen!!



KRam!

2009-07-12 @ 12:34:26
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0