Fullt upp!

Jag har varit dålig på att både göra inlägg och kika in i era bloggar, men det är fullt upp här hemma.

Köket tar mer och mer form, men blir som sagt inte helt färdigt förrän vecka 33. Vi har bestämt oss för att behålla luckorna. Det är liksom vi och vi trivs med de. Jocke sliter som bara den med köket. Jag är bara till viss hjälp då jag ska hålla skåp, städa undan mm.

 Lite mindre kaos.

 De flesta skåpen är på plats.

Sist jag gjorde ett inlägg skulle jag ta mig an diket utanför staketet. Fy bubblan vilket slit. Jag höll på i flera timmar.

 Före  Skillnaden  Efter

Måndag - onsdag har bror och jag tillbringat ca fyra timmar per dag hos mamma. I dag är det vilodag men vi kör vidare i morgon. Syster har också varit med en timme vid två tillfällen. Nu ska vissa möbler och bilen ut till försäljning på blocket. Resten får stå inför försäljningen. Resten får vi sälja sedan.
 
Mitt knä protesterar en del nu och det svårt att sova. Min kropp kräver ca åtta timmars sömn per natt, men den sista vecka har det inte blivit mer än högst fem timmar per natt. Jag känner mig rätt sliten.
Tog mig i alla fall i kragen och ringde doktorn i går så idag har jag varit där. De kan inte riktigt säga om minisken är ok nu, men knät är svullet, instabilt och jag har ont. Dessutom har jag en bakers cysta i knävecket:
 En slemsäck (bursa) i knävecket som fylls med ledvätska.

I de flesta fall avvaktar man med aktiv behandling av cystan.

Man kan prova med att punktera eller tömma cystan och därefter spruta kortison in i den.

Om cystan är stor, remiss till ortoped för kirurgisk borttagning. Magnetröntgen ingår då i utredningen som görs innan operationen.
Låter mysigt eller hur. Håll tummarna att den försvinner av sig själv.
Jag blev ordinerad vila i en vecka och fjorton dagar med Voltaren. Därför for jag hem och gick en repa med grästrimmern i Maltes vrå och sågade ner några träd och kvistade de för att sågas till ved. Voltaren är bra, ingen större smärta nu.

I går fick jag skutta igen när jag hämtade posten. Ett födelsedagskort igen.  Tack söta Carro.



Jag har ett par kort på gång men ett kort kan jag visa redan nu. Rasmus kompis har fått en lillebror och får naturligtvis ett kort.



Ha en härlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Äch då mig går det ingen nöd på.....jag är van att ha ont.

Värre med ditt knä då tycker jag.

Du är sämre än mig på att vila......du måste göra som doktorn säger.

Jag har i många år ätit värktabletter för att kunna prestera vilket är helt vansinnigt.

Pga det så är mina leder sämre nu än de antagligen hade varit annars.

Det är lätt att vara efterklok men du måste vara rädd om dig vännen.

Vi har bara en kropp.

Kram!

2009-07-23 @ 19:51:50
Postat av: Malin

Iuuusch slemsäcken lät inge vidare :S Min lillasyster tog bort en på hälen och hennes ärr vill inte riktigt läka. Det är ca 10 cm långt, 3 cm brett och lila...det var över ett år sedan hon tog bort den...men det är ävl inte konstigt att hennes ärr blir irriterad eftersom det skaver i skon hela tiden :S

Vilket jobb du gjorde med diket!!! imponerad =D

Supersött kort oxå!



Ha en härlig fredag vännen!



Kram!

2009-07-23 @ 21:19:25
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Vilken söt babystämpel...

Stackare vad ni sliter med att ta reda på efter din mamma!

Var rädd om dig Cicci!

Kram Victoria

2009-07-23 @ 22:16:31
Postat av: Åsa/asamia

Nu Cicci är det nog dags att vila...och då menar jag vila med benet i högläge, inte springa runt med en trimmer ;0) Jag hoppas att du slipper gör nåt åt knölen, att den försvinner av sig självt. Tänker mkt på er fr mitt soffläge. Kram!!

2009-07-24 @ 11:18:31
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej vännen!



Men usch...låter ju inget vidare med ditt knä. Röstar också för att du ska inta ryggläge, antingen soffan vid dåligt väder eller solstolen om solen visar sig :-)



Ta hand om dig!



Kram Ingela

2009-07-24 @ 12:01:55
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.com
Postat av: Carro

Japp det var ditt kort jag syftade på. =) Vad bra att kortet kom fram. Blev lite fundersam när du lämnade spår hos mig och inget nämnde.... ;-) Har varit med om att kort inte kommit fram så därför mitt funderande. Hoppas innehållet kommer till användning. =))



Fint kort du har gjort till den nyfödda lilla killen.



Vilket jobb du gjort med diket! Du är så himla duktig. Köket kommer bli kanon! Är så avis på er.... skiftar i grönt



Nu är det du som lägger dig ner och tar det lugnt! blänger strängt och säger bestämt Du måste bli bra! Ta det lugnt innebär att man inte gör så mycket som anstränger knät, dvs. inte rensa diken eller nåt i den vägen.

Ha det så gott vännen!

Kramisar!!



2009-07-24 @ 13:33:17
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Men fyyy vad trist att knäet trilskas :( hoppas det blir bättre!!

helt underbart snyggt kort du har gjort :D

Hmmm har jag grattat dig på födelsedagen??? om inte F´låt och grattis i efterskott!!!

kram kram

2009-07-24 @ 14:39:13
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0