Kaoskort

I går var jag en riktigt duktig tjej. Jag tog stygnen på mitt knä. Jag bara avskyr när någon ska mixtra med min kropp, tandläkaren, sår, ja allt. Måste säga att jag var stolt över mig själv när jag efter fem minuter hade suttit stilla och låtit distrikssköterskan ta stygnen utan att själv ha tagit över (skulle aldrig erkänna att jag sytt själv eller tagit över mm).

I dag har Jocke hämtat äldsta sonen. Så skönt att ha honom hemma igen. Jag måste nog erkänna att jag är en hönsmamma som helst vill ha familjen samlad. Undar hur länge familjen tillåter det?

Nu kan jag visa vad jag pysslat med. I dag ringde nämligen telefonen och Carro var i andra änden. Jag blev så förvånad och jätte glad. Det var nämligen första gången vi pratades vid, vi sågs förstås på mässan i Avesta i våras och Leksand förra sommaren, men första gången vi pratades vid per telefon.
Det var så roligt att höra att det jag skapat kommit fram och lika roligt att bara pratas vid. Vi hade nog en del att säga eftersom samtalet tog två timmar. Kanske hade vi pratat än om inte Jocke och Rasmus kommit hem.



 

Visst är det roligt att göra något oväntat och göra någon glad.


Titta vilket underbart kaoskort jag fått av Lotta. Helt underbart sött.



Att få ett kAOSkort innebär:


En levande logga som sänds till någon man uppskattar.
Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.
Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.
Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.
Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:
  • Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
  • Skaparens eget namn
  • Storlek: 10x15cm

    Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.
    På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på.
    I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.
    Kanske skiva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.

Nu ska jag snart sätta mig vid pysselbordet och skapa Kaoskort.

Kika även in till kreativa Yoli för att ta chansen att vinnna smycken.



Missa inte chansen att vinna en mössa heller här.



En sista tävling här hos Lisa.




Ha en skön och mysig fredag!


Kommentarer
Postat av: Karin

Kul du är med och tävlar på min blogg!

2009-07-04 @ 12:46:18
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj då.....då får du göra fler KAOSkort än de tre.=)

Du har nått att hämta på min blogg.=)

Jag brukar försöka att undvika att ge awarder till de som redan fått likadana men nu blir det dubbelt.=)

Jättefina saker du gjort.....förstår att hon blev glad.=)

Nu är solen här igen och då blir det varmt men det är inte lika kvavt i luften som tidigare....skönt.

Ha en härlig dag vännen!

Kram

2009-07-04 @ 12:46:23
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Kamilla

ÅÅÅH vilket underbart kort och ursnygg låda du gjort, och OOooh att ta stygnen är sådant jag avskyyyyr, usch tur att det gick bra :D

Vad är det för snygga utstansade grenar du har??Är det en die eller punch? Snygga som attans var de då!

Kram kram

2009-07-05 @ 16:32:38
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Helena

Haha....jag jag förstår att du har det du gör på pysselfronten....kaos.=)

Tack för din fina kommentar.

Jag suger åt mig.

Är så otroligt glad över all possitiv respons från mina bloggvänner och inte minst från Åsa.

Önskar att vi bodde lite närmre varandra du och jag så att vi kunde ses ofta.

Kramar i massor!!



2009-07-05 @ 21:09:46
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Fint rosa kort. Hoppas att det är bra annars.

2009-07-05 @ 21:49:45
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Anna

Kram på dig, är som du gillar inte det där med grejja med kroppen. Tog en visdomstan förra måndagen. Fick ta lediigt från jobbet, sambon fick följa med och sjutsa för att jag tog en lugnande tablett.

Jätte fint kort!

Kramis igen.

2009-07-06 @ 08:46:10
URL: http://annaspyssel.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Kul att se vad du pysslat med, det blev kanon - och Carro blev sååå glad har jag läst ;0)

Hoppas du mår bra i värmen, och att knät håller att gå på ordetligt nu.

Kram!

2009-07-06 @ 09:42:55
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: myy ja vilijonkka

oi voi vad snyg låda! korten är också jätte fin! ha det bra vecko slut!

2009-07-10 @ 06:46:16
URL: http://tessa78.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0