Måndag och växlande molnighet

Så var det måndag igen och jag vaknade klockan sju till tonerna av regnet som öste ner. Struntsamma, förmiddagen skulle tillbringas hos mamma och fortsatt röjande. Drygt fyra timmar blev det idag. Tar det aldrig slut...

Lovade foton från flaggstångsfällningen.  Tänk att de är så långa och tunga.

 

Spana in delar av publiken. Hanna, kusin Kajsa och systeryster. Det var fem som jobbade och fem som tittade på, könsfördelat efter styrka och längd.



Yngsta sonen kom hem från sin tripp till Ölnad med en kompisfamilj i går. Åh, vad jag har saknat honom. Tio dagar är länge utan vår lille skrutt. Brun som attan var han också och riktigt blond. Han är lite rolig den lille, bland det första han sa när jag hämtade honom var:
-Mamma, nu har jag vunnit över Hanna.

I går kväll satte vi upp taket i köket. Så skönt, så fint. Nu börjar det faktiskt likna ett rum igen. Önskar så att lilleman var snäppet längre. Han erbjöd sig att hjälpa till med taket, men insåg att han var lite väl kort och gav upp efter par plankor. Synd, mitt knä var inte att leka med på natten. Måste ta mig i kragen och ringa doktorn i morgon. Ska det verkligen göra så här ont???

 Spacklade och målade väggar.

 Taket på plats.

Måste bara visa min förvaring av band och blommor. Jag trivs så bra med den.I gamla kakburkar har jag sorterat blommor och band i zippåsar i var sin låda efter färger. Billigt, praktiskt och lätt att ta med på träffar. Har man för många blommor när de liksom vill hoppas ur lådan själva?...NÄÄÄ!

 Blommor  Band

Ett grattiskort till Helena fick jag iväg i torsdags, men det kom tydligen inte fram förräns idag. Bättre sent än aldrigh dock..



Nu ska jag ut och gödsla gräsmattan och rensa diket utanför staket från ogräs. Skäms för att det inte blev gjort redan innan midsommar, men knäoperationen kom ju emellan.

Ha ne skön dag!

Kommentarer
Postat av: Helena

Det var lite bonus att få kort med posten även idag så det gjorde inget alls att det blev lite försenat.=)

Nu står det här på bordet så jag kan se det hela tiden.

Det låter inget vidare med ditt knä....du går kanske på för hårt.

Lova att ringa doktorn redan imorgon vännen.

Kram!

2009-07-20 @ 15:43:46
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ewa

Vad ni jobbar på! Du får ta det lugnt med knät! klart att jag vill kolla på zinksakerna om jag får! (Om inte bror ska ha dem) Vad är det för nå? Nyfiken! :) Kanske något som faller fröken i smaken! Vad fint det blir i köket!! Nymålat och nytt tak - fräscht!



Trevlig måndag - Kram E

2009-07-20 @ 15:47:07
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Nämen oooj vad du är duktig och sliter så!!!

Kortet är ju helt underbart!!!

Så fantastiskt vackert!

Kram kram i massor :D

2009-07-20 @ 16:11:40
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Chruss

Oj, vad ni sliter!!

Det där med band och blomförvaring funkar inte hemma hos mej...nä...det blir hoprafsat i en back bara....

2009-07-20 @ 17:33:29
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Hej igen vännen :D

Du har en sak i min blogg ;)

Kram kram

2009-07-20 @ 21:34:05
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Sofia/Jozie

Tycker absolut att du ska kolla upp ditt knä! Det låter ju lite sådär att hålla på med renovering sådär pass nyopererad som du är! Om nån opererade i mig så skulle jag nog inte våga röra mig på flera år sen.. minst!

2009-07-20 @ 21:50:46
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vilken enkel och bra förvaring av blommor och band... framförallt mina band drunknar... får se till att göra på samma sätt...

Tack för inspirationen.

2009-07-21 @ 00:25:52
URL: http://livetmedlotta.blogspot.com
Postat av: Mamma Margareta

Å så kul det var att kika runt i din blogg! Du gör så fina kort och bjuder på så mycket inspiration! "Lyckokortet" med hästskon och klöverbladen blev jag särskilt förtjust i! - är det en stämpel? -var kan man få tag i den? Vill ha!!

Blir lite orolig över ditt ben - akta det, det ska räcka länge!!!

Kram!

MammaMargareta

(har ingen blogg än, men om du har tips ang ev stämpel kan du väl tala om för asamia - hon "står ju mig nära!"

2009-07-21 @ 19:27:21
Postat av: Åsa/asamia

Finfint kort! Ta det lilla lugna nu så du inte överanstränger dig mer....du måste tänka på att bli bra också.

Kram!

2009-07-21 @ 22:23:15
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Helena

Tråkigt nog är det en sämre period nu men det kommer ju alltid bättre dagar.=)

Huvudvärken slapp jag i allafall.

Jag hoppas att vi kan ses nått så vovvarna får hälsa på dig.

Om inte så ses vi nog på mässan i oktober.=)

Ha en skön dag och sköt om ditt knä vännen!

Kram

2009-07-23 @ 05:58:24
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0