Måndag och sommarvärme.

Jag älskar sommaren, men är inget fan av solande eller extrem värme. Början av förra veckan var helt perfekt i min smak, ca 20 grader och sol. Vi har en liten pool hemma och den räddar mig. Ett dopp och en kvart i solen sen är jag helt nöjd. Kan man kalla det cancersmart? Tur att mitt knä är inplastat så att jag kan ta ett snabbt dopp.

I lördags for Cissi och jag på mässa i Leksand. Jag klarade faktiskt av att köra både dit och hem. Tack snälla Cissi för att du földe med i min bil som backup. Svullen och ont fick jag, men vad är väl inte en mässa värd. Det var inte speciellt mycket folk på mässan. Det är tydligen inte alla som är lika galna som jag/vi.
Mysigt var det trots en lokal/matsal utan ventilation, sommarlovet fel? Lokalen var luftig och ljus och passade utmärkt för mässa.
Naturligtvis blev det "lite" shoppat också.

         

På lördagkväll var det dags för reuinion med "gamla" tjejgänget. Tror vi sågs sist alla tillsammans för ca nio år sedan. Vet ni vad de sa? Jag ser precis ut som förr. Undrar var man kan köpa glasögon till fem tjejer som tydligen helt tappat synen. 



I går var en helt vanlig söndag. Bara familjen, lugnt och skönt.



I dag ska Rasmus åka till farmor i några dagar. Så nu har han packat. Lilleman åkte till kompis, Jocke jobbar och en av Rasmus kompisar har precis kommit så nu drar vardagen igång igen.

Spana in denna blogcandy hos Motivet.




Nu ska jag åka till Skutskär för att handla lite.

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Härliga mässinköp!!! Jag kanske borde fota mina också... men nääää, då blir det så tydligt hur mkt jag gjorde av med. fniss

Var ni kvar till dörrlotterna drogs? Eller hade ni åkt? Hörde du att jag skulle ha vunnit om jag var kvar... så snopet!! Att man inte tänkte på att lämna lotten kvar hos någon som skulle stanna... :( Nåja, bara att hoppas att den som vann var någon som inte har ett överfyllt pysselrum som jag har.

Kram

2009-06-29 @ 12:27:16
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Carro

Ja jag såg ingen jag kände igen. Synd att vi missade varann. Hade hoppats att vi skulle ses. Får ta igen det en annan gång.

Jag mejlar adressen....

Vad skönt med en pool! Skulle jag oxå vilja ha en. Men det blir väl så mycket gräs i den om vi skulle ha en.

Kram!

2009-06-29 @ 17:39:34
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad mycket fint du köpt.=)

Jag gillar också sommaren men tycker att det är väl varmt nu.

Så här på kvällen är det dock skönt så nu ska jag gå ut och sätta mig med ett glas iste och en bok.

Ha en skön kväll vännen!

Kram

2009-06-29 @ 19:50:51
Postat av: Malin

Jag tål inte den här värmen alls! Det finns ett stort bevis på detta i bloggen haha=D

Vad mysigt med mässan...det är ju så tråkigt att bo så långt bort =( MEn någon gång skia jag tamejtusan åka iväg längre än till Gävle! ;P



Ha en härlig tisdag!!



kram!

2009-06-29 @ 23:29:55
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Så roligt att åka på mässa. Det är verkligen jättevarmt ute, men jag törs inte klaga. Då blir det säkerligen 10 grader och spöregn imorgon.

/Hella

2009-06-30 @ 12:25:38
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Helena

Hur går det med ditt knä....läker det som det ska?

Bra att du gillar att sola nu när det är så fint väder och du ändå ska ta det lugnt.

Jag tycker inte om att sitta stilla i solen....springer mest in och ut istället.

Mornarna och kvällarna är skönast nu när det är så varmt.....då sitter jag gärna ute och myser.

Ha en härlig kväll vännen min!

Kram

2009-06-30 @ 15:58:34
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Kusin Eva

Jag tycker också att du ser ut som du alltid gjort - släktens snygging i vår generation!

2009-06-30 @ 22:45:50
URL: http://skoldkortel.blogspot.com/
Postat av: Helena

Jag fick ett paket i lådan idag....det andra måste hämtas på Ica så det får A ta imorgon.

Alltid kul med nya pysselsaker.

Jag har bla köpt en ring som man hänger plastplattor på och sen hänger sina band på.

Äntligen har jag hittat en bra förvarong till mina band känns det som.

Ha en skön kväll vännen min!

Kram

2009-07-01 @ 17:43:01
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0