Sommaren är här!

Tänk så trist och svårt det är att vara inne när det är fint väder. Rastlös som jag är måste jag också göra något ute. Jag har verkligen försökt att ligga stilla och sola men det är inte min grej.
I tisdags hade jag migrän värre en på mycket länge. Kräktes som en galning och huset fullt av barn. De är bra stora nu våra barn. De lät mig ligga (pendla mellan toaletten och sängen) och fixade hela dagen själva. Mat, fika och bad i poolen.

 

I går var huset fullt av barn igen. Jocke är riktigt duktig på att ligga och sola så det gjorde han när han kom hem en sväng. När det var dags för mat ramlade Rasmus i poolen på något vis och slog i tänderna.
Så i morse var det bara att åka till tandläkaren, inga tänder hängde ju lösa. Det gick ganska bra får vi hoppas. Inga sprickor i rötterna och inga andra allvarliga fel vad de kunde se. tre tänder hade dock småbitar lossnat från. En tand hade tappat en så stor bit att de var tvugna att fylla ut, de andra två slipades.
I dag har vi haft barn här igen. När blev vi fritidshem? Hanna cyklade också hit en sväng. Trevligt med lite vuxensällskap. Malte blev riktigt glad som vanligt och Hanna lovade honom bad i sjön, så det var bara att följa med.

   

Nu ska jag ut och fixa med vattenspridaren. Har ju ca 1000 mkv nysått gräs att vattna.

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Klart vovven också måste få ha lite roligt :)

2009-06-25 @ 19:02:28
Postat av: Helena

Det där med att sola är jag också jättedålig på.

Ska jag sitta stilla så blir det i skuggan eller inne vid pysselbordet.

Försök ta det lite lugnt nu vännen så att ditt knä blir bra.

Skönt att grabbarna är så stora att de fixar mycket själva nu.

Sköt om dig!

Kram

2009-06-25 @ 19:29:12
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad härligt med pool! Skulle jag inte tack nej till. Men det är inte lätt att vara ute och "bara vara" när det är varmt. Det går ett tag....

Jag har blivit förkyld så jag håller mig från solen för att det inte ska bli värr utan att det ska gå över.



Härligt att Malte fick ta sig ett bad oxå. =)

Imorgon är det dags!!!! Gissa om jag längtar!! Hoppas vi ses!

Kram!

2009-06-26 @ 10:08:38
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

ajaj...stackars Rasmus!

Det är sånt här jag kommer bli sjukt nervös över..att Loke ska ramla å slå sej allvarligt.

Hoppas inte kalaset kostade allt för mycket..=/



Kramisar

2009-06-26 @ 13:07:31
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Ewa

Heej! :) Vi har haft det kanon! Jag jobbar ju nu i tre veckor med start på måndag. Onsdag kväll skulle passa mig bäst! efter 17, jag slutar då i Älvkarleby. På tisdag ska jag ta bort födelsemärke kl 13 och när det är klart åker jag hem, så då är jag nog hemma redan vid 14.30-15 om ni kan då? Torsdag ska vi hämta Ville i Storvik så det passar inte iaf. Roligt att ses!!!



Kram E

2009-06-26 @ 13:53:30
URL: http://vittochblatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0