Sommarlov!

Vilken vecka den gågna veckan var. Så späckad med aktiviteter.
I tisdags kväll var det skolaavslutning för Rasmus och Pontus. Jocke och Hanna var i Göteborg/Skara så vi lånade in Daniel till ändamålet. Pontus hade bestämt att vi skulle cykla till skolan, men först väntade frissan och hämtning av Daniel och hans cykel. När vi kom hem lagom stressade var nästan allt packat för picknick i det gröna. Pontsu hade kollat min cykel om det var luft i den. Hm, eller inte. Det var inte punktering men luft fanns det knappt, bara att pumpa. Cykelkorgen visade sig vara trasig och passade inte min cykel, men efter vissa bravader kom vi så iväg. Vädret visade sig från sin bästa sida med sol och lite värme. Vi hade en mysig stund. Tack Daniel för att du följde med.

Pontus klass 1-2



Rasmus klass 3-4



Jag och min "gamla" elev Sara vars syster går i Rasmus klass. Rasmus syns också.



På onsdagen var det så dags för min egen klass/skolas avslutning. Turen med vädret var nu över och det regnade. Alla våra planer på en avslutning ute fick snabbt styras om. Tyvärr fick då inga föräldrar plats, men vi sjöng ett par sånger i klassrummet efter som plåster på såren.
Spana in korgen jag fick av klassen. Mumma!



Klockan ett serverades avslutningslunch för personalen. Det var min MSG som stod för planerna, exotisk planka att äta och en sång från oss till våra kollegor. Väldigt uppskattat. Rektorn fick en fin blomuppsättning att ha ute i vitt och blått (han har finskt ursprung), ett fint/fyndigt tal av vår MSG-ledare och ett kort som jag gjort.



En uppskattad assistent vi haft hos oss detta läsår får troligtvis inte vara kvar och han fick också ett kort.



Ni får ursäkta kvalitén på fotona.
Under lunchen passade jag på att låna en kollegas lilla Ida. Cissi skickade MMS till Jocke med frågan;
 Får hon dricka vin i kväll eller ska Ida med hem?
Inget svar så det var bara att snällt åka hem och hämta de egna barnen i stället. Kanske var det lika bra. Somnade i soffan redan halv fem.

Torsdag var det så dags för alla dessa utvärderingar på jobbet. Nyttiga, men ack så tidskrävande.
Fredag tillbringade jag på jobbet med fortsatt arbete och efter lunch var det dags för en av mina äldsta väninnors fars begravning (tillika mammas granne). Det blev en fin men jobbig stund i kyrkan och en ljus stund med lunch efter.
Gissa om jag somnade ovaggad i fredags kväll.
Nu har i alla fall sommarlovet börjat.

Ha det gott nu!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Å så söt liten bebis...förstår att du blir sugen.

Hoppas ni inte regnat bort i helgen, hörs kram

2009-06-14 @ 21:35:51
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

VIlka härliga foton! =)

Å korten är superfina!!

Hoppas du haft en trevlig helg vännen!

STOR BAMSEKRAM TILL DEJ!

//PEtra

2009-06-14 @ 23:00:14
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, du har haft fullt upp ser jag. Hoppas du får en fin start på sommarlovet, men man kunde ju fått bättre väder förstås.

Sköt om dig

/Hella

2009-06-15 @ 07:20:41
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Ewa

Visst var skolavslutningen på tisdagen sååå lyckad - mycket tack vare det fiiina vädret, som vi absolut inte fick ta del av på onsdagen! Jag är ledig mån tis nu innan vi åker till Grekland och håller på för fullt och städar, tvättar och donar! Får lunchfrämmande och sedan ska jag in och hälsa på morfar och hjälpa Jonas lite där han är o jobbar.. :) Inte konstigt att man somnar ovaggad - håller med! Ha en skön ledighet, så får vi planera in en träff SNART! Kram E

2009-06-15 @ 10:29:57
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Helena

Så skönt att lovet äntligen är här nu både för dig och pojkarna.

Att bo med Vilda är precis som att ha småbarn.

Så fort hon vaknat på morgonen så sätter hon sig och gnäller.

Antar att hon skulle säga ....jag har inget att göra om hon kunde.

Här är det tråkigt väder värre så vi får roa oss inne även idag.

Ha en skön första dag på lovet vännen!

Kram

2009-06-15 @ 10:32:51
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Fina kort. Skönt att bli ledig nu då, synd på vädret. Vi kan höras av nu är vi hemma allihopa så ring så kan vi träffas på kaffe så kanske pojkarna kan leka av sig. Kram

2009-06-15 @ 10:38:08
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej vännen!



Här också mitt sommarlov börjat nu :-))) Ska bli skönt med 10 veckors sommarlov!!!

Jättefina kort och lilla Ida är ju så söt, höll min väninnas lalla häromdagen och ja man blev lite sugen för stunden fniss



Sköt om dig!



Kram Ingela



PS Nu måste vi hinna höras nu när båda har sommarlov :-)))

2009-06-15 @ 12:59:49
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

givetvis måste du övertala din familj att komma hit igen!!! hihi :P



Kramis!

2009-06-15 @ 20:23:26
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Eva

Ha, ha, det var det roligaste MMS:et jag någonsin har sett!!! Synd att det sköt i blindo. :-)

2009-06-15 @ 23:03:18
URL: http://skoldkortel.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0