Torsdags lugn

Tack för all omtanke i era inlägg. Operationen gick bra igår. Var faktiskt inte speciellt nervös innan heller. Hur nu det kom sig?  
Gulliga Hanna följde med mig då Jocke var på tjänsteresa. Hon hade med sig litteratur till kursen hon läser som tidsfördriv, men jag tror allt att skvallertidningarna lockade mer än kurslitteraturen på engelska. Undrar varför?
Natten har var helt ok och jag har kunnat sova ganska bra. Visst känns knät och är lite svullet, men jag överlever. Nu återstår träning och vila. Inget springade dock de tre första veckorna. Missade dock att handla choklad innan operartionen. Jag som skulle ligga på divanen och äta praliner efter operationen, som mamma skulle ha sagt. Jocke påpekar att vi inte har någon divan och därför inga praliner heller.



Jocke är hemma idag vilket är riktigt skönt. Han ska bara åka till Uppsala och hämta hem vår grabbar.

I morgon är det midsommar och vi ska försöka ta oss till midsommarstången och firandet här. Det avgår ett festtåg från vår tomtgräns med musik, sång och festklädda grannar med släkt och vänner. Tåget går en knapp kilometer till festplatsen. Där väntar dans kring midsommarstången, lotterier, fiskdamm och fika. Det brukar vara riktigt mysigt, bara vädert är ok.

Missade visst att berätta hur jag gjorde mitt egna papper till kortet i förra inlägget. Hittade idéen på Handstämplat.

Nu ska jag vila och ta tag i övningarna som ska göras tre gånger idag, kanske får jag liet ork att pyssla efter det.

Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Helena

Nämen nu är han väl lite petig din Jocke.

Bara för att ni inte har någon divan så är det väl klart att du ska äta praliner nu när du vilar efter operationen.

Är det en meniskenskada du opererat?

Lova att du tar det lugnt nu så allt läker som det ska.

De vita blommorna är sådana där körsbärsblommor som finns att köpa i 5-pack.

De finns bla här http://papermaze.e-butik.se/

Ha en härlig midsommarhelg vännen min.

Många kramar till dig!

2009-06-18 @ 15:28:12
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Skönt att din knäoperation ändå gick bra, men det är klart att du ska ha mängder med choklad och praliner! Fick du inte läkarrecept på det?

Var nu rädd om dej och ta det lugnt med knäet!

Ha en fin och trevlig Midsommarhelg å glöm inte chokladen!

Kram,

Lotta/ FruH

2009-06-19 @ 12:22:59
URL: http://lottafruh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0