Fredag 20/3

I dag var det en klart lååång dag. Min syster skulle till sjukhuset och röntgas. Hur lång tid kan det ta??? Sprutan var snabbt avklarad och sedan var det då röntgen.
Vi var där i god tid och fick komma in snabbt. Härligt, tänkte jag, det här går ju som en dans. Man ska aldrig tänka så det vet jag ju. min syster är extremt svårstucken. När ena sköterskan gick bet kom nästa, men inte heller hon kunde hitta något kärl. Narkosen tillkallas. Bara för oss att sätta oss ner och vänta en halvtimme.
Narkosen kommer visar det sig vara en av föräldrarna i min klass. Skönt då känns det lugnt. Efter hans andra stick behöver min syster mitt stöd och jag håller hennes hand. Två stick senare hittar han äntligen ett kärl. Stackars syster! Nu är hon rejält slut och tårarna rinner ner för hennes kinder då mamma kommer på tal.
Så fick vi åka hem en dryg timme, syster till sig för mat och vila. Jag plockade upp Hanna och vi handlade en exlusiv lunch till mig, micromat.
Hanna följde med tillbaka till sjukhuset och det var tur. När vi kom hem till min syster för att hämta henne hade hon ramlat i trapphuset och satt på golvet utan att kunna ta sig upp. Det löste sig bra men jag blir alltid lika orolig när hon ramlar, hennes skelett är ju så skört.
Röntgen gick bra i alla fall och nu får vi vänta i drygt två veckor på svar.

Två kort har jag skapat också. Kortmakeriet är min fristad just nu. Jag får aldrig till någon tid för mig själv just  nu så jag får passa på när grabbarna vill sitta vid datorerna bredvid mig.

 

 

I morgon väntar scrapträff med 10 goa tjejer. Jag har nästan packat allt till träffen nu. Måste nästan fota min lilla packning i morgon. Jag börjar bli riktigt duktig på att packa lätt.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Tack för igår, kul att du kom med.

Vilka finfina kort du gjort!

2009-03-22 @ 10:37:12
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Lise-Lott G

vilka jättefina saker du gjort!! det är bra med lite egentid.



ha det gott!!



kram Lise-Lott

2009-03-22 @ 12:11:32
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: SasSa

Tack för söta ord Ciiccii!!

Vilket varmt och sött kort med MAgnolia tjejen du gjort! Så härliga färger och snyggt dekorerat.

Det nedre var coolt vikning på och lika snyggt som det första. Hoppas du hade en trevlig pysseldag. De brukar vara ljuvligt att gå på sånt.

Ha en fortsatt mysig dag!

KRam SasSa

2009-03-22 @ 14:38:22
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: SasSa

Oj, ville svara dig på din fråga, men kom helt av mig på dina fina kort;).

Hönsnätet är en bakgrunds stämpel från Magnolia släpptes förra året vid påsk tror jag.

KRam igen:)

//SasSa

2009-03-22 @ 14:39:54
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: myy ja vilijonkka

väskan är fin! och korten är jätte fina! rosa är min älsking fär!

2009-03-26 @ 07:08:30
URL: http://tessa78.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0