Tisdags tankar

I morse ville jag bara inte kliva upp. Jocke kom in och väckte mig, han skulle åka på jobb i Strängnäs vid halv sju, och berättade att det låg en dm ny snö på backen.
Vem stal våren???

Efter att ha skjutsat barnen tog Malte och jag en lång promenad på en mil. Sååå sjukt jobbigt att pulsa i snön och motvind för som väntat hade vår granne inte plogat ännu. Det roar han sig med först nu, klockan halv tolv. 
Värsta aprilvädret har vi. Ena sekunden snöstorm, sen hagelstorm och sen sol i några sekunder.

Spana in Maltes tassar     och morrhår

Nu har jag blivit utmanad av Camilla och då skall jag utmana 5 personer . Så här går det till
Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Om du utmanar någon med listan så får den personen, om ni skulle råka ha namn som börjar på samma bokstav, inte ge samma svar som du (utom namnet då om ni heter lika). Lycka till!

1. Vad heter du?: Cicci
2. Ett ord på fyra bokstäver: Cell
3. Flicknamn: Carolina
4. Pojknamn: Curt
5. Yrke: Croupier
6. Färg: Cayenne
7. Klädesplagg: Canvasjeans
8. Mat: Currygryta med ris
9. Sak i badrummet: Cerat
10. Plats/stad: Canterbury
11. En orsak att vara sen: Chock
12. Något man skriker: Chansa!!!
13. Film: Chinatown
14. Något man dricker: Cider
15. Band: Cure
16. Djur: Citronfjäril
17. Gatunamn: Centralgatan
18. Bil: Corvette
19. Sång: Cecilia
20. Känd person: Carola

Jag utmanar Cissi, Ewa, Ingela, Carro och Gobiten.

Titta vad jag också fick av Camilla. Jag blir så stolt!



Denna Award vill jag skicka vidare till

Åsa 

Anna

Helena

Malin

LottaFruH

SasSa

Ingela

Petra/Paradise

Petraso

TinaStina

Gud så svårt det var att bara välja ut några. Tack tjejer för er inspiration och den feedback ni ger mig. Jag hoppas att alla ni som besöker min blogg tar åt er.

Här kommer två av de kort jag gjorde på pysselträffen i lördags.

 

Bara älskar den stämpeln.

   

Tack Cissi åter igen för en kanonbra träff och lånet av denna söta stämpel.

Nej nu måste jag fixa lite inför begravningen på fredag.

Spana in det här. Candy hos Yoli!!!



Ha en bra tisdag och glömt inte att lämna en kommentar inna du drar vidare.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Korten du gjorde är superduperfina!!! Måste vara skoj för cissi att ha en stämpel som inte du har! :D Bra att man kan låna lite av varann.



Hoppas att det går bra med förberedelserna inför fredag.



Kram, Sofia

2009-03-24 @ 14:15:44
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Åsas MammaMargareta

O så vackra kort du gjort! Har haft så mycket inspiration från dina fina kort och fiffiga vikningar sen förra träffen! Tack!

Synd att jag inte kunde vara med den här gången - hoppas på bättre tur med datum nästa gång, och att jag får plats ;O) Hur du fixat till det undre kortet kan jag inte lista ut trots dina instruktiva bilder, men jag kanske kan få lära mig en annan gång!?

Tack för tips och inspiration!

Kram!!

MammaMargareta

2009-03-24 @ 15:53:46
Postat av: Anonym

Skönt med promenad på morgonkvisten. Synd bara att det snöade. Vi får släpa med vovven till Hemlingby någon dag sen :)

Börjar äntligen bli klar med en av frågorna på hemtentan. Sen är det bara 1½ kvar. Skönt! Känns som att jag har riktigt gott om tid kvar. För att vara jag alltså :)

2009-03-24 @ 16:49:41
URL: http://hannafranck.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

jag håller med dej..vem tusan stal våren!?!? Jag är supergrinig över detta..surar

Tusen och åter tusen tack för awarden!! Du är bäst gumman!! stooooor kram

Dina kort är helt enastående!! Vilka drömmar för ögat! Jag kan titta länge länge läääänge! beundrar

tack Cicci för att DU inspirerar OSS!!!

Kram! =)

2009-03-24 @ 21:29:00
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Annica H

Åh vilka fina kort! Underbara färger! :)

Du har en award att hämta i min blogg!

Kram Annica H

2009-03-24 @ 21:33:20
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: Sinikka

Hejsan Cicci, tack snälla du för den fina komentaren du lämnade hos mig.

Kul att titta genom din blog. Himla fina kort. Giller vikningar hos dina specialla kort. Jag kommer bara fram till fyrkantiga.

Ush, att det fortfarende är så dåligt väder hos er. Här har det regnat i två dagar och idag var det även snöblandat regn. Kallt som skjortan.

Längtar också till våren.

Ha det bra och vi ses vid nästa CC

Sinikka

2009-03-24 @ 21:49:38
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com
Postat av: Ingela

Hej vännen!



Tack för din award och utmaningen!!!



Vilka fina kort du gjort, älskar färgerna och vikningarna. Den nedsersta vikningen har jag inte testat innan så det får nog bli ett sådant imorgon :-)

Imorgon blir det dagis för barnen och jobb för mig, nu är det bara 1,5 vecka kvar till påsklovet...ska bli så skönt.

Stort Tack för dina snälla kommentarer i min blogg det värmer så ska du veta ler



Många varma kramar till dig!!!



Ingela

2009-03-24 @ 22:16:31
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack vännen för den fina awarden.=)

Vilka underbara kort du har gjort.

Önskar att vi bodde lite närmare varandra så att vi kunde träffas och ta en fika på dagarna.

Finns här för dig vännen även om det är på lite håll.

Ha en skön onsdag!

Kram

2009-03-25 @ 08:46:41
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Tack gulledej för din fina awarden, jag känner mej hedrad ska du veta och mycket glad!

Här har vi vinter med, imorse stod det minus 12 och jag undrar om våren kommer någon gång alls?

det är en fröjd för ögat att titta på dina fina kort

och fiffiga vikningar!

Ha det toppen!

Kram,

Lotta/ FruH

2009-03-25 @ 08:48:20
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Du är verkligen värd awarden :D

visst var frågorna roliga *thihihi*

och våren...ja,den försvann i ett nafs...den har inte hunnit upp till oss än, men vi har underbart vårvinter väder -6 och strålande sol! Härligt!!

Tänker på dig och hoppas allt går bra på fredag

kram kram i massor :D

2009-03-25 @ 11:22:18
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Linda

Hihi, ja tänk va lite papper och blommor kan göra åt en tråkig gammal trälåda =)

Damen som skulle ha den blev riktigt glad =)

Tack snälla du för dina goa kommentarer! Du är värd alla awarder som finns!

Massvis med kramar!

/Linda

2009-03-25 @ 21:16:59
URL: http://lindaismyname.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej Superfina kort du gjorde på träffen, jag har nu anmält mig på nästa. Kram

2009-03-25 @ 21:20:07
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Helena

Otroligt vackert kort med vasstrån, eller vad det nu på den stämpeln. Jättefint är det i alla fall. Kunde inte slita blicken från stämpeln och färgkombinationen var lugnande och perfekt till.

/Hella

2009-03-26 @ 08:53:10
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Helena

Jag har också bara gjort det en gång tidigare men nu kände jag att det vore skönt och en perfekt present till mamma.

Hon har ju annars allt hon behöver men en ansiktsbehandling kostar hon inte på sig.

Ha en mysig dag vännen min!

Kram

2009-03-26 @ 08:53:37
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0