Fredag igen.

Tänk vad veckorna går fort. Det är bara måndag och fredag på jobbet.
Tack för alla gulliga och uppmuntrande kommentarer. Jag blir så himla glad.

I dag hade vi  friluftsdag i vår enhet, ca 145 barn och tio vuxna. Vi åkte till en fritidsanläggning ute i skogen, Skidstavallen. Där väntade åtta aktiviteter så som ståendelängd, samarbetsövning, trädbrännboll och klädnypsjakt. Barnen var uppdelade i nio grupper från sex-åringar till åk 6.Det är alltid så roligt att se hur de samarbetar trots åldersskillanden. Efter aktivitererna väntade korvgrillning. Vi hade en underbar dag i strålande sol och ca 17 grader.

I går strax före tio på kvällen åkte yngsta sonen och jag ut med bilen och ficklampa. Orsak: Han hade svårt att sova och tillslut kröp det fram att han och två kompisar ätit bär, ca 40 st, som han hade via sin naturbok kommit fram till att det var lijlekonvaljebär.
Så det var bara att åka ut och leta upp dessa bär för att ta reda på om vi måste ge honom aktivtkol och ringa rådgivningen. I bilen funderade jag på vad de andra föräldrarna skulle säga när jag skulle ringa de och berätta vad som hänt.
Väl framme på plats, ca två kilometer bort, klev vi ur bilen och började leta upp platsen där de ätit bären. Tur att vi bor utanför stan så vi inte startade myror i huvudet på någon som såg oss traska runt med ficklampor i skogen.
När vi väl hittat platsen och bären visade det sig att de ätit blåbärsblommor. Vilken lättnad.

Här kommer ett kort där jag försökt mig på promarkers och blenderpennan.

 

Spana in denna blogcandy! 



Ha en skön fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är ju jättefint.

Du är duktig på blendern.

Skorna är köpta på Euroskor....märket heter Roots och de kostade 399 vilket var helt ok tyckte jag.

Kul att vi har lite samma smak du och jag.=)

Kram vännen!

2009-05-08 @ 19:49:32
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Elisabet

hej vilket toppenfint kort. Måste försöka göra någon annan vikning jag också, gör samma hela tiden. KRam

2009-05-08 @ 20:33:25
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad duktig du e! Du har ju lyckats jätte bra med blendern!!!! Riktigt fin fint!

KRAM KRAM

2009-05-08 @ 22:20:24
URL: http://lindaismyname.blogspot.com
Postat av: Sofia/Jozie

Det blev ju jättebra med blendern!! Jag gav det ETT försök, och gav upp! :D Men lika glad är jag för det, för jag älskar ju mina distresser! fniss

Vilken tuuuuur att det inte var några giftbär de ätit!!! Själv hade jag nog inte varit så rådig att jag åkt ut och kollat in bären. Och, hade jag gjort det så hade jag nog inte blivit något klokare ändå! :D

Morkarla, Morkarla, Morkarla, Morkarla, Morkarla, Morkarla.... :D anmäääääääääääääl diiiiiiiiiiiiiig

2009-05-09 @ 03:13:39
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Carro

Vilken tur att det var ofarligt det de åt! Måste ge honom en eloge som vågade tala om det. Det är inte alla ungar som gör.



Kortet är ju superfint! Blenderpennan är inget jag har kommit på än.... Är inte överförtjust i promaker/tria och polychromospennorna. De är mer om jag vill färglägga på ett annat sätt.

Måste testa vikningen du gör.

Ha en skön helg!

Kram!

2009-05-09 @ 13:29:58
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Du e duktig du ;0) Får till det finfint med blendern så fort du testar.....du får lära mig sen.

Tur det var nyttiga saker sonen hade fått i sig och inte farligt....och tur han har sån bra mamma som sätter sig i bilen o kollar upp.

Kram, och ha en bra helg!

har du bestämt dig ang nästa helg?

2009-05-09 @ 15:44:34
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Helena

Det där med blender pennan är lite klurigt tycker jag. Men du har käm på det där du ser jag.

Ha en skön söndag!

/Hella

2009-05-10 @ 10:00:34
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0