I'm still here

Vart tar tiden vägen? Förra veckan gick sjukt fort.
Måndag jobb och förälrarådsmöte, tisdag kurs i Stockholm, onsdag jobb och innebandy med barnen, torsdag jobb och fredag jobb, packa grabbarna för fisketur till lördagen samt lite städning och tvätt.
Jag tror verkligen att jag ska hinna så mycket, men bona golv hos mamma finns fortfarande kvar på listan trots att jag var säker på att hinna det i fredags.

Ni ska veta att jag är så tacksam att ni fortfarande orkar kika in här och skicka värmande kommentarer.

I går var det min dag. Jag, Cissi, Åsa, Elisabeth, Annika och Sussie träffades för att göra kort. Dagen/kvällen bjöd på massor av skratt, inspiration och härligt umgänge. Elva timmar satt vi med avbrott för lunch på restaurangen i närheten och ett par fika. Jag är så imponerad av allt vi hann med och det trots att jag åkte hem två svängar till hunden och Victoria som kikade förbi och stämplade av några stämplar. Den här gången var vi flera som slog rekord i skapade kort. Jag hann med fem stycken och började på ett sjätte. Tack Cissi för att du fixar så mysiga träffar.

Här kommer det jag skapade, julkort minsann.











Nu är det dags att kolla att yngsta sonen packat sina saker till innebandymatchen.

Ha en skön söndag!


Kommentarer
Postat av: Peter Olofsson

Hej Peter Olofsson på Jernsaxen bloggen här!

Sitter idag och svar på mail som jag fått till Jernsaxen och passar självklart på att titta in till dem som skrivit kommentarer sista tiden på bloggen!

Det är inte många som gör det, men dest fler mail, ibland ett 10 tal om dagen, känns lite konstigt för det är i rakt motsatthet till min andra helt privata blogg www.oumberligating.blogspot.com

Fast några skriver också varför de mailar istället för att kommentera, många långtids sjuka och anhöriga känner sig lite utsatta och vill inte skylta med sina namn och det är många gånger förklarligt de många sjuka i Sverige kör ett tvåfrontskrig mot Försäkringskassa och andra myndigheter! Sedan har min Lilla Föreningsidé utvecklats lite så att jag hjälper många med samma problematik att få kontakt med varandra, nu senast 4 Mammor med svår foglossningsproblematik, alla höggravida och förhoppningsvis så för de inga besvär efter graviditeterna heller, men kul att kunna hjälpa till och två har visst träffats och fikat. Min Fru har också fått några givande kontakter. Nog om det nu ska jag inte plåga dig med sådana detaljer!

Fina julkort som du "knåpat" ihop, ska ring runt till mina killkompisar och höra om vi ska ha "pyselkväll", undrar om det skulle bli populärt?

(ler) Var för något år sedan på Tupperware party med bara grabbar, hon hade aldrig sålt så bra, men jag tror att det berodde på att alla "killar/män" ville vara bäst och köpa det bästa till familjen!

Som sagt skulle bara säga "Hej" och önska en fin kommande vecka!

Ha det så bra som det bara går!

Kram ifrån Peter på Jernsaxen!

2009-10-18 @ 15:05:48
URL: http://[email protected]
Postat av: Lise-Lott G

Wow, vad många underbara kort du skapat!!



Ha en fortsatt trevlig söndag.



kram Lise-Lott

2009-10-18 @ 15:06:20
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Carro

Gud så mycket fint du har gjort! Gillar snögubben. Superfina julkort. Måste oxå börja med dem snart. Är ju mässa nästa helg. Gissa om jag ska shoppa?!



Ja tiden går ruskigt fort. Schwisch säger det, så bara susar den iväg. Varför har inte dygnet fler timmar?! Eller att tiiden gr saktare. Jag vill oxå hinna mer än vad jag gör. Och så vill jag inte att det ska gå så fort tills jag ska jobba igen......



Ha det bäst vännen!

Kram!!!!

2009-10-18 @ 20:55:10
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej på dig tack för en underbar dag igår. ja vi hann med mycket kort, prat och skratt. Jättefina kort du hann med. Snart så träffas vi igen.

Grattis till vinsten idag. Kram på dig

2009-10-18 @ 22:03:35
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Helena

Härligt att ni hade en trevlig dag.

Nu är julkortsverkstan igång även hos dig ser jag.=)

Saknar dig vännen när du är så osynlig men jag förstår att du har det du gör.

Hoppas att denna vecka blir lite lugnare för dig.

Ha det bra & var rädd om dig!

Kram

2009-10-19 @ 08:07:33
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej hej!

Skulle behöva din adress så att ditt Kaos kort kan flytta hem till dig sen. =)

Maila den till [email protected]

KRAM KRAM

2009-10-19 @ 09:51:15
URL: http://lindaismyname.blogspot.com
Postat av: Malin

Ljuuuuvliga kort vännen!

Jag lovar att det snart kommer ett mail med en liten lista på pennor!! ska försöka få iväg ett under kvällen =) Tur att du påminner mig, för mitt huvud är så fullt av annat, men nu börjar det lugna ner sig lite iallafall=)



Kramkram!!

2009-10-19 @ 13:06:41
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej vännen!



Har saknat dina blogginlägg :-) Låter som en trevlig pysselträff, själv var jag på mässan i Gbg i lördags och det var riktigt trevligt ;-))



Superfina kort, pingvinen var ju underbart söt...den är jag sugen på..vilket märke är den?



Känns som det snart är dags för en pratstund fniss



Många kramar

Ingela

2009-10-19 @ 18:27:29
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.comspot.com
Postat av: Helena

Kikar en gång till på dina fina kort och undrar hur du har det.=)

Hoppas att allt är bra och att denna vecka varit något lugnare än förra.

Kram vännen!

2009-10-22 @ 16:54:50
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Eva - kusin

Jättefina kort!

2009-10-23 @ 07:43:45
Postat av: Ulla

Tlle Weihnachtskarten sind das, gefallenmir sehr.



LG

Ulla

2009-10-24 @ 07:56:10
URL: http://www.stempelhexchen.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Dina kort är underbara, och jag tackar och bockar för alla fina kortvikningar du lär mig.

Hoppas ni får en fin helg.

Kram ♥

2009-10-24 @ 13:01:28
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0