Fredag kväll

Den här veckan har jag varit så sjukt trött. Helgen bara försvann utan att jag hann med att andas och veckan har inte givit mer återhämtning. Datorn har jag nästan bara öppnat mina mail på.

I morgon väntar ännu en dag med rust hos mamma, handla, besök hos syster och städa här hemma. Min önskan är att få en lugn söndag med barnen. Jocke har tre dagar med innebandy denna helg så på den fronten är det sig likt.

I lördags blev rusten hos mamma förskjuten till eftermiddagen då Hanna fått ett anslag på sin port om att det anordnades scrapträff för barn 8-12 år. Klart att vi måste dit och se vad de hade att erbjuda. Hanna, jag och barnen gav oss i väg till tio då de öppnade lite oroliga att vi inte skulle få plats. Träffen anordnades av Junis i deras källarlokal. När vi kom dit var det bara vi där och två ledare, inga fler kom heller. Barnen och jag satte genast igång att botanisera bland materialet (tre stämplar, lite glitterlim, några få papper, inga CS och lite annat små plock) och kom snabbt igång med skapandet. Hanna gav oss tips och hjälpte till sin vana trogen. Hur kunde jag misslyckas så med att få henne intresserad av skapande? Efter tre timmar var vi tvugna avsluta. Jag skulle till mamma, Rasmus skulle med sin far på innebandy och Hanna hade lockat Pontus att följa med och shoppa kläder till henne.
Här är vad vi skapade för 60 kronor/barn, vuxna gratis.

   Rasmus skapelser.

  

  Pontus skapelser.

 

 

Mina alster.

Barnen var klart nöjda.

Efter målning och spackel hos mamma tog Hanna, pontus och jag en tur till skogen för att plocka svamp. 20 liter trattkantareller och några gula senare bar det av hemåt för svamprens och middag.

Må så gott!

Kommentarer
Postat av: TinaStina

Ja, visst försvinner bara tiden på något vis? Men det är så roligt att läsa dina inlägg och du är fortfarande tusen gånger duktigare än jag på att hitta tid till bloggande. Lyckas jag en gång per vecka är jag jätteglad.



Jättesnygga alster ni gjorde på träffen! Men varför kom det inga fler? Och vilket dunderhäftigt kort, det där med fotbolls/innebandy/ishockey-dräkten (med risk för att bli nedslagen, jag vet inte vad det är för ett lag :) Jättekul idé! Och övriga kort är som vanligt så himla välkomponerade och välgjorda.



Tack för inspirationen!



Kramar!

2009-09-25 @ 23:08:17
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Lisbet

Nu har jag tagit mig tid att surfa runt genom ”min bloggrunda” – sida. Roligt att du är med på sidan. Många har frågat efter en blinkie så de kan länka tillbaka som tack för att de får vara med. Nu finns det en blinkie att hämta hem på; http://minbloggrunda.blogspot.com/

2009-09-26 @ 13:48:35
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com/
Postat av: Eva - kusin

Herregud vad du hann med på en dag med både scrap, renovering, barn, brorsdotter och så mycket svamp!



Hälsar datorälskande soffpotatisen.

2009-09-26 @ 16:24:02
Postat av: Kamilla

ÅÅÅ vad duktig du är! Fattar inte hur 17 du hinner!

Önskar jag hade din energi :)

Vad kul med att få fara på en liten scrapträff, alstren blev urtjusiga :D

Kram kram

2009-09-26 @ 20:12:39
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Ingela

Hej vännen!



Nu är jag hemma och är sååå pysselsugen nu :-)))



Kan lova dig att dom nya hÄnglarna är supersöta!!! Dom ligger här och jag postar dom till dig imorgon så du har dom förhoppningsvis på måndag :-)



Mmmmm kantareller älskar hoppas ni fick en god måltid!



Jag hör av mig imorgon!



Kram Ingela

2009-09-26 @ 22:44:23
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.comspot.com
Postat av: Carro

Härligt med en pysseldag bara så där... =) Så mycket fint ni hann med.



Här är det fullt upp.... Men det vet du väl redan... ;-) Ska börja göra dekorationerna till doptårtan.

Ha det bäst!

Kramisar!

2009-09-30 @ 00:37:06
URL: http://camile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0