...och det snöar och det snöar...

Var kommer all snö ifrån??? Tycker minsann att vi skott nog för i år. Nu vill jag ha bara vinter med -5 och sol.
Kan man hoppas på en solig och inte alltför regnig sommar som kompensation?
Vilket gnäll, fy på mig! Barnen njuter i fulla drag och älskar att leka i snön så varför klaga.

Tack alla gulliga för mysiga kommentarer. Jag skäms att jag inte ens lyckas få till ett par inlägg i veckan, men jag är bara sååå slut.

Mitt knä har bestämt sig för att spöka vidare med en inflammation i senan under knäskålen. Nu blir träning skonsammare och laserbehandling hos sjukgymnasten en tid för att vila knät lite. Hemma får jag smörja knät med voltaren två gånger om dagen och små enkla övningar bara.

I dag var det scrapträff med gänget. Så roligt! Vi sågs sist före jul så nu var det hög tid. Glädjen varade dock inte länge då jag först var tvungen att skotta mig till bilen. Väl framme vid bilen väntade en vall bakom bilen som plogmaskinen lagt där så snyggt. Suck! En timme sen kommer jag så till träffen. Packar upp och skapar faktiskt ett kort. När jag sedan börjar på kort nr två känner jag hur illamåendet bara väller upp och det blixtrar bakom ögonen. Migrän! Bara att packa ner allt och åka hem medans jag kan köra. Besviken är bara förnamnet.

Nu har jag börjat vakna till liv igen efter tabletter, lite sömn och mat. Dags att krypa ner i sängen igen för att sova och hoppas att morgondagen ser bättre ut. Vi startar alltid söndagar med yngsta sonens bandyträning så en timmes friskluft ska nog få mig att må bra i morgon.



Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Carro/camile

Hmmm.... Inte bra med knä´t. Kan det bero på pulkaåkningen?! tittar strängt Ta det lugnt vänne så du blir bra nån gång.



Snö har vi oxå fått en del. Men jag tror att vi blev lite skonade mot övriga Sverige. =) Men skottat det har jag. Kan faktiskt tycka att det kan vara lite roligt att skotta. Man får ju motion och så blir det fint. Men det är klart skulle man vara tvungen att skotta varenda dag så är det inte lika kul.....



Härligt med scrapträff. Skulle jag oxå behöva för jag kommer inte till pysselhörnan så det blir inget gjort nu. =( Det är så mycket annat som pockar på min uppmärksamhet. Ska snart rätta lite prov......



Ha det gott och ta det lugnt med knät!

Kramisar!

2010-01-30 @ 22:58:44
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Stackars dig, vi saknade dig massor när du åkt.

Hoppas du orkar och kan nästa gång det är dags.

Kram ♥

2010-01-30 @ 23:17:15
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Helena

Nej vilken otur att du inte fick en lång och mysig scrappträff.

Du har alldeles för höga krav på dig själv vännen.

Man måste vila och ladda batterierna ibland.

Ha egen tid och göra roliga saker.

Var rädd om dig och ditt knä....lova mig det.

Varma kramar!

2010-01-31 @ 17:21:23
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag bara undrar - HUR mycket snö kan det komma?

Ha en bra vecka - kram Ewa

2010-01-31 @ 20:01:14
URL: http://Vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Malin/majamelon

Men huvva vilken otur med både knät och migrän =(

Jag undrar oxå över hur mycket snö det möjligen kan komma!? Det snöar ju än! Gaaah!



Ha en fin dag vännen!



Kram!

2010-02-03 @ 15:06:25
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Helena

Å Nej, va tråkigt. Stackare med sådan migrän!

Sköt om dig!

/Hella

2010-02-03 @ 18:03:02
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: MormorMargareta

Vi saknade dig så mycket när du åkt - hann ju knappast träffas alls Jag brukar få så mycket inspiration av att se på dina fina kort! Hörde av Åsa att du nog inte kan komma nästa gång heller - men, men, det blir fler träffar!!!

Sköt nu om ditt knä, ta't lugnt och VILA lite' också!! Hoppas vi ses snart! Kramar om! /M

2010-02-17 @ 12:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0